گزارش بازارهای جهانی نفت خام 6 آگوست

گزارش بازارهای جهانی نفت خام 6 آگوست

گزارش بازارهای جهانی نفت خام 6 آگوست-بر خلاف نگرانی‌های قریب الوقوع سومین موج احتمالی کرونا، فصل تعطیلی پیش روی هند و کاهش بیماران کرونایی می تواند میزان تقاضای نفت خام را افزایش دهد. یکی از بازرگانان نفت خام سنگاپوری گفت:” با پایین آمدن میزان مرگ و میر و مبتلایان، برخی اداره های دولتی  در حال برداشتن محدودیت های کرونایی هستند که این کار تقاضای بنزین را افزایش می دهد.”

یکی از بازرگانان نیز اظهار داشت که اگرچه نگرانی های موج سوم همچنان باقی می ماند ولی بهتر است این بار دولت آمادگی داشته باشد و این در حالیست که قرنطینه ها در تمام شهرها به تدریج در حال برداشته شدن هستند. در حالیکه بخش های دیگر آسیا به دلیل همه گیری های جدید و از کار افتادن پالایشگاه ها در فصل پاییز، صادرات نفت را کاهش می دهند ولی تقاضای هند برای نفت خام در حال افزایش بوده است.

در آن طرف، اخبار حاکی از آن است که امروز سازمان بازاریابی نفت دولت عراق یک مناقصه 2 میلیون بشکه ای نفت متوسط بصره برای بارگیری ماه سپتامبر صادر کرده است. این مناقصه 12 آگوست بسته می شود. ماه پیش پالایشگاه نفت بصره 2 میلیون بشکه نفت خام در یک مناقصه با بارگیری در ماه آگوست پیشنهاد داد. گفته می شد محموله های بشکه نفت به دلیل اعمال تخفیف روی پیشنهادهای خرید، فروخته نشد.

در بازارهای آسیای اقیانوسیه، فعالان بازار شاهد ظهور برنامه بارگیری اکتبر برای فرآورده های تقطیر شده شرکت نورث وست شلف استرالیا (Australia’s North West Shelf) بودند. شرکت وودساید پترولیوم اولین محموله را برای 6 تا 10 اکتبر بارگیری خواهد کرد.

در خاور دور شنیده ها حاکی از آن بود که هم شرکت نفت سوکول روسیه و ONGC هند پیشنهاد 700هزار بشکه نفت خام سوکول برای بارگیری 3 تا 9 اکتبر از طریق یک مناقصه ارائه کرد که در 10 آگوست بسته خواهد شد.در دریای شمال، در خلال تقویت پایدار محصولات، حمایت از بشکه های نفت خام سبک ادامه داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *