بازار نفت آسیا و اقیانوسیه و خلیج فارس در هفته اخر آگوست

بازار نفت در آگوست

بازار نفت در هفته اخر آگوست

بازار نفت در حالی که قیمت بنزین در روز ۲۳ آگوست کاهشی بود در ساعات اولیه روز ۲۴ آگوست افزایش یافت. در هفته منتهی به ۲۲ آگوست که انتظار می رفت ذخایر بنزین آمریکا ۷۰۰ هزار بشکه کاهش داشته باشد. ولی این کاهش بر خلاف پیش بینی هاتقریباً دو برابر بود و ذخایر بنزین در حدود یک و نیم میلیون بشکه کاهش داشت.

کل ذخایر بنزین آمریکا در حدود ۲۲۷ میلیون بشکه بود که کمترین میزان در ۹ ماه گذشته بوده است. انتظار می رود در حدود ۹/۱ میلیون بشکه دیگر نیز به دلیل شرایط خاص این فصل باز هم کاهش در ذخایر بنزین را شاهد باشیم.

به گزارش و با بررسی تیم تحلیلی نفت و گاز علت کاهش ذخایر بنزین را می ‌توان در بسته شدن چند واحد عملیاتی از پالایشگاه پورت آرتور با ظرفیت ۶۰۷ هزار بشکه در روز،در تگزاس جستجو کرد که به دلیل قطع ناگهان برق، کار تولید آن با وقفه مواجه شد. به همین دلیل US crack Brent به میزان ۳۱/۵ درصد نسبت به قبل افزایش داشت.

بازار نفت آسیا و اقیانوسیه و خلیج فارس در هفته اخر آگوست

در کشور چین شرکت Wpec یک محموله ۷۲ هزار تنی بنزین با اکتان ۹۲ برای بارگیری درهفته اول سپتامبر وارد بازار کرد. البته این محموله دردو مرحله و هر بار ۳۶ هزار تن در نظر گرفته شده که یکی از آنها هفته اول سپتامبر و دیگری در هفته دوم بار گیر خواهد شد.

Taiwan CPC Corp قرار است یک محموله ۳۳ هزار تنی بنزین با اکتان ۹۲ را برای هفته سوم سپتامبر به بازار عرضه نماید. یک شرکت پالایش فرآورده های نفتی با ظرفیت کلی ۸۴۰ هزار بشکه در روز در کره جنوبی که در واقع بزرگترین شرکت پالایش نفتی در کره جنوبی می باشد به نام South Korea’s SK Energy , واحد دیسولفوریزاسیون خودرا با ظرفیت ۹۰ هزار بشکه در ماه اکتبر به مدت دو هفته تحت تعمیرات اساسی قرار خواهد داد. البته واحد دی سولفوریزاسیون دوم در این پالایشگاه کماکان در حال تولید خواهد بود.

بررسی‌های بازار روز ۲۴ آگوست رو به رشد است

حاکی از آن است که در بازار سنگاپور طبق پیش بینی ها محصولاتی همچون نفتا بنزین گازوئیل سوخت جت و سوخت کوره با رشد قیمت همراه بوده که بیشترین رشد را می توان در سوخت کوره با درصد بالای گوگرد مشاهده کرد که در هر تن تقریباً ۲۰ دلار افزایش را نشان می‌دهد.

در این روز، بنزین با اکتان ۹۱ تا ۹۷ به طور متوسط در حدود ۳ دلار افزایش در هر بشکه رانشان می دهد. قیمت گازوئیل و سوخت جت نیز بین دو و نیم تا ۳ دلار افزایش را براساس ترم تحویل بر روی عرشه کشتی در سنگاپور نشان می دهد. در پایانه های صادراتی خلیج فارس بنزین و گازوئیل بین تو ۲ تا ۳ دلار افزایش قیمت داشتند ولی نفتا و سوخت کوره با درصد بالای گوگرد تا ۲۰ دلار افزایش در هر تن داشته اند. سوخت شناورهای دریایی افزایش بسیار جزئی را نشان می دهد.

نفتا در کره جنوبی ژاپن و هند به طور متوسط ۲۵ دلار افزایش در هر تن داشته است. البته افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و سوخت جت در این مناطق تقریباً شبیه به سایر مناطق همچون خلیج فارس و سنگاپور بوده است و در حدود دلار افزایش را نشان می‌دهد.

در استرالیا و آفریقای جنوبی افزایش قیمت بنزین گازوئیل و سوخت جت بین دو و نیم تا سه دلار بوده است. البته تقاضای نفتا برای تحویل در ماه اکتبر کاهش یافته و احتمالاً قیمت آن برای تحویل در آن زمان نیز کاهش خواهد یافت. بررسی بازارسوخت جت درروز ۲۴ آگوست در سنگاپور نشان می دهد که برای تحویل در ماه سپتامبر و اکتبر، احتمالاً در هر بشکه قیمت تا سه سنت کاهش خواهد یافت.

تا تاریخ ۲۳ آگوست تعداد ۵۰۰ هزار عدد بلیط هواپیما به ظرفیت ناوگان های هوایی جهان بر اساس گزارش پاسیفیک آسیا افزوده شده که نشان از رشد هفت دهم درصدی در تعداد مسافران میدهد.بخشی ازاین رشد مربوط به افزایش تعداد صندلی ها در هواپیماهای شرکت چینی Eastern Airline می باشد که اخیراً ظرفیت خود را تا ۸درصد افزایش داده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *