بازار نفت چین/ ۱۱ آگوست

بازار نفت چین/ ۱۱ آگوست

در۱۱ آگوست قیمت گازوئیل شرکتهای پالایشی بخش خصوصی منطقه شاندونگ روند افزایشی رانشان می دهد،درحالی که قیمت بنزین علیرغم نوسانات جزئی ثابت مانده است وکماکان تقاضا ی فعالان اقتصادی در بازار نفت برای گازوئیل بیشتر ازبنزین بوده است. شرکت های دولتی، قیمت های گازوئیل و بنزین خودراثابت نگاه داشته اند.

یک شرکت پالایشی که در منطقه تیانجین وپکن فعال است اعلام نموده که وضعیت تجارت و خرید و فروش بنزین وگازوئیل نسبت به گذشته بهتر شده است، در حالی که یک شرکت پالایشی در منطقه دیگر ودر جنوب چین،وضعیت تقاضا را رو به کاهش و تمایل به خرید را اندک ارزیابی نموده است. براساس آخرین معاملات صورت گرفته تا این تاریخ،هم اکنون بنزین با عدد اکتان ۹۲ وبا یک هزارم درصد گوگرد، هر تن ۷۷۵۸ یوآن با شرایط تحویل بر روی کامیون در خارج از ترمینالهای بارگیری معامله گردیده است.

گازوئیل نیز به صورت خرده فروشی هر تن ۸۰۰۶یوآن ،وبه صورت تحویل برروی کامیون در خارج از ترمینالهای بارگیری هر تن ۶۱۷۳ یوآن معامله گردیده است. ازسوی دیگر به منظور کاهش هزینه های حمل ونقل و جلوگیری از وقفه در تولید، شرکتهای بزرگ،این شرکتها به دنبال استفاده از خط لوله جهت نقل و انتقالات نفت خام هستند.در همین رابطه پروژه خط لوله ژوشان،هوانگزشان، یوشان،به منظور تسهیل انتقال نفت خام مورد نیاز شرکت نفت وپتروشیمی ژجیانگ، مطالعه وطراحی گردیده ومجوز ساخت آن نیز از دولت گرفته شده وبه زودی اجرایی خواهد شد.

این پروژه قادر خواهد بود که به صورت موثری توانمندی شرکت نفت وپتروشیمی ژجیانگ را در حمل و جابه جایی سریعتر محموله های نفتی افزایش دهد. قرار است تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی، مراحل مناقصه این پروژه بزرگ خط لوله نفتی زیردریایی به پایان برسد واز ماه اکتبرعملیات ساخت آغاز شود. شرکت نفت وپتروشیمی مذکور پیش از این نیز فازهای یک ودو را آغاز نموده وبا اجرایی شدن این فاز به طول ۴۷ کیلومتر در بستر دریا،این شرکت قادر خواهد بود سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ ملیون تن نفت خام را از مخازن ژوشان وهوانگز شان به پالایشگاههای خود برساند و تا حد زیادی از وقفه های تولیدناشی از عدم وصول به موقع محموله های نفتی جلو گیری نماید.

کل مدت عملیات اجرایی این پروژه براساس اسناد مناقصه ۹ماه می باشد وبا این حساب میتوان پیش بینی نمود که با توجه به سرعت عمل شرکتهای چینی در اجرای پروژه های ساخت وساز،سال آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *