بالاترین قیمت بنزین آمریکا در 7 سال اخیر

بالاترین قیمت بنزین آمریکا

پس از وقفه ای بسیار کوتاه در هفته گذشته، در پی اعلام خبر تصمیم اوپک پلاس مبنی بر افزایش عرضه نفت خام مازاد به بازار از ابتدای ماه آگوست و به طبع آن کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، قیمت بنزین در ایالات متحده آمریکا مجددا افزایش پیدا کرد. در هفته منتهی به 26 جولای، میانگین ارزش گاز ملی آمریکا با دو سنت کاهش قیمت به 3.15 دلار در هر گالن رسید.

یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر کاهش ​​قیمت متوسط گاز ایالات متحده این واقعیت بود که تقاضای بنزین در این کشور در هفته اخیر ثابت ماند. مورد موثر دیگر، سقوط قیمت بین المللی نفت خام در روز دوشنبه 19 جولای بود.

Jeanette McGee، سخنگوی AAA توضیح داد:

برای اینکه هزینه های استخراج پایین تر بیاید، اوپک باید افزایش تولید خود را ادامه دهد. نفت خام باید به طور مداوم با قیمت های پایین تری به فروش برسد و از سوی دیگر بازار نیز باید خود را با شرایط گسترش احتمالی سویه جدید ویروس کووید – 19 وفق دهد.

 مک گی اضافه کرد:

اگر تمام این عوامل به طور مداوم ثابت بماند، هزینه های استخراج می تواند در ماه آگوست کمی ارزان تر شود. اگرچه میانگین قیمت مشتقات در داخل کشور، هنوز هم می تواند در هر گالن به 3 دلار یا بیشتر برسد. طبق برآورد های AAA ، متوسط قیمت بنزین در ایالات متحده از ابتدای ماه جولای تا امروز، به طور متوسط ​​3.14 دلار در هر گالن بوده است. اما با این حال، در روزهای اخیر قیمت نفت خام پس از رکود هفته گذشته تقریبا  به ثبات رسید؛ به طوری که نفت خام برنت به بالای 75 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام WTI هم، در اوایل روز پنجشنبه به کمی بالاتر از 73 دلار رسید.

پاتریک دی هان، مدیر بخش تحلیل نفت GasBuddy، روز پنجشنبه در توئیتر خود نوشت: پس از کاهش کوتاه مدت میانگین قیمت گاز ملی ایالات متحده، قیمت گاز دوباره رو به افزایش است. میانگین فعلی قیمت در حال حاظر 3.16 دلار در هر گالن است که می توان گفت نسبت به هفته گذشته 2 سنت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 98 سنت در هر گالن افزایش قیمت یافته است.

اما گزارش موجودی هفتگی EIA (اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا) روز چهارشنبه نشان داد که هفته گذشته 2.3 میلیون بشکه ذخیر بنزین، با میانگین تولید 9.8 میلیون بشکه در روز جمع آوری شده است. این میزان در مقایسه با کاهش متوسط ​​100 هزار بشکه ای که در هفته گذشته گزارش شده بود و در کنار متوسط ​​تولید 9.1 میلیون بشکه در روز، نشان می دهد که تقاضای بنزین ایالات متحده با وجود نگرانی از افزایش گونه دلتای ویروس کرونا، همچنان ادامه دارد.

وارن پترسون و ونیو یائو، استراتژیست های ING (International Netherlands Group)، امروز گزارش دادند که اطلاعات گزارش EIA دقیق و سودمند است و نشان می دهد که تقاضای ضمنی بنزین تا 30000 بشکه در روز افزایش یافته است؛ و این در حالیست که تقاضای نفت کوره تا 431000 بشکه در روز، در هفته ی اخیر افزایش یافته است. یکی از بزرگترین نگرانی های بازار در حال حاضر به این موضوع معطوف می شود که آیا گسترش مجدد سویه جدید ویروس کووید – 19 باعث کاهش تقاضای بنزین در تابستان امسال می شود یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *