گزارش روزانه بازارهای جهانی فرآورده های نفتی

گزارش روزانه بازارهای جهانی فرآورده های نفتی

با افزایش تقاضای گاز مایع LPG در آسیا، قیمت آن هم روند صعودی پیدا کرد. به دنبال این روند، پروپان CFR آسیای شمالی 7 دلار بیشتر از فصل قبلی یعنی برابر با 685 دلار متریک تن کشف قیمت شد. همچنین بهای پروپان اچ 2 آگوست در مقایسه با آگوست CP افزایش 40 دلاری داشت. با این حال، گاز مایع چین شمال و شرق و سنگاپور با کاهش 4 دلاری در کف 683 دلار ایستاد.

بازار معاملات فیزیکی عربستان و قطر هم دچار تغییراتی شدند. بازار فیزیکی الرویس قطر و رأس التنوره عربستان به طور مساوی با پیشنهادات خرید 4500 متریک تن لو بلغارستان روبرو بودند که در مقایسه با سپتامبر، 2 دلار به ازای هر متریک تن کاهش داشت. با این پیشنهاد خرید، تفاوت فوب خاورمیانه به ارزش 3 دلار به ازای هر متریک تن نسبت به آگوست CP رسید.

بازار معاملات فیزیکی 26 ژوئیه هم شاهد 10 پیشنهاد خرید و دو پیشنهاد فروش بود که عملا خرید و فروشی انجام نشد. پیشنهادات خرید 23000 متریک تن پروپان ترافیگورا هلند با FEI آگوست برابری می کرد که به 680 دلار رسید. در دیگر بازارهای اروپایی، پروپان اروپای شمال غرب به ازای هر فوب 1 تا 6 دلار کاهش داشت.

قیمت پروپانول سوآپ و سانتوس برزیل هم به ترتیب با کاهش 2.68 و  2.66 به 633 و 644 دلار رسید. در آمریکا هم قیمت میعانات گازی با نوسان قیمت همراه بود. قیمت ایزو بوتان و بوتان M2 نرمال با افزایش 0.750 دلاری به سقف 127 دلار رسید. این درحالیست که اتان خاص M2 و M1 با کاهش 0.375 و 0.500 دلار روبرو شدند.

منابع موثق هم حاکی از آن بود که CPS (وجه نقد به ازای هر سهم) بالاتری انتظار می رفت که بیشتر به دلیل تقاضای چین بود تا کارخانه های هیدروژن زدایی پروپانی خود را تغذیه کند که این روند پس از ترمیم اقتصادی ماه ژوئن همچنان ادامه دارد.

در بازار بوتان کوستر، هیچ پیشنهاد خرید، فروش یا معامله ای انجام نشد. در غیاب شاخص های رقابتی، بازار بر اساس رویکرد خریدار ارزیابی شد.  بازار بوتان فوب روی 648 بر متریک تن ارزیابی شد و در مقایسه با نفتای 95.5 درصدی، بدون تغییر باقی ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *