از بین بردن بوی بنزین در ماشین

از بین بردن بوی بنزین در ماشین

روش های از بین بردن بوی بنزین در ماشین چیست؟ برای خلاص شدن از شر این بو، باید کارهای بیشتری از پوشاندن آن با یک اسپری خوشبو انجام دهید. بنزین بویی فراگیر دارد که می تواند بوی ماشین شما را بد کند. علاوه بر این، می تواند باعث سبکی سر، سرگیجه یا حالت تهوع شما شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که با خلاص شدن از شر بنزین تا حد ممکن، بلافاصله پس از اتفاق افتادن آن، در صورت امکان، مقابله کنید. سپس باید محل ریخته شده را تمیز کنید. همچنین می توانید انواع ترفندها را برای کمک به کاهش بوی بنزین در ماشین را امتحان کنید. با این حال، اگر نمی توانید منبع نشت را پیدا کنید، باید به یک مکانیکی مراجعه کنید.

از بین بردن بوی بنزین در ماشین

گاهی اوقات سخت ترین قسمت از بین بردن بوی بنزین در ماشین این است که بفهمیم بو از کجا می آید. اغلب، مقصر جایی است که شما بنزین را روی کفش‌های خود می‌کشیدید یا جایی که بنزین از پشت قوطی ریخته شده است. از بینی خود برای استشمام منبع احتمالی بو استفاده کنید.

مهم نیست چقدر مراقب باشید، این اتفاق می افتد. شما در پمپ هستید و باک خود را پر می کنید و به نوعی مقداری بنزین روی لباس یا کفش شما می ریزد. یا در حال انتقال بنزین به خانه هستید تا ماشین چمن زنی را پر کنید و در ماشین شما می ریزد. برای خلاص شدن از شر این بو، باید کارهای بیشتری از پوشاندن آن با یک اسپری خوشبو انجام دهید. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر بوی بنزین در ماشین، یک بار برای همیشه آورده شده است.

از شر بوی بنزین در ماشین خود خلاص شوید

اگر بنزین در خودروی خود ریختید، باید سریع عمل کنید. ابتدا بنزین را با حوله های قدیمی یا پارچه های تمیز در اسرع وقت خیس کنید. سپس از مخلوطی از جوش شیرین، سرکه سفید و آب داغ برای خنثی کردن بو استفاده کنید. آن را مالش دهید و سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر بو باقی بماند، چند اسپری Febreze می تواند به خلاص شدن از شر این بو کمک کند.

بگذارید بنزین تبخیر شود. خورشید بقیه کار را انجام دهد. ماشین را در یک نقطه آفتابی باز بگذارید تا خشک شود و بنزین به هوا برود. سعی کنید حداقل 4 تا 5 ساعت درهای ماشین را باز بگذارید. این کار را در یک محیط امن انجام دهید و هرگز سوئیچ را بر روی خودرو نگذارید.

خلاص شدن از شر بوی بنزین

خلاص شدن از شر بوی بنزین

از شر بوی بنزین در پارکینگ خود خلاص شوید

اگر در پارکینگ بنزین ریختید، از خاک گربه برای جذب مایع استفاده کنید. این نوع از خاک به مبارزه با بو کمک می کند. فقط اجازه دهید خاک برای چند ساعت بر روی بنزین قرار بگیرد، سپس آن را جارو کنید و دور بریزید. حتما قوانین دفع زباله شهر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مخلوط را می توان در سطل زباله خود قرار داد.

از شر بوی بنزین دستان خود خلاص شوید

یک بسته دستمال مرطوب گاز آف Briggs & Stratton را در محفظه دستکش ماشین خود نگه دارید. دستمال‌ها بوی بنزین و گازوئیل را از بین می‌برند. آنها نه تنها برای پوست شما، بلکه برای سطوح پلاستیکی و اثاثه یا لوازم داخلی خودرو نیز ایمن هستند. می توانید از آن ها برای پاک کردن دست ها و یا سطوح ماشین خود بهره ببرید.

از شر بوی بنزین روی لباس خلاص شوید

از آنجایی که بنزین بسیار قابل اشتعال است، هر لباس یا کفشی که به شدت خیس شده است را با خیال راحت دور بیندازید. یا آن را در فضای آزاد باقی بگذارید تا بنزین از روی آن بپرد.

اگر مقدار کمی بنزین روی لباس‌ها ریخته شده است، این ترفند را امتحان کنید: بگذارید 24 ساعت در هوا خشک شود، ترجیحاً بیرون. اگر بوی بنزین شدید باقی ماند، لباس را به مدت یک ساعت در سرکه خیس کنید و دوباره در هوا خشک کنید.

هنگامی که لباس بوی قوی بنزین را از دست داد، کمی صابون یا مایع ظرف شویی را روی لکه بمالید و لباس آغشته به بنزین را فقط (هیچ چیز دیگری در همان بار وجود ندارد) در داغترین چرخه ممکن بشویید. لباس های تمیز را آویزان کنید تا خشک شوند.

پاک کردن بوی بنزین از ماشین

پاک کردن بوی بنزین از ماشین

طرز تهیه محلول های تمیز کننده

یک محلول پاک کننده درست کنید. یک محلول ساده از شامپو فرش و آب ایجاد کنید. از 3 فنجان (720 میلی لیتر) آب لوله کشی به 1/2 فنجان (120 میلی لیتر) شامپو استفاده کنید. آن را به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شود. گزینه دیگر مخلوط کردن سرکه، جوش شیرین و آب در قسمت های مساوی است. همچنین می توانید کمی صابون ظرفشویی را در آب حل کرده و به جای آن بمالید.

با استفاده از یک برس نایلونی یا پارچه، مخلوط را روی محل ریخته شده بمالید. آن را تمیز کنید و در صورت نیاز از محلول بیشتری استفاده کنید. حتما از پارچه یا برس استفاده کنید. محلول را صاف کنید. هنگامی که به نظر می رسد لکه از بین رفته است، محلول را با پارچه های کهنه بمالید. اطمینان حاصل کنید که در هر مرحله از پارچه های مختلف استفاده می کنید. سپس بگذارید در هوای آفتاب خشک شود.

قهوه برای از بین بردن بوی بنزین ماشین

مقداری تفاله قهوه را بر روی بخشی که بنزین ریخته، بمالید. برخی از افراد با استفاده از تفاله قهوه برای از بین بردن بوی بنزین ماشین خوش شانس هستند. تنها کاری که انجام می دهید این است که خاک قهوه را به ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از یک ساعت یا بیشتر، قهوه را با جاروبرقی بکشید و بوی آن باید کاهش یابد. برخی از کارشناسان توصیه می کنند قبل از شامپو کردن ناحیه، یک قهوه درمانی کوتاه را امتحان کنید.

چگونه نشت بنزین در ماشینم را تمیز کنم؟

برای جذب هر چه بیشتر بنزین از پارچه های تمیز استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین، سرکه سفید و آب داغ برای ایجاد یک خمیر خنثی‌کننده مؤثرترین روش برای مقابله با هر بنزینی است که پارچه‌ها قادر به جذب آن نیستند. مخلوط را با مقداری صابون ملایم و آب داغ بشویید. محل را با چند پارچه یا حوله کهنه خشک کنید. اگر هنوز بوی قوی وجود دارد، ممکن است بخواهید این فرآیند را تکرار کنید یا مقداری خاک گربه را روی محل بگذارید تا به جذب بنزین و بوهای باقی مانده کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *