از بین بردن بوی تینر از چوب چگونه است؟

از بین بردن بوی تینر از چوب چگونه است؟

از بین بردن بوی تینر از چوب. رنگ آمیزی خانه و اثاثیه موجود در آن، اگرچه کاری خسته کننده است، اما کار بسیار مفیدی نیز هست. دیدن اتاقی که به تازگی رنگ آمیزی شده است و همچنین مبلمان می تواند تمام خستگی ها را در یک لحظه از بین ببرد. اما اگر بوی تینر رنگ در اتاق بماند، اینطور نخواهد بود.

خوشبختانه راه های زیادی برای از بین بردن بوی تینر رنگ از روی چوب وجود دارد. از روش سنتی استفاده از پنکه گرفته تا روش مدرن تر استفاده از سرکه برای از بین بردن بو می توانید از چیزهای زیادی استفاده کنید.

بیایید نگاهی به چگونگی خلاص شدن از شر بوی رقیق کننده رنگ یا همان تینر از چوب بیاندازیم تا تنها چیزی که می توانید احساس کنید زیبایی خود کار رنگ است.

از بین بردن بوی تینر از چوب

بوی تینر رنگ می تواند به شدت به بینی شما برخورد کند. حتی برخی افراد به دلیل شدت بوی تند اشک می ریزند. مطمئناً نمی خواهید این بو زمانی که از مبلمان خود برای استراحت استفاده می کنید به شما برخورد کند، اینطور نیست؟ بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید ببینیم که چگونه از بوی رقیق کننده رنگ خلاص شویم.

از بین بردن بوی تینر از چوب

از بین بردن بوی تینر از چوب

1. استفاده از فن ها

ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر بوی رنگ یا هر بوی دیگری، داشتن هوای متحرک فراوان و پنجره های باز است. اگر چه تنها باز بودن پنجره ها این کار را انجام می دهد، اما داشتن چند فن باعث می شود که بو سریعتر از بین برود.

اگر چند فن جعبه ای را در مرکز اتاقی که مبلمان در آن قرار دارد و در ورودی آن اتاق، رو به روی هر کدام از آنها به سمت پنجره های باز قرار دهید، می توانید سریعتر از شر بوی رنگ خلاص شوید. مطمئن شوید که AC و گرما را خاموش کرده و دریچه های هوای خانه خود را ببندید تا بو در آن پخش نشود.

2. استفاده از آب

استفاده از سطل آب روش بسیار موثر دیگری برای از بین بردن بوی رقیق کننده رنگ است. چند سطل آب بگیرید و آنها را در تمام اتاق قرار دهید. بگذارید یک شب بنشینند. آب موجود در این سطل ها بخارات رنگ را جذب کرده و بوی آن را از بین می برد. این یک روش بسیار قدیمی برای از بین بردن بوی رنگ است که حداقل به سال 1899 باز می گردد.

3. استفاده از سرکه

جایی که سطل ها بیشتر فضای اتاق شما را اشغال می کنند، تنها با استفاده از چند کاسه سرکه می توانید به همان نتیجه برسید. این کاسه ها را با سرکه سفید پر کنید و آنها را در مکان های مختلف اتاقی که مبلمان چوبی خود دارید قرار دهید. سپس مولکول های بخار رنگ توسط اسید استیک موجود در سرکه خنثی می شوند.

اگر می خواهید نتایج سریع تری داشته باشید، به جای استفاده از سرکه سفید که برای مصارف آشپزی استفاده می شود، از سرکه های خانگی استفاده کنید.

4. استفاده از جوش شیرین

می‌توانید مانند سرکه، کاسه‌ها را با جوش شیرین پر کنید و آن‌ها را بر اساس آن قرار دهید تا بوی مبلمان چوبی‌تان از بین برود. اینها مخصوصاً برای فرش ها مؤثر هستند، اما می توانید با استفاده از جوش شیرین نیز از شر بوی رقیق کننده رنگ چوب خلاص شوید.

5. استفاده از زغال چوب

به نزدیکترین فروشگاه سخت افزاری خود بروید و مقداری زغال چوب فعال بردارید. اگر این زغال‌ها را با گرما درمان کنید، متخلخل‌تر می‌شوند و در نتیجه بخار درد بیشتری از آن عبور می‌کند و جذب می‌شود. برای گرم کردن زغال، آنها را در قالب های آلومینیومی قرار دهید. سپس آنها را یک شب در اتاق خود بگذارید تا به نتیجه مطلوب برسید.

6. استفاده از پودر دیاتومه

دیاتومه پودری سفید رنگ است که شبیه گچ است. آنها دارای درصد بالایی از سیلیس هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای جذب ذرات بخار تبدیل می کند. پودر را در چند قوطی خالی قهوه یا ظرف های پخت یکبار مصرف آلومینیومی بریزید و آنها را یک شب در اتاق خود بگذارید.

صبح، متوجه خواهید شد که مبلمان شما دیگر بدبو نیست و رنگ نازک‌تر نیست. اما مطمئن شوید که فقط از خاک دیاتومه خوراکی استفاده کنید زیرا انواع معمولی برای شما و حیوانات خانگی شما بسیار مضر است.

7. استفاده از پیاز خرد شده

چند تکه پیاز خرد شده را در تمام اتاق بگذارید تا بوی رنگ از بین برود. پیاز حاوی یک ماده شیمیایی به نام Syn-propanediol-S-oxide است که برای خنثی کردن آلدئیدها عمل می کند که دلیل بوی رقیق کننده رنگ است. ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما یک راه بسیار موثر برای رهایی از بوی رنگ مبلمان شما است.

8. استفاده از شمع های معطر

برای مبارزه با بو لزوماً به این معنی نیست که فقط باید از چیزهایی استفاده کنید که بوی خیلی خوبی ندارند. می توانید از شمع های معطر برای بیرون راندن بوی رقیق کننده رنگ از چوب خود نیز استفاده کنید.

همچنین، برای این کار هم لازم نیست کار زیادی انجام دهید، کافی است چند شمع در اتاقی که مبلمان چوبی خود را در آن نگهداری می کنید روشن کنید و متوجه خواهید شد که نه بوی بدی در اتاق وجود دارد و نه بوی بد. آنها همچنین بسیار ارزان هستند و در طعم های مختلف موجود هستند، بنابراین شما می توانید انتخاب کنید.

چگونه از بوی رقیق کننده رنگ دست خلاص شویم؟

نه تنها مبلمان، بلکه بوی تینر رنگ نیز می تواند به دستان شما بچسبد. حالا نمی‌خواهی با این بو در خانه‌ات بدوی، درست است؟ پس هر یک از روش های ذکر شده در زیر را دنبال کنید تا بوی تیننر رنگ از دستانتان پاک شود.

1. شستن دست ها با بوراکسو

بوراکسو مخلوط پودری از صابون و بوراکس است. دست های خود را خیس کنید و سپس بوراکسو را روی آن ها بمالید. سپس دستان خود را به شدت به هم مالش دهید و از شر بوی آن خلاص شوید. تمام این اصطکاک شدید باعث ایجاد گرما می شود که بسیار طبیعی است.

2. تمیز کردن دست ها با روغن زیتون یا روغن بچه

روغن زیتون یا روغن بچه را روی دستان خود بمالید تا بتوانید بوی رقیق کننده رنگ را از دستان خود پاک کنید. هر دوی این روغن ها برای این منظور بسیار موثر هستند. پس از مالیدن دست ها، آنها را با دستمال کاغذی خشک کنید.

3. تمیز کردن با استفاده از پاک کننده دست GOJO

چه کسی GOJO را دوست ندارد؟ این هم برای طرفداران انیمه و هم برای افرادی که می خواهند دست هایشان بوی تینر رنگ ندهد صدق می کند. GOJO بوی پرتقال منحصر به فردی دارد که بوی تند دستانتان را از بین می برد. طبق دستورالعمل باید از پاک کننده دست استفاده کنید و سپس با دستمال کاغذی خشک کنید.

چگونه بوی تینر رنگ را از لباس رفع کنیم؟

در حین کار، بیشتر اوقات، رقیق کننده رنگ روی لباستان می ریزد. راه های زیر به شما نشان می دهد که چگونه می توانید بوی رقیق کننده رنگ ریخته شده را از لباس خود خلاص کنید:

1. شستشو با عصاره وانیل

لباس های بدبو خود را جداگانه داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و نصف بطری عصاره وانیل را در آب اضافه کنید. چرخه شستشو باید تا نیمه اجرا شود و سپس متوقف شود و برای چند ساعت به حال خود رها شود. پس از آن، پس از افزودن کمی مواد شوینده، چرخه را دوباره شروع کنید. این کار را انجام خواهد داد.

2. استفاده از سرکه سفید

اکنون به دوست قدیمی خود، سرکه سفید برمی گردیم. دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در آب گرم اضافه کنید و لباس های بدبو را به مدت نیم ساعت در آن خیس کنید. سپس آنها را با آب سرد بشویید تا بوی تینر رنگ گرفته شود.به غیر از این دو روش، می توانید از تینر لاک که می توانید از دپوی منزل تهیه کنید و همچنین صابون ظرفشویی استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *