افزایش بهای محموله های بنزین اروپا در انتهای هفته گذشته

افزایش بهای محموله های بنزین اروپا در انتهای هفته گذشته

بنزین اروپا، در حال حاضر هم از سمت بازار داخلی و هم بازار صادراتی، از تقاضا و پشتیبانی قدرتمندی برخوردار است.جدید ترین آمار منتشر شده در جلسات اخیر نشان می دهد که تقاضای سوخت برای مصارف جاده ای در ماه ژوئن، در چندین مرکز عمده تقاضا از جمله ایتالیا و  فرانسه، به فراتر از سطح نیاز سال 2019 رسیده است. بنا به گفته ی اپراتورهای خرده فروشی سوخت که توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته، افزایش تقاضای سوخت برای مصارف جاده ای در بزرگترین بازار سوخت اروپا یعنی آلمان، در ماه ژوئن برابر با 80 تا 100 درصد افزایش نسبت به تقاضای قبل از دوران همه گیری بوده است.

در انگلستان که دومین بازار بزرگ بنزین در اروپاست، سطح تقاضای ماه گذشته، بر اساس آخرین داده های رسمی منتشر شده در روز پنجشنبه، فقط 3 pc کمتر از ژوئن 2019 بوده است. از سوی دیگر فعالان بازار، روز جمعه تقاضای بنزین در ماه جولای را بسیار شدیدتر توصیف کردند. شرایط بازار به گونه ای بود که برخی در بازار ARA با تقاضای شدید صادرات برای محموله های خود مواجه بودند؛ به طوری که حجم باقیمانده موجود برای فروش در بازار بارج، کمابیش برابر با صفر بود.

بر اساس گزارش های شرکت Insights Global، ذخایر بنزین اروپا متعاقباً کاهش یافته و ذخایر فعلی مستقل در مرکز بازرگانی و پالایش ARA به پایین ترین سطح خود در 19 ماه گذشته یعنی حدود 795000 تن رسیده است. محدودیت های بازار محلی باعث شده است که خسارت دیرکرد در تحویل محموله های بنزین در نمودار ها رشد چشم گیری داشته باشد. در پایان جلسه قرارداد معاوضه Eurobob ماه آگوست، تصویب شد که حق بیمه هر معامله 23.50 دلار در هر تن باشد؛ در حالی که این رقم در هفته قبل، مصادف با 22 جولای کمی بیش از 20 دلار در تن بود.

در نتیجه، حق بیمه ی بنزین اروپا نسبت به حق بیمه ی نفت خام افزایش یافته است. کشتی های حامل بنزین Eurobob oxy این هفته با حق بیمه بیش از 13 دلار در هر بشکه برای نفت خام دریای شمال به سمت مقاصد خود حرکت کردن، که این سطحی از آگوست 2019 تا کنون سابقه نداشته است. این رقم در مقایسه با حق بیمه کمی بالاتر از 9 دلار در ابتدای ماه گذشته قرار می گیرد.

اما بحث ها بر سر بنزین مدیترانه در پایان این هفته ادامه یافت. شرکت BP پیشنهادات خود برای سوآپ محموله ای 25000 تنی که در مرحله بارگیری از خلیج سانتا پاناگیا در تاریخ 13 تا 17 آگوست و حقه بیمه 8 دلار در تن برای مبادلات آگوست میعانات مدیترانه ارائه کرد. همچنین Vitol سوآپ محموله ای را از خلیج سانتا پاناگیا، بارگیری از 13 تا 17 آگوست ارائه کرد که دارای حق بیمه 15 دلار در تن به ازای مبادله آگوست مدیترانه است و Litasco نیز مبلغ 15 دلار در هر تن حق بیمه برای سوآپ معامله ای مشابه، برای محموله ای با حجم یکسان از واسیلیکو در 9 تا 13 آگوست پیشنهاد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *