افزایش صعودی قیمت سوخت جت های اروپا

,
افزایش صعودی قیمت سوخت جت های اروپا

به گزارش بازار نفت و گاز، قیمت سوخت جت های اروپای شمال غربی در روز پنجشنبه پس از افزایش 9.50 تن در قرارداد گازوئیل در ماه گذشته افزایش یافت و حاشیه های پالایشگاه برای این محصول همچنان ثابت ماند.

حق بیمه سوخت جت برای نفت خام دریای شمال روز چهارشنبه با 9.76 در هر بشکه به پایان رسید و در بالاترین سطح در 17 ماه گذشته قرار گرفت. این میزان با میانگین اوت /bl5.96 مقایسه می شود و در فاصله دو هفته تقریبا 2/bl افزایش می یابد. حمایت از احساسات خوش بینانه بازار، کاهش محدودیت های سفر در دو بازار اصلی، انگلستان و ایالات متحده است ، که تقاضا برای سوخت را افزایش می دهد.

سفرهای اقیانوس اطلس با افزایش رزروهای زمستانی آغاز شده است و در اواخر تابستان رزروهای دریای مدیترانه افزایش یافته است. از زمان اعلام این خبر، خطوط هوایی اصلی افزایش رزرو را گزارش کرده اند، با وجود این که تابستان به پایان رسیده است، تقاضا برای سفرهای هوایی به اروپا کمی افزایش یافته است.

همچنین ممکن است پس از اثرات طوفان lda فعالیت پالایشگاه ها کند شده و سوخت جت بیشتری از اقیانوس اطلس از اروپا خارج شود جایی که ذخایر کافی وجود دارد، برخی از کمبودها در عرضه در ایالات متحده وجود دارد. ذخایر سوخت جت که به طور مستقل در ARA نگهداری می شوند، در 921،000 تن به پایان رسید و در هفته 44.8 درصد افزایش یافت. در همان ماه سال 2019 ، ذخایر سوخت جت بیشتر به 600،000 تن رسید.

واردات به اروپا نیز در ماه سپتامبر در سطح بالایی قرار داشت و بر اساس داده های vortexa حدود 1.2 میلیون تن محصول وارد قاره شد.

چشم انداز بازار سوختهای کوره و سوخت های دریایی

بازارهای گازوئیل اروپا روز پنجشنبه مجددا تقویت شدند این امر با افزایش قیمت نفت خام و همچنین نشانه های تثبیت سهام و افزایش تقاضا پشتیبانی شد. معاملات آتی گازسوز ماه گذشته با 9.50 در تن افزایش یافت و به 676.25 در تن رسید.

این بالاترین رقمی است که قرارداد ماه قبل در 16:30 هر روز برای بیش از یک سال بسته شده است. حق بیمه محموله دیزل فرنگرید به نفت خام دریای شمال روز چهارشنبه به 11.83 در بشکه رسید که بالاترین میزان از آوریل 2020 است. بر اساس اطلاعات مشاوره جهانی، ذخایر گازوئیل و سایر گازوئیل های مستقر در مرکز آمستردام-روتردام-آنتورپ (ARA) در هفته تا 29 سپتامبر 1.6 درصد تولید شده است. که از پایه نسبتا پایینی بود. هفته گذشته آن ها 6 درصد کاهش یافتند و به پایین ترین سطح در 17 ماه گذشته رسیدند.

کاهش شدید قیمت نفت کوره گوگرد

قیمت نفت کوره گوگرد (VLSFO) در شمال غربی اروپا در روز پنجشنبه کاهش یافت، در حالی که تقاضای صادرات به شرق همچنان محموله ها را از منطقه خارج می کند. گزارش شد که یک باربر VLSFO در 535 تن در جلسه بعدازظهر پنجشنبه انجام شد که نسبت به روز چهارشنبه 3.50 تن کاهش یافت. ذخایر نفت کوره که به طور مستقل در انبار آمستردام-روتردام-آنتورپ (ARA) نگهداری می شد، در هفته 5 درصد کاهش یافت و به 1.16 میلیون تن رسید.

افزایش تقاضا برای نفت کوره گوگرد بالا (HSFO) ممکن است باعث افزایش برداشت در هفته گذشته شود ، زیرا محموله های مستقیم دریای بالتیک به خلیج آمریکا و آسیا-اقیانوسیه به افزایش عرضه در مرکز ARA کمک کرده است. به دلیل این که چشم انداز صادرات به شرق همچنان پایدار است، قیمت نفت کوره می تواند همچنان از کاهش عرضه در اروپا حمایت کند. شرکت کنندگان در بازار گفتند که یک کشتی سوئازماکس در حال بارگیری نفت خام در روتردام برای یک کار بعدی در سنگاپور این هفته بود. شرکت تجاری مرجان هفته

گذشته این کشتی را رزرو کرد تا 130000 تن نفت کوره در 1 اکتبر برای تخلیه سنگاپور بارگیری کند. عرضه کمیاب در آسیا و اقیانوسیه به جلب توجه صادرات از غرب بنادر سوئز به سنگاپور کمک کرده است.

بیشتر بخوانید:جهش صعودی قیمت اوره 

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *