ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی

ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی

ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی یکی از مباحث مهم در مدیریت کارمندان است. تلاش برای ایجاد انگیزه در کارکنان مسن تر؟

در این مطلب آموزشی نحوه تنظیم استراتژی خود برای افزایش عملکرد آنها آمده است. نحوه مدیریت و ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی یکی از مسائل مهم در بسیاری از کسب و کارهای است. بسیاری از کارفرمایان از یک فرمول ساده برای ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی پیروی می کنند: ارائه دستمزد بالا و فرصتی برای ارتقاء نردبان. چه کسی آن را نمی خواهد؟

ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی

آنچه در افراد 60 ساله به بالا انگیزه ایجاد می کند اغلب با انگیزه کارکنان جوان تر متفاوت است. مدیران باهوش استراتژی انگیزشی خود را بر این اساس تنظیم می کنند.

سیگن اسپنسر، مشاور ارشد تحقیقاتی در Korn Ferry، یک شرکت مشاوره سازمانی، می‌گوید: دو عامل کمتر انگیزه برای افراد مسن، پاداش و فرصت‌های پیشرفت بیشتر است. آن‌ها ممکن است چندان اهمیتی به حقوق یا ترفیع‌های سنگین نداشته باشند، زیرا در نقطه‌ای متفاوت از مسیر شغلی خود قرار دارند.

اسپنسر 70 ساله گفت: “آنچه که در سنین بالاتر انگیزه می دهد، تعادل بین کار و زندگی، به جا گذاشتن میراث و راهنمایی دیگران است.”

پنج سال پیش، اسپنسر پیشنهاد کرد ساعات کاری او را به چهار روز در هفته کاهش دهد. کارفرمای او موافقت کرد و او پیشرفت کرد. در حالی که او دستمزد خود را کاهش می دهد، برنامه سخت کمتر به او زمان بیشتری برای فکر کردن می دهد و در نتیجه محصول کاری او را ارتقا می دهد.

نحوه مدیریت و ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی

نحوه مدیریت و ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی

محدوده سنی را به خاطر بسپارید

شما با یک مدیر باتجربه 35 ساله مانند یک مدیر 21 ساله خارج از دانشگاه رفتار نمی کنید. فکر نکنید که فاصله 15 ساله در کارگران مسن شما کمتر است. یک کارگر در 55 سالگی و یک کارگر 70 ساله اهداف و نیازهای متفاوتی دارند.

به عنوان یک مدیر، ممکن است لازم باشد گروه هایی را که برای بازنشستگی (55-62) آماده می شوند، سن بازنشستگی و همچنان کار (62-70) و کارگران مسن تر که می خواهند فعال بمانند یا باید کار کنند (70+) نگاه کنید. هر گروه چالش های مدیریتی متفاوتی را ارائه می کند. ارتباط برقرار کنید.

تصور نکنید که کارگر مسن تر می داند که شما از آنها چه انتظاری دارید. آنها سابقه مشابه شما را ندارند. کاملاً روشن باشید که می خواهید چه کاری انجام دهید و معیارهای تکمیل و موفقیت چه خواهد بود.

نیازهای آنها را برآورده کنید

کارکنان قدیمی تر احتمالاً بیشتر از کارگران جوان به مزایا نیاز دارند. آنها به پوشش پزشکی، مراقبت بینایی و برنامه ریزی مالی نیاز دارند. مطمئن شوید که طرح مزایای شرکت شما نیز نیازهای آنها را برآورده می کند.
به آنها انگیزه دهید

وظیفه کلیدی هر مدیری ایجاد انگیزه در کارکنانش است. کارگران مسن‌تر نسبت به همتایان جوان‌تر خود «دکمه‌های داغ» انگیزشی متفاوتی دارند. فرصت پیشرفت احتمالا کمتر از به رسمیت شناختن یک کار خوب انجام شده اهمیت دارد.

شما مجبور نیستید “رئیس باشید”

کارمندان قدیمی تر در یک جامعه سلسله مراتبی رشد کردند. آنها می دانند که شما رئیس هستید. اکثر آنها در مقطعی نیز رئیس بودند. به رهبری بخش ادامه دهید و زمان خود را تلف نکنید. به هر حال آنها را تحت تأثیر قرار نمی دهد. آنها همه را قبلا دیده اند.

انعطاف پذیر باشید

کارکنان قدیمی شما، بسته به گروه سنی ممکن است ساعات کاری انعطاف پذیر یا هفته کاری کوتاه تری را بخواهند. برای آنهایی که به آن نیاز دارند، مایل به انعطاف باشند. شما به استعداد و مهارت فنی آنها نیاز دارید تا آنچه را که برای در دسترس نگه داشتن آن نیاز دارید انجام دهید. با این حال، تصور نکنید که همه کارگران مسن تر می خواهند زودتر به خانه بروند. برخی ممکن است با کار کردن در همان ساعات طولانی و سختی که همیشه انجام داده اند انگیزه داشته باشند.

از آنها به عنوان مربی استفاده کنید

اجازه دهید آنها کارگران جوان را مربی و تشویق کنند. اکثر کارگران مسن تر دارای دانش و تجربه زیادی هستند که دوست دارند آن را منتقل کنند. به آنها فرصت انجام این کار را بدهید و کل سازمان شما سود خواهد برد.

استفاده از دانش خودی

راه دیگر برای ایجاد انگیزه در کارگران مسن تر، بهره گیری از دانش خودی است که در طول سال ها انباشته شده اند. آنها را تشویق کنید تا ماژول های آموزشی و راهنمای گام به گام را برای کمک به استخدام کنندگان جدید در یادگیری طناب ها ایجاد کنند. تا زمانی که از آنها بخواهید این کار را با قدردانی انجام دهند و کل موضوع را با درایت مدیریت کنند تا احساس نکنند که در حال بیرون رانده شدن هستند، آنها می خواهند حافظه سازمانی خود را به اشتراک بگذارند و آنچه را که آموخته اند به اشتراک بگذارند. اسپنسر گفت.

همکاری با کارکنان جدید

جفت کردن آنها با کارمندان نسل بعدی نیز می تواند برای آنها معنادار باشد. مربیگری ستارگان در حال ظهور سنگ بنای خوشحال کننده ای برای یک حرفه است.

نظر پیتر کاپلی

پیتر کاپلی، یکی از نویسندگان کتاب «مدیریت کارگر مسن تر» می گوید: «افراد سالخورده شبیه افراد جوان تر هستند زیرا محل کار برای زندگی اجتماعی آنها مهم است. بنابراین در جایی که با دیگران تعامل دارند به آنها وظایفی بدهید. آنها ممکن است آن را جذاب تر بدانند.»

مدیران همچنین باید سبک ارتباطی خود را با سالمندان تنظیم کنند. فرمان‌های شدید به ندرت واجد شرایط رهبری عالی است، اما به‌ویژه هنگام نظارت بر افراد مسن‌تر نادرست است.

کاپلی، استاد مدیریت در مدرسه وارتون، گفت: احتمالاً کارگران با تجربه‌تر چیزهایی می‌دانند که مدیران جوان‌ترشان نمی‌دانند. بنابراین چیزی که جواب نمی دهد این است که این کار را انجام دهید زیرا من بهتر می دانم.

ستایش کردن

ستایش یک به یک نیز بیشتر با کارگران مسن تر طنین انداز می شود تا برنامه های قدردانی مانند جوایز کارمند ماهانه. حمایت از موفقیت یک همکار بیشتر از برنده شدن یک کارت هدیه برای فروشگاه های محلی اهمیت دارد.

کاپلی گفت: «با افزایش سن، کمتر نگران شناختی هستیم که همه می توانند ببینند. ما بیشتر نگران شنیدن آن از زبان دیگران هستیم که می‌گویند، «تو کمک بزرگی برای من هستی».

انگیزه هرگز یکسان نیست. رهبران ارشد رویکرد خود را بر اساس نگرش ها و اولویت های هر فرد سفارشی می کنند.

نظر وین هوچوارتر

وین هوچوارتر، استاد مدیریت بازرگانی در کالج بازرگانی دانشگاه ایالتی فلوریدا، می‌گوید: «شما نمی‌توانید فرضیاتی داشته باشید زیرا ممکن است اشتباه باشند. «شما ممکن است به کارگران مسن تر تعطیلات آخر هفته بدهید، به این فکر که آنها می خواهند با خانواده خود باشند. اما ممکن است ساعت‌های اضافی را بخواهند.»

او پیشنهاد می‌کند که اغلب با آنها تماس بگیرید و بپرسید: “کار برای شما چطور پیش می‌رود؟” و “آیا این شغل همان چیزی است که انتظار داشتید؟” این بهتر از پیش‌بینی آنچه آنها می‌خواهند و عمل به خواسته شماست.

نحوه مدیریت و ایجاد انگیزه در کارکنان قدیمی

انتظارات با انگیزه گره خورده است. اگر کارمندان از برخی جنبه های کار ناامید شوند، می تواند به روحیه کلی آنها آسیب برساند. در نهایت، از معرفی برنامه های تشویقی مفصل یا برگزاری مسابقات یا قرعه کشی برای جوایز خودداری کنید. کارمندان مسن تر ممکن است این ابتکارات را به عنوان یک حقه ببینند.

هوچوارتر، که همچنین محقق دانشگاه کاتولیک استرالیا است، می‌گوید: «مردم فقط می‌خواهند احساس کنند مورد نیاز، مورد احترام و محبت هستند. و اگر بزرگتر هستید، می خواهید فرصتی برای تأثیرگذاری بر دیگران داشته باشید، احساس کنید که در جایی مشارکت می کنید و نتایج را می بینید.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *