بازارهای جهانی آرگوس

بازارهای جهانی آرگوس

بازارهای جهانی آرگوس/ بازار نفت و گاز:

چشم انداز اوپک در بازار نفت کاملا خوش بینانه تر می شود. این گروه در آخرین گزارش ماهانۀ بازار نفت، تجدیدنظر بیشتری بر پیش بینی تقاضا برای سال 2022 را تقریبآ 1 میلیون بشکه در روز انجام داد. پیش بینی می شود که پیشرفت مداوم در نرخ واکسیناسیون  و افزایش بلقوه اعتماد عمومی در مدیریت کووید-19 در سال 2022 گسترده تر باشد و از تقاضای نفت، بویژه سوختهای حمل و نقل بیشتر حمایت کند.

همچنین پیش بینی بالاتر بخشی از مذاکرات بین وزرای اوپک پلاس در نشست اوایل همین ماه این بود که آنها به موافقت رسیدند که به دنبال برنامه افزایش 400.000 بشکه در روز تولید در ماه اکتبر هستند. تجدیدنظر بدون شک صریح و تند است. رشد تقاضا که با انتشار چشم انداز اوپک برای سال 2022 در ژوئیه، 3.3 میلیون بشکه در روز بود که به 4.2 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

این امر باعث بازگشت حداقل بخشی از کاهش تولید باقیمانده می شود. اگر کارها طبق برنامه پیش برود، حدود 3.8 میلیون بشکه در روز تا پایان امسال خواهد بود. اما تقویت بازار نفت همچنان به بازگشت عرضه کنندگان رقیب کمک می کند. شل ایالات متحده نیز در تلاش است و تولید خود را با استفاده از گزینه ای قوی تر از تخلیه چاههای حفاری شده اما ناتمام حفظ کرده و منتظر کند شدن بازار نفت است.

قیمت نفت بسیار بیشتر از هزینه های تولید شیل بوده است که با افزایش بهینه در این بخش کاهش یافته است. به گفتۀ ریک مونکریف مدیر اجرایی Devon Energy، قصد افزودن بشکه های مازاد به بازار را نداریم تا زمانی که الزامات سمت و سوی پایدار بازیابی شوند؛ بدیهی است که ظرفیت روغن اسپر اوپک پلاس بطور چشمگیری جذب بازارهای جهانی می شود. ظرفیت اسپر سلطه ای است که اوپک پلاس بر بخش شیل امریکا دارد.

تحلیل هفتگی بازار جهانی آرگوس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *