بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس ۱۷ سپتامبر

بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس ۱۷ سپتامبر-در شروع معاملات روز ۱۷ سپتامبر بازار با ثبات بود البته نوساناتی در بازار جنوب شرق آسیا

بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس ۱۷ سپتامبر

بازار نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس در شروع معاملات روز ۱۷ سپتامبر بازار با ثبات بود البته نوساناتی در بازار جنوب شرق آسیا مشاهده گردید. ذخایر پایانه سنگاپور۴۸/۲۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شد و به بالاترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید.

شرکتهای بخش خصوصی چین که ۳۵ درصد فراورده های نفتی این کشور را تامین می کنند تحت نظارت مستمر دولت چین قراردارند و با توجه به کاهش تقاضا در بعضی از روزها برای بعضی از محصولات، مخازن فراورده سریعا پر می شود و چنانچه مشتری در بازار نباشد مشکلاتی را برای شرکت ها فراهم می سازد.

اعمال مالیات های بیشتر از سوی دولت چین باعث شد که ذخایر نفتی بخش خصوصی به بالاتری حد خود در ۱۸ ماه گذشته یعنی ۵/۱ میلیون تن برسد. احتمالا صادرات بنزین در ماه اکتبر به دلیل افزایش تقاضا در داخل کشور کاهش خواهد یافت و این کشور برای تامین نیاز خود در هفته معروف به هفته تعطیل طلایی، توان تولید را افزایش و میزان صادرات را کاهش خواهد داد.

ناظران و فعالان بازار معتقدند بهبود وضعیت سلامت و کاهش موارد ابتلا و افزایش واکسیناسیون و در پیش بودن تعطیلات و جشن های ملی، باعث خواهد شد که کلیه محصولات بنزین با درجات مختلف در ماه اکتبر افزایش قیمت پیدا کنند و بازار این محصولات ثبات بیشتری پیدا کند.

بازار نفتا همچنان با ثبات است و شرکت کره ای LG Chem به دنبال خرید نفتا با درصد پارافین بالای ۷۵ می باشد . یک شرکت کره ای دیگر به Hanwha برای نیمه اول ماه نوامبر در جستجوی نفتا با هر نوع مشخصات نفتی می باشد و تاکیدی بر میزان پارافین ندارد.

بیشتر بخوانید : قیمت نفت در مناطق مختلف آسیا اقیانوسیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *