بازاز بنزین آسیا قیانوسیه وخلیج فارس

بازاز بنزین آسیا قیانوسیه وخلیج فارس

به گزارش بازار نفت و گاز، بازار بنزین آسیا در شروع معاملات روز ۱۵سپتامبر باثبات بود. تعمیرات برای راه اندازی پالایشگاههای آسیب دیده آمریکا که پس از وقوع توفان آسیب دیده بودند با سرعت در جریان است وبه زودی پالایشگاهها در سرویس قرار خواهند گرفت.

اگرچه توفان دیگری متعاقب توفان آیدا رخ داد ولی اکنون در حدود ۸۴درصد ظرفیت پالایشگاهها درسرویس قرار گرفته است. ازسوی دیگر در آسیا ،دولت ژاپن محدودیت های تردد برای پیشگیری از انتشار کوید ۱۹را تمدید نموده که براثر آن تقاضا برای بنزین درماه سپتامبردر این کشور کاهش یافته به گونه ای که در قیاس با سال گذشته تقاضا در ماه سپتامبر ۷تا ۸درصد کاهش رانشان می دهد.

شرکت ژاپنیMitsui Chemicals Osaka به دنبال خرید نفتا با ۷۸ درصد پارافین برای تحویل در نیمه دوم ماه اکتبر است. شرکت کره ایSouth Korea’s KPIC نیز به دنبال خرید نفت تا با ۷۷ درصد پارافین برای ماه نوامبر می باشد و شرکت تایلندیFormosa به دنبال خرید نفتای سبک برای ماه اکتبر می باشد.

در تاریخ ۱۵ سپتامبر بازار سوخت جت نیز نسبتاً باثبات باقی ماند. در بازار چین که بزرگترین مصرف کننده سوخت در آسیا می باشد با توجه به حذف تدریجی دستورالعملهای سختگیرانه کووید ۱۹ به تدریج میزان تقاضا برای سوخت جت بیشتر از گذشته می شود.

تولید هفتگی فرآورده های نفتی در ژاپن به نسبت هفته گذشته در حدود ۲ درصد افزایش یافته و در هفته منتهی به ۱۱ سپتامبر به ۱۷ پریودم شکل در روز رسیده است. این افزایش تولید تا حد زیادی مربوط به فرآورده های سبک و به خصوص سوخت جت است که یک جهش ۲۶ درصدی داشته و به ۳۸/۱ میلیون بشکه درروز رسیده است.

وضعیت نفت آسیا اقیانوسیه و خلیج فارس در 16 سپتامبر

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *