اخبار نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه

اخبار نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه

اخبار نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه

به گفته ی منابع ما در بازار نفت خام و فراورده های نفتی آسیا و اقیانوسیه، در روز 20 سپتامبر در بازار محموله های تحویل آسیا، شرکت CPC تایوان مناقصه ی ماهانه ی خود را برای دریافت نفت خام مورد نیازش، کمی زودتر از حد معمول و پیش از جشن های سالانه به پایان رسانده و در همین راستا طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Platts حجم خرید نفت خام WTI Midland ایالات متحده توسط این شرکت نسبت به ماه قبل، تقریبا دو برابر شده است.

بنا به گفته ی تجار و فعالان بازار، این شرکت محموله ای به حجم 4 میلیون بشکه نفت خام WTI Midland آمریکا را برای تحویل در ماه دسامبر با حق بیمه ای در حدود 1.30 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس ماه نوامبر نفت خام دبی و بر اساس CFR (قیمت کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) تایوان خریداری کرده است.

تجار در این خصوص توضیح دادند که ماه گذشته شرکت CPC تایوان محموله ای به حجم 2 میلیون بشکه نفت خام WTI Midland را برای تحویل در ماه نوامبر و با حق بیمه ای در حدود 1.10 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس ماه نوامبر نفت خام دبی و بر اساس CFR (قیمت کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) تایوان خریداری کرده بود.

تحلیل نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه به زبان یک تاجر

CPC تایوان، نسبت به همیشه برای ماه دسامبر نفت خام بیشتری خریداری کرده است. چرا که قیمت و حق بیمه ی WTI Midland نسبت به سایر گرید های نفت خام منطقه رقابتی تر و به صرفه تر است. اما از سوی دیگر اخباری به گوش می رسد مبنی بر آن که شرکت ExxonMobil در مجموع از تمام گرید های نفت خام شیرین، مدیوم ​​و سنگین، محموله ای به حجم 600 هزار بشکه نفت خام Banyu Urip اندونزی را برای بارگیری از تاریخ 24 تا 25 نوامبر و از طریق مناقصه ای که در روز 21 سپتامبر با اعتبار همان روز بسته می شود، عرضه کرده است. در همین راستا، بنا به گفته فعالان بازار در ماه جولای نیز حجم عمده ای از نفت خام Banyu Urip اندونزی به صنایع Reliance Industries هند، برای تحویل در ماه سپتامبر فروخته شده بود.

تاجر دیگر در خصوص نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه توضیح داد اکنون که قیمت نفت خام منطقه بالاتر می رود، محموله های آربیتراژ می تواند برای خریداران ارزش بیشتری پیدا کنند. اما در سمت دیگر بازار به گفته تجار، شرکت Santos استرالیا محموله ای از نفت خام Van Gogh خود را با حجمی در حدود 350 هزار بشکه، برای بارگیری در تاریخ 25 تا 29 اکتبر با حق بیمه ای کمتر از 7 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس روز نفت خام برنت و بر اساس FOB به یک کاربر نهایی فروخته است. ماه گذشته نیز تجار گزارش دادند که شرکت Inpex ژاپن محموله ای به حجم مشابه از نفت خام Van Gogh را برای بارگیری از تاریخ 31 آگوست تا 4 سپتامبر به یک تجارت خانه با حق بیمه ای کمتر از 7 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس روز نفت خام برنت و بر اساس FOB فروخته بود.

از سوی دیگر و در خصوص معاملات نفت خام سودان، به گفته ی تجار اطلاعات اولیه ی منتشر شده در بازار نشان می دهد که دو محموله ی نفت خام Nile Blend برای بارگیری از تاریخ 17 تا 19 اکتبر و 25 تا 27 اکتبر تعیین شده است؛ اما در حال حاضر اطلاعات تکمیلی از جزئیات معاملات این دو محموله دسترس نیست.

بازار نفت آسیا قیانوسیه وخلیج فارس ۲۰ سپتامبر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *