تحولات بازار فسفات

تحولات بازار فسفات

تحولات بازار فسفات به تحلیل بازار نفت و گاز ایران:

قیمت DAP پاکستان با خرید دو محموله از عربستان سعودی به قیمت 1.025 دلار در تن CFR افزایش یافت.

بهبود بازار اسپات

در تحولات بازار فسفات از هفته گذشته، سطوح پیشنهادی به طور مداوم بالاتر از 500 دلار در هر تن CFR خاورمیانه گزارش شده است. خریداران در برابر آخرین دور افزایش قیمت ها مقاومت کرده و تمدید مناقصات نیز رو به افزایش است.

خریداران همچنین سعی می کنند با خرید جزیی از افزایش قیمت ها بکاهند. قیمت ها در بازار سوئز با تغییر نسبت به روند سال گذشته، در مقایسه با غرب کاهش یافته اند. پیشنهاد محموله های روسی در این هفته به چین ارائه شده است و اگر بتوان تدارکات و تأمین مالی را انجام داد، می تواند به مسیر جدیدی تبدیل شود که خروجی محموله های بالتیک و جایگزینی ارزان تر برای وارد کنندگان چینی را فراهم می کند.

انتظار می رود حداقل تخفیف 15-10 دلاری در تن برای محموله های خاورمیانه اعمال شود؛ مشابه آنچه برای محصولات گرانول ایران مشاهده می شود. توسعه یک ساختار قیمت گذاری دو سطحی در مورد تحویل روسیه و عرضه از دیگر مبداها با محصولات در دست تولید امکان پذیرتر است.

دورنمای 60-30 روزه

پیشنهادات همچنان ثابت هستند و انتظار می رود تقاضا برای آوریل تا ماه می از ثبات بازار حمایت کند. اگر محموله های روسی به بازارهای جایگزین شرقی به دنبال رکود در فروش جدید ایجاد شود، ممکن است ساختار قیمت گذاری دو سطحی ایجاد شود و احتمالا تا اواخر سه ماهه محقق نخواهد شد.

دورنمای 60-30 روزه سولفور

دورنمای 60-30 روزه سولفور

بازار داخلی گوگرد چین

طبق آخرین اخبار گوگرد به دنبال تعطیلات ملی در چین در اوایل هفته، قیمت های داخلی 3.400 – 3.390 یوان در تن اکس ورک از سهام رودخانه با تناژ معامله شده در این سطح بود.

فروش 10.000 تنی از چهارشنبه با قیمت پایین ظاهر شد، در حالی که تناژ کمتر امروز در محدوده کامل قیمت گذاری شدند. یک پالایشگاه محلی شمالی مناقصه فروش عادی خود را با قیمت 3.220 یوان در تن از بندر دالیان در روز چهارشنبه اعلام کرد.

سینوپک در هفته با قیمت وانژو 3.330 یوان در تن و داژو با قیمت 3.190 یوان در تن اکس ورک ثابت ارزیابی شدند. در بازار کاغذ، S 2205 در روز چهارشنبه به 3.395 یوان در تن رسید و 47 یوان در تن کاهش داشت. S 2205 امروز با قیمت 3.388 یوان در تن به پایان رسید.

دانلود کامل مقاله تحولات بازار فسفات 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *