توسعه نفت شیل چین

توسعه نفت شیل چین با جدیدترین کشف ذخایر شتاب بیشتری یافته است.

به گزارش بازار نفت و گاز توسعه نفت شیل چین با جدیدترین کشف ذخایر شتاب بیشتری یافته است گوانگژو (CIS) – توسعه نفت شیل چین با جدیدترین کشف ذخایر عمده نفت شیل در استان هیلونگ جیانگ، پس از کشف قبلی در Ordos Basin در ژوئن سال جاری، شتاب بیشتری یافته است. میدان نفتی داکینگ، زیرمجموعه بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز کشور چین (CNPC)، در یک کنفرانس مطبوعاتی در 25 آگوست از کشف یک میدان نفتی شیل بزرگ خبر داد.

نفت شیل گولونگ، واقع در شمال شرقی استان هیلونگ جیانگ چین، دارای ذخیره زمین‌شناسی حدود 27/1 میلیارد تن است. این بزرگ‌ترین میدان نفتی شیل با ذخایر اثبات‌شده تاکنون در چین و همچنین دومین میدان نفتی شیل 1 میلیارد تنی کشف‌شده در این کشور است.

بررسی بازار نفت و فرآورده های نفتی

CNPC در ژوئن 2021، یک میدان نفتی شیل با تخمین 1 میلیارد تن ذخایر زمین‌شناسی نفت شیل را در Ordos Basin شمال غربی چین کشف کرد. Sina Weibo یک وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی است.

چین در حال افزایش اکتشافات نفت و گاز شیل خود در آستانه رسیدن به اوج هدف کربن خود در سال 2030 است، زیرا این کشور نیاز به امنیت انرژی و بلندمدت بودن آن برای دستیابی کربن تا سال 2060 را متعادل می‌کند. در جلسات سالانه پارلمان چین در ماه مارس، پیشنهاد شد که منابع نفت و گاز شیل به‌عنوان جایگزین اصلی نفت خام معمولی در آینده تبدیل شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *