تولوئن اروپایی

تولوئن اروپایی

بازار تولوئن اروپا در طول هفته منتهی به 17 سپتامبر در شرایط کمرنگ خروش و خرید خاموش ماند. براساس گزارشات، نبودن سود مداوم در مخلوط کننده های بنزن باعث محدود شدن فرصتهای آربیتراژ  و مصرف قراردادی در اروپا شده است. یک منبع آگاه در این هفته اشاره کرد که کمبود تقاضا توجیه کنندۀ کمتر شناور بودن بازار است.

در نتیجه، حق بیمه تولوئن بر بنزن در هفته و روز بدون تغییر باقی ماند. شاخص های حق بیمه سپتامبر نیز حدود 60 دلار در میلیون تن بر بنزن در روز بود. پنجرۀ آربیتراژ به ایالات متحده در طول هفته بر روی اوراق باز بوده است اما به گفته منابع، علیرغم عرضه کافی تولوئن هیچ کدام از مناطق تمایلی برای خرید نداشتند.

تولوئن خلیج امریکا: کاهش قیمت هفته به هفته نقاط

  • دو برابر شدن حاشیه های MSTDP
  • کاهش 3.5 سنت/گالن در قیمتهای اسپات

قیمت تولوئن براساس تقاضای ضعیف هفته به هفته کاهش می یابد. تولوئن گرید نیترات در 17 سپتامبر در 267 سنت/گالن ارزیابی شد؛ در حالی که این رقم از 10 سپتامبر 270.5 سنت کمتر بود. با کاهش قیمت پیشنهادی تا 260 سنت/گالن برای حجم خالص، بازار همچنان با مقادیر ترکیبی بالاتری پشتیابی می شد. پلتس ارزش مخلوط تولوئن را 263.76 سنت/گالن در 26 سپتامبر برآورد کرد؛ در حالی که این میزان در 25 سپتامبر 255.6 سنت/گالن افزایش یافته بود. اواسط هفته، ارزش مخلوط تا 267.05 سنت/گالن بالا بود. باتوجه به داده های پلاتس جهانی S&P، حاشیۀ MSTDP در طول هفته بیش از دو برابر شد. همچنین این حاشیه ها در 17 سپتامبر 47.59 دلار در میلیون تن برآورد شده است؛ در حالی که در سپتامبر 16.58 دلار در میلیون تن بوده است.

زایلن اروپایی: کاهش حق بیمه MX و ثبات اصول اساسی

  • افزایش هفتگی قیمت PX به 31 دلار در میلیون تن
  • هفته ای خاموش برای زایلن اروپایی

حق بیمه زایلن مخلوط نسبت به بنزن اروپایی در 17 سپتامبر کاهش یافت. با این وجود، هیچ تغییری در بازار آن روز مشاهده نشد. این حق بیمه در ماههای سپتامبر و اکتبر، به دنبال شاخص های 75 دلار در میلیون تن حق بیمه، 2.75 دلار در میلیون تن در روز و هفته کاهش یافت. بر همین اساس، بازار MX در طول هفته بسیار خاموش بوده است و هیچ منبع فروش یا خریدی توسط منابع گزارش نشده است.

به گفته برخی از منابع، بازار این هفته همچنان هیچ گونه پویایی ندارد. در پایین دست، قیمت پارازایلن 1 دلار/میلیون تن در روز کاهش یافت و از کاهش شدید قیمتها در آسیا جلوگیری کرد. PX اروپایی هفته را با 31 دلار افزایش در میلیون تن بالا برد. تنگنای عرضه نیز در بازار تداوم داشت و فعالیتهای اسپات پایین ماند. در آسیا، قیمت PX در روز پس از قیمت نفت خام بالادست کاهش یافت.

به گفته منابع، بازار همچنان با کاهش نرخ احتمالی شرایط را حتی با اینکه گسترش هفته به هفتۀ نفتا-PX زیر نظر دارد. با این وجود، چشم انداز تقاضا نیز کمرنگ به نظر می رسید.

زایلن مخلوط USGC: افزایش قیمت MX در هفته

  • افزایش 4.5 سنتی MX در هفته
  • حمایت بازار بالادست از PX

قیمتهای زایلن مخلوط در هفته افزایش یافت و در 17 سپتامبر به 271 سنت/گالن رسید. MX در 10 سپتامبر در 266.5 سنت/گالن ارزیابی شد. قیمتها براساس عوامل متعددی من جمله افزایش ارزش مخلوط بنزن افزایش یافت. ارزش مخلوط MX در طول هفته از 263 سنت/گالن در 10 سپتامبر به 269 سنت/گالن در 15 سپتامبر، قبل از کاهش 263 سنت/گالن در 17 سپتامبر افزایش یافت. این حرکت ناشی از افزایش پیشنهادات مداوم در طول هفته بود.

قیمت MX در 17 سپتامبر تا بیش از 270 سنت/گالن پیشنهاد شد. همچنین قیمتهای بالاتر آن با مقادیر قوی پارازایلن نیز حمایت شدند. PX هفته را با قیمت 950 دلار/میلیون تن، بیش از 935 دلار/میلیون تن در 10 سپتامبر به پایان رساند.

تفسیر روزانه Platts از Asian LPG

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *