درمان افسردگی و بی انگیزگی

درمان افسردگی و بی انگیزگی

روش های درمان افسردگی و بی انگیزگی. طبیعی است که گاهی اوقات احساس ناراحتی کنید، اما اگر این خلق و خو ادامه یابد، می تواند نشانه افسردگی باشد. افسردگی اساسی دوره ای از غم و اندوه یا بی تفاوتی همراه با علائم دیگر است که حداقل دو هفته متوالی طول می کشد. به اندازه ای شدید است که فعالیت های روزانه را مختل کند. افسردگی نشانه ضعف یا شخصیت منفی نیست. افسردگی شدید می تواند علائم مختلفی ایجاد کند. برخی بر خلق و خوی شما و برخی دیگر بر بدن شما تأثیر می گذارند. علائم همچنین ممکن است ادامه داشته باشند یا بیایند و بروند. این یک مشکل عمده بهداشت عمومی و یک وضعیت پزشکی قابل درمان است.

افسردگی و بی انگیزگی

افسردگی به عنوان یک اختلال خلقی طبقه بندی می شود. ممکن است به عنوان احساس غم، از دست دادن یا خشم توصیف شود که با فعالیت های روزمره فرد تداخل می کند.

اگرچه افسردگی و اندوه در برخی ویژگی‌ها مشترک هستند، اما افسردگی با اندوهی که پس از از دست دادن یکی از عزیزان احساس می‌شود یا غم و اندوه پس از یک رویداد آسیب‌زا در زندگی متفاوت است. افسردگی معمولاً شامل بیزاری از خود یا از دست دادن عزت نفس است، در حالی که غم و اندوه معمولاً چنین نیست.

در غم و اندوه، احساسات مثبت و خاطرات شاد متوفی معمولاً با احساس درد عاطفی همراه است. در اختلال افسردگی اساسی، احساس غم و اندوه ثابت است.

افراد افسردگی را به طرق مختلف تجربه می کنند. ممکن است در کار روزانه شما اختلال ایجاد کند و در نتیجه باعث از دست رفتن زمان و کاهش بهره وری شود. همچنین می تواند بر روابط و برخی بیماری های مزمن تأثیر بگذارد.

افسردگی و بی انگیزگی

افسردگی و بی انگیزگی

روش تعیین افسردگی و بی انگیزگی

ممکن است افسردگی و بی انگیزگی شما به علت بیماری های جسمی باشد. به همین خاطر ممکن است پزشک شما روش های تشخیصی مختلفی را برای تعیین علت افسردگی و بی انگیزگی شما انجام دهد. پزشک شما ممکن است تشخیص افسردگی را بر اساس موارد زیر تعیین کند:

معاینه بدنی

پزشک شما ممکن است یک معاینه فیزیکی انجام دهد و در مورد سلامتی شما سوال بپرسد. در برخی موارد، افسردگی ممکن است با یک مشکل سلامت فیزیکی زمینه ای مرتبط باشد.

تست های آزمایشگاهی

به عنوان مثال، پزشک شما ممکن است آزمایش خونی به نام شمارش کامل خون انجام دهد یا تیروئید شما را آزمایش کند تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شود.

ارزیابی روانپزشکی

متخصص سلامت روان شما در مورد علائم، افکار، احساسات و الگوهای رفتاری شما می پرسد. ممکن است از شما خواسته شود که یک پرسشنامه برای کمک به پاسخ به این سوالات پر کنید.

DSM-5

متخصص سلامت روان شما ممکن است از معیارهای افسردگی مندرج در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5)، منتشر شده توسط انجمن روانپزشکی آمریکا استفاده کند.

انواع افسردگی

علائم ناشی از افسردگی شدید می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای روشن شدن نوع افسردگی شما، پزشک ممکن است یک یا چند مشخص کننده اضافه کند. یک مشخص کننده به این معنی است که شما افسردگی با ویژگی های خاص دارید، مانند:

پریشانی مضطرب

افسردگی همراه با بیقراری غیرمعمول یا نگرانی در مورد رویدادهای احتمالی یا از دست دادن کنترل.

ویژگی های مختلط

افسردگی و شیدایی همزمان، که شامل افزایش عزت نفس، صحبت بیش از حد و افزایش انرژی است.

ویژگی‌های مالیخولیایی

افسردگی شدید همراه با عدم پاسخ به چیزی که باعث لذت می‌شد و با بیدار شدن زودهنگام صبح همراه بود، بدتر شدن خلق و خوی صبحگاهی، تغییرات عمده در اشتها، و احساس گناه، بیقراری یا سستی.

ویژگی های غیر معمول

افسردگی که شامل توانایی به طور موقت شاد شدن با رویدادهای شاد، افزایش اشتها، نیاز بیش از حد به خواب، حساسیت به طرد شدن، و احساس سنگینی در بازوها یا پاها است.

ویژگی های روان پریشی

افسردگی همراه با هذیان یا توهم، که ممکن است شامل نارسایی شخصی یا سایر موضوعات منفی باشد.

کاتاتونیا

افسردگی که شامل فعالیت حرکتی است که شامل حرکت غیرقابل کنترل و بدون هدف یا وضعیت ثابت و غیر قابل انعطاف است.

شروع حوالی زایمان

افسردگی که در دوران بارداری یا در هفته ها یا ماه های پس از زایمان (پس از زایمان) رخ می دهد.

الگوی فصلی

افسردگی مربوط به تغییرات فصول و کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید.

اختلالات باعث افسردگی و بی انگیزگی

چندین اختلال دیگر، مانند موارد زیر، شامل افسردگی به عنوان یک علامت است. تشخیص دقیق مهم است، بنابراین می توانید درمان مناسب را دریافت کنید. سایر اختلالاتی که باعث علائم افسردگی می شوند، عبارتند از:

اختلالات دوقطبی I و II

این اختلالات خلقی شامل نوسانات خلقی است که از اوج (شیدایی) تا پایین (افسردگی) متغیر است. گاهی اوقات تشخیص اختلال دوقطبی و افسردگی دشوار است.

اختلال سیکلوتیمیک

این نوع از اختلال خفیف تر از دوقطبی است. اختلال سیکلوتیمیک (sy-kloe-THIE-mik) شامل بالا و پایین‌هایی است که خفیف‌تر از اختلال دوقطبی است.

اختلال بی نظمی خلقی مخل

این اختلال خلقی در کودکان شامل تحریک پذیری و عصبانیت مزمن و شدید همراه با طغیان شدید خلق و خوی مکرر است. این اختلال معمولاً در طول سال های نوجوانی یا بزرگسالی به اختلال افسردگی یا اختلال اضطراب تبدیل می شود.

اختلال افسردگی مداوم

گاهی اوقات دیس تایمیا (dis-THIE-me-uh) نامیده می شود، این یک نوع افسردگی کمتر شدید اما مزمن تر است. در حالی که این اختلال معمولاً ناتوان کننده نیست، اما اختلال افسردگی مداوم می تواند شما را از عملکرد عادی در برنامه روزانه خود و از زندگی کامل خود باز دارد.

درمان افسردگی و بی انگیزگی

مشاوره نوعی درمان افسردگی و بی انگیزگی است که به شما کمک می کند در مورد مشکلاتی که در زندگی خود تجربه می کنید فکر کنید تا بتوانید راه های جدیدی برای مقابله با آنها پیدا کنید. مشاوران در یافتن راه حل برای مشکلات از شما حمایت می کنند، اما به شما نمی گویند که چه کاری انجام دهید. می توانید با اطمینان با مشاوری صحبت کنید که از شما حمایت می کند و توصیه های عملی ارائه می دهد.

ممکن است یک جلسه مشاوره، یک دوره کوتاه جلسات در طول چند هفته یا چند ماه، یا یک دوره طولانی تر که چندین ماه یا سال طول بکشد، به شما پیشنهاد شود. این برای افرادی که به طور کلی سالم هستند اما برای مقابله با یک بحران فعلی مانند عصبانیت، مسائل مربوط به رابطه، سوگواری، بیکاری، ناباروری یا یک بیماری جدی به کمک نیاز دارند، ایده آل است.

درمان دارویی افسردگی و بی انگیزگی

هنگام درمان افسردگی و بی انگیزگی، چندین دارو در دسترس است. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از: مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مانند سیتالوپرام (Celexa)، اسیتالوپرام اگزالات (Lexapro)، فلوکستین (پروزاک)، فلووکسامین (Luvox)، پاروکستین HRI (Paxil)، و سرترالین (Zoloft)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *