دلیل پایین بودن سطح معاملات در بازار نفت

,
دلیل پایین بودن سطح معاملات در بازار نفت!!!

به گزارش بازار نفت و گاز، تجار فعال در بازار نفت در تحلیل وضعیت روز 27 سپتامبر توضیح دادند که در حال حاضر سطح معاملات در بازار نفت خاورمیانه بسیار پایین است؛ چرا که اکثر فعالان بازار در انتظار شروع چرخه ی معاملات محموله های بارگیری ماه دسامبر هستند، که از روز یکم اکتبر آغاز خواهد شد.

در همین حال به واسطه ی افزایش قیمت گاز طبیعی، قیمت نفت خام نیز با روند صعودی همراه شده است. چرا که اروپا، پیش از آغاز زمستان در نیمکره شمالی به دلیل افت قابل توجه ذخایر با کمبود گاز مواجه شده است.

به گفته منابع ما در بازار انرژی، در حالی که اکثر کشور های غربی تلاش می کنند تا منابعی برای تامین نفت و گاز مورد نیاز خود در زمستان تأمین کنند، اما برخی از تجار آسیایی انتظار تغییر قابل توجهی در الگو های خرید و فروش خاورمیانه را ندارند. اما از سوی دیگر، تحلیل و پیش بینی صورت گرفته از شرایط آب و هوای زمستانی ژاپن که در تاریخ 24 سپتامبر توسط آژانس هواشناسی این کشور منتشر شد، نشان می دهد که اکثر مناطق ژاپن در ماه های دسامبر و فوریه دمایی در حدود میانگین ​​30 ساله یا کمی کمتر از میانگین ​​را تجربه خواهندکرد.

این موضوع بیانگر آن است که تقاضا و مصرف گاز، برق و نفت در زمستان پیش رو به احتمال زیاد در ماه های ذکر شده به اوج خود خواهد رسید. یک تاجر نفت خام مستقر در سنگاپور در این خصوص توضیح داد: در حال حاضر کشور های غربی بیشتر تقاضای نفت و گاز را به خود اختصاص داده اند.

با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط S&P Global Platts ، برخی از پالایشگاه های چین، تایوان، هند و ژاپن تایید کردند که محموله های نفت خام خریداری شده ی خود را بدون هیچ گونه کاهش نسبت به محموله های قبلی، از تولید کنندگان تحویل گرفتند. برخی از تجار و فعالان بازار خاطر نشان کردند، با توجه به این که اتحادیه ی اوپک پلاس عرضه ی بیشتر نفت خام را تصویب کرده و به همین دلیل حجم بیشتری از نفت خام را به بازار تزریق می کند، تولید کنندگان می توانند شرایط خاص مورد نیاز خریداران نفت خام خود را برآورده کنند.

چرا که بازار به دنبال سرنخ هایی در خصوص این موضوع است که آیا اعضای ائتلاف اوپک پلاس به توافق فعلی خود مبنی بر افزایش تولید 400 هزار بشکه ای در روز، پس از جلسه ی اکتبر پایبند خواهند ماند یا خیر. در اوایل روز 27 سپتامبر، یک تاجر نفت خام مستقر در سنگاپور گزارش داد که محموله های نفت خام سنگین بصره که برای بارگیری در ماه اکتبر برنامه ریزی شدند، به پالایشگاه های خصوصی هندی با تخفیفی در حدود 50 تا 70 سنت در هر بشکه و بر اساس قیمت فروش رسمی این کلاس فروخته شده است.

در حال حاضر نمی توان تمام این اطلاعات را به طور مستقیم تأیید کرد. در حالی که نوسانات قیمت لحظه ای بر ارزش اکثر گرید های نفت خام خاورمیانه اثر می گذارد، فروش محموله های نفت خام ESPO Blend روسیه با بهبود حجم تقاضای چین، همچنان افزایش می یابد. تجزیه و تحلیل بازار روزانه ی نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه به گفته منابع ما در بازار نفت خام و فراورده های نفتی آسیا و اقیانوسیه، در روز 27 سپتامبر، روند مناسبی از خرید و فروش محموله های نفت خام شرین جریان داشت.

با استناد به توضیحات فعالان بازار، در خصوص معاملات نفت خامSakhalin Blend روسیه، شنیده ها حاکی از آن است که یک محموله از این گرید، برای تحویل در ماه دسامبر و با حق بیمه ای در حدود 3 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس ماه آینده ی نفت خام دوبی، به یک کاربر نهایی در شرق دور فروخته شده است.

به گفته تجار، محموله های تحویل در ماه نوامبر، پیشتر و در ماه آگوست نیز با حق بیمه ای در حدود 3 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس ماه آینده ی نفت خام دوبی معامله شدند. داده های منتشر شده از سوی S & P Global Platts نشان می دهد که اﺧﺘﻼﻑ ﻗﻴﻤﺖ ﺷﺎﺧﺺ برنت / دبی (efs) در ماه سپتامبر تا به امروز به طور متوسط 3.53 دلار در هر بشکه بوده است.

این در حالی است که این میزان در ماه آگوست در حدود 3.32 دلار در بشکه بود. منابع ما همچنین گزارش کردند که شرکت Senning یک محموله به حجم 1 میلیون بشکه نفت خام Nile Blend سودان را برای تحویل در تاریخ 25 تا 27 اکتبر با حق بیمه ای در حدود 20 تا 70 سنت در هر بشکه و به ارزیابی پلَتس ماه آینده ی نفت خام دبی و بر اساس DES، فروخته است.

بیشتر بخوانید:دلایل افزایش قیمت قیر در هفته جاری

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *