روند افزایشی بازار سیاه قیر

,
روند افزایشی بازار سیاه قیر

به گزارش بازار نفت و گاز، روند قیمتها عمدتآ بیشتر بود زیرا افزایش قیمت نفت خام و نفت کوره منجر به افزایش صادرات قیر از اروپا و میدل ایست شد، محدودیت های عرضه در ارتباط با کمبود کانتینر و حمل و نقل آنها همچنان باعث ایجاد کمبود عرضه نسبت به تقاضا در بازارهای شرق افریقا می شود. در مقابل، ذخایر قیر نیجریه پس از تحویل محموله های اخیر به پایانه های آن در زمانی که شرایط فصل بارانی همچنان محدود کنندۀ میزان فعالیت پروژه های جاده ای و مصرف قیر است، به شدت افزایش یافت.

تفسیر بازار میدل ایست و آسیا-اقیانوسیه

افریقا و میدل ایست عرضه کنندۀ منابع بالقوه ایی هستند، در حالی که فعالیت راهسازی و مصرف قیر در خود افریقای جنوبی بیشتر بود. که برخی از این حجم ها می توانند به زیمبابوه که دریافت کنندۀ قدیمی قیر درام معمولآ از افریقای جنوبی است، حمل شوند.

نرخ مشخصی برای حمل و نقل قیر درام ایرانی از بندرعباس به دوربان/ کیپ تاون ازطریق جبل علی، به ازای هر کانتینر 6000 دلار (300 دلار در تن) گزارش شده است؛ با چنین نرخ باربری بالا، رقابت برای چنین حجم هایی در افریقای جنوبی و همچنین منابع پالایشگاهی و حجم محموله های تانکر فله ای که تاکنون به کیپ تاون و دوربان تحویل داده شده است با مشکل مواجه می شود.

بیشتر بخوانید:دلایل افزایش قیمت قیر در هفته جاری

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *