زمستانی بی دغدغه از تامین سوخت

زمستانی بی دغدغه از تامین سوخت

زمستانی بی دغدغه از تامین سوخت ، در گزارش بازار نفت و گاز ایران و به گفته وزیر نفت ،امسال زمستان را بدون دغدغه تأمین سوخت سپری می‌کنیم

برنامه‌ریزی‌های لازم برای زمستانی بی دغدغه از تامین سوخت

وزیر نفت گفت: تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین سوخت زمستانی سال ۱۴۰۱ انجام شده است و امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته، هیچ کمبودی در زمینه تأمین سوخت زمستانی وجود نداشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه دومین روز همایش «در مسیر تحول سوخت‌رسانی، فناوری در خدمت تجربه» اظهار کرد: همکاران ما در حوزه نفت و گاز و پالایش و پخش در بحث تأمین سوخت زمستانی امسال اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی انجام دادند که امیدواریم با این برنامه‌ریزی‌ها در زمستان امسال، شاهد کمبودی نباشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته در بخش پتروپالایشگاه‌ها و احداث پالایشگاه‌های نو سرمایه‌گذاری نشد، ظرفیت پالایشگاهی کشور نسبت به برنامه ششم کمتر است، اما همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز تدابیر خوبی برای تأمین سوخت مایع و صنایع اندیشیده‌اند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم در تأمین سوخت بخش خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها، همچنین حمل‌ونقل چالشی نداشته باشیم.

🔍 برای اطلاع از بررسی بازار سوخت جت، بنزین و گازوئیل کلیک کنید.

 

 افزايش صادرات سوخت به بالاترین ميزان خوددر طي ۱۵ ماه در چین

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر ۲ درصد کمتر از سطح سال قبل بوده است، زیرا پالایشگاه‌های مستقل تولید خود را در میان حاشیه‌های سود کم و تقاضای پايين کاهش داده‌اند.
با این حال، طبق داده‌های اداره کل گمرک که یک هفته پيشتر از زمان‌بندی منتشركردند، پالایشگاه‌های دولتی صادرات سوخت را به بالاترین میزان ماهانه ازماه ژوئن ۲۰۲۱ رساند تا از حواشي سود صادراتی بيشتر برخوردار شوند.
بزرگترین واردکننده نفت خام جهان در ماه گذشته ۴۰,۲۴ میلیون تن نفت خام، معادل حدود ۹.۷۹ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) وارد کرد. واردات در سه فصل اول سال ۳۷۰.۴ میلیون تن یا حدود ۹.۹ میلیون بشکه در روز بوده که ۴.۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. این اولین کاهش سالانه برای این دوره حداقل از سال ۲۰۱۴ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *