علت بوی بد ماشین چیست چگونه آن را رفع کنیم؟

علت بوی بد ماشین چیست

علت بوی بد ماشین چیست؟ دلایل به وجود آمدن بوی بد در ماشین چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟ اگر وسیله نقلیه شما بوی بدی می دهد، فوراً بوی غیرمعمول یا بد را دنبال کنید و منبع رایحه را پیدا کنید. بوی بد می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت یا خطرات سلامتی شود و نباید آنها را نادیده گرفت.

علت بوی بد ماشین چیست؟

تقریباً همه مردم وقتی در خودروی خود را باز می کنند و داخل وسیله نقلیه ای که اخیراً خریداری کرده اند می شوند، آن «بوی ماشین جدید» را دوست دارند. با این حال، با گذشت زمان، این بوی مطبوع کاهش می یابد و با هوای کهنه، بوهای کپک زده و کپک زده جایگزین می شود که حداقل می توان گفت داخل وسیله نقلیه شما را ناخوشایند می کند. چگونه از شر آنها خلاص می شوید؟

در ادامه برخی از دلایل بوی بد ماشین و علت های آنها آورده شده است:

دلایل وجود بوی بد در ماشین

دلایل وجود بوی بد در ماشین

بوی کپک

اگر روشن کردن کولر بوی کپک زدگی از دریچه ها ایجاد کند، احتمالاً کپک در سیستم تهویه مطبوع ایجاد شده است. رطوبت به طور طبیعی روی اواپراتور تهویه مطبوع سرد (رادیاتور کوچکی که مبرد را از طریق دریچه‌ها به داخل داشبورد خودرو می‌برد) جمع می‌شود و ممکن است حاوی کپک باشد. کار کردن فقط فن با سرعت بالا (با تهویه مطبوع خاموش) می تواند اواپراتور را خشک کند تا کپک زدگی را پاک کند و بوی آن را از بین ببرد.

با این حال، این تضمین نمی کند که مشکل دوباره رخ ندهد. به خصوص اگر بو ناشی از گرفتگی در لوله تخلیه باشد که اجازه می دهد آب از زیر ماشین چکه کند. بوی کپک زدگی نیز می تواند ناشی از فرش هایی باشد که با نشت آب به داخل آن خیس می شوند.

بوی شیرین

ضدیخ بوی شیرین و شربتی دارد و بوییدن آن در داخل خودرو معمولاً به این معنی است که در جایی از سیستم خنک کننده نشتی وجود دارد. منبع ممکن است به راحتی قابل مشاهده نباشد. به عنوان مثال، نشت می تواند از یک مبدل حرارتی خورده (معروف به هسته گرمکن) باشد که معمولاً در پشت داشبورد قرار دارد. این نشت می‌تواند به شکل بخار باشد که وارد کابین می‌شود و بو ایجاد می‌کند و احتمالاً پنجره‌ها را مه می‌کند. به این مشکل رسیدگی کنید، زیرا تنفس ضدیخ برای شما خوب نیست.

بوی سوختن

روغن ممکن است به قسمت داغ موتور یا جایی در اگزوز نشت کند. همچنین می‌تواند ناشی از گرم شدن بیش از حد لنت‌ها یا روتورهای ترمز باشد. به دلیل ترمزگیری تهاجمی، لنت‌هایی که با رها کردن پدال ترمز جمع نمی‌شوند یا ترمز اضطراری هنگام رانندگی روشن می‌مانند. در خودرویی با گیربکس دستی، صفحه کلاچ ممکن است فرسوده شده یا در اثر سوار شدن بر پدال کلاچ بیش از حد گرم شود. برگها یا سایر مواد موجود در محفظه موتور که گاهی توسط جوندگان لانه وارد می شود، می توانند روی سطوح داغ بسوزند.

بوی تخم مرغ فاسد

اگر بوی تخم مرغ فاسد یا گوگرد را حس می کنید، ممکن است مبدل کاتالیزوری شما خراب شده باشد. علت اصلی می تواند مشکل موتور یا سیستم آلایندگی باشد که باعث گرم شدن بیش از حد مبدل شده و در نتیجه باعث بوی تخم مرغ فاسد می شود.

بوی لاستیک

بوی سوختن لاستیک می تواند یک تسمه محرک لوازم جانبی باشد که توسط قرقره شکسته یا شلنگی که به قسمت متحرک ساییده می شود، می لغزد یا جویده می شود. صفحه کلاچ بیش از حد گرم شده نیز می تواند بوی سوختن لاستیک را بدهد.

بوی نان سوخته

خودروی شما بوی نان تست سوخته را می دهد؟ این می تواند یک اتصال کوتاه در یک قطعه الکتریکی یا گرم شدن بیش از حد عایق باشد. بوهای الکتریکی را جدی بگیرید، زیرا اتصال کوتاه و گرمای بیش از حد قطعات از منابع رایج آتش سوزی هستند.

بوی گاز

به دلیل احتراق ناقص، طبیعی است که وقتی یک موتور سرد برای اولین بار روشن می شود، کمی بوی بنزین استشمام شود. اگر بعد از گرم شدن موتور بوی دود گاز را حس کردید، ممکن است درپوش گاز شل شده باشد یا سیستم کنترل انتشار تبخیر – که قرار است حاوی بخارات سوخت باشد و آنها را از طریق موتور بازیافت کند – ممکن است نشت یا گرفتگی داشته باشد. حتی بدتر از آن، گاز ممکن است از مخزن یا قسمت دیگری از سیستم سوخت، مانند خط سوخت نشت کند. همیشه بوی بنزینی را که در زمان پارک خودرویتان کشف می کنید، قبل از استارت زدن خودرو و احتراق احتمالی سوخت بررسی کنید.

بوی میوه پوسیده

احتمالاً همان بویی است که دارد. زیر صندلی ها به دنبال سیب یا موز تجزیه شده روی فرش باشید. حتماً نواحی آسیب دیده را با یک بطری اسپری یا پاک کننده تمیز کنید تا باکتری های حاصل از آن پاک شود.

چگونه بوها به وجود می آیند

اگرچه روکش‌ها و فرش‌ها عموماً قسمت‌هایی هستند که بوی بد در کابین دارند، پانل درها، تشک‌ها و سایر سطوح سخت و نیمه نرم نیز در ایجاد هوای بد مقصر هستند. برای درک فرآیند چگونگی نیاز فضای داخلی خودرو به حذف بو، ابتدا باید نحوه ایجاد آنها را درک کنید. بوهای بد به طرق مختلف به وجود می آیند.

وجود بوی کپک و سفیدک

بوی کپک و سفیدک در وسایل نقلیه قدیمی رایج است. اگر تا به حال پنجره را باز گذاشته اید و طوفان بارانی از آن عبور کرده است، احتمالاً کابین خیس شده است، به خصوص درها و اثاثه یا لوازم داخلی. چنین وضعیتی یک محیط رشد اولیه برای کپک و کپک فراهم می کند. در حالی که خود پلاستیک که سطح بسیاری از فضای داخلی خودرو را تشکیل می دهد، سطحی نیست که مستعد کپک زدن و کپک زدن باشد، کثیفی و سایر مواد آلی ممکن است از قبل روی سطح داخلی وجود داشته باشد و به این موجودات اجازه نفوذ دهد.

با این حال، چرم یک ماده آلی است. بسیاری از خودروهای لوکس گران‌قیمت دارای درج‌های چرمی روی درها، صندلی‌ها و سایر قسمت‌های مشابه هستند که در صورت عدم نگهداری مناسب می‌توانند باعث ایجاد کپک و کپک شوند. در عین حال، بسیاری از این موجودات ممکن است در بالای مواد داخلی خودروی شما قرار داشته باشند که ممکن است بوی خود را ایجاد کنند.

رفع کردن بوی بد ماشین

رفع کردن بوی بد ماشین

چگونه بوی بد ماشین را از بین ببریم

بهترین راه برای خلاص شدن از شر بوی بد داخلی، جزئیات کامل کابین است. بوی بد می تواند از مناطقی مانند سیستم تهویه هوا که هوا را به داخل خودروی شما می دمد، منتقل شود. تعویض فیلترهای تهویه کافی نیست. شما همچنین باید دریچه های هوا را تمیز کنید تا کابین یک بار دیگر ساخته شود، اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ آیا شستن و شستشو کافی است؟ در بیشتر موارد، اینطور نیست. این نکات را در هنگام جزئیات داخلی خودرو در نظر بگیرید.

تمام قسمت های داخلی از جمله پانل در را کاملاً جاروبرقی بکشید. از ابزاری استفاده کنید که اجازه می‌دهد تا به شکاف‌ها و شکاف‌هایی دست پیدا کند که در آن زباله‌های ایجاد کننده بو و مواد غذایی فاسد، خاکستر تنباکو در آن‌ها وجود دارد. به هر حال، اگر همه منابع بو را حذف نکنید، بوها می توانند به سرعت دوباره ظاهر شوند.

جوش شیرین یکی مواد فوق العاده ای است که یک خوشبو کننده عالی نیز به شمار می آید. نه تنها می تواند بوها را از بین ببرد، بلکه جوش شیرین در از بین بردن لکه های سرسخت نیز عالی است. آن را روی سطح درب ماشین، فرش، صندلی یا هر جای دیگری از کابین که بوی عجیبی دارد بپاشید. اجازه دهید جوش شیرین حداقل 15 دقیقه بماند. برای داشتن بوی بسیار سرسخت مانند دود، جوش شیرین را روی نواحی آسیب دیده بپاشید و بگذارید یک شب بماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *