علت مصرف زیاد گاز ال پی جی چیست؟ 7 دلیل اصلی مصرف بالای سوخت

علت مصرف زیاد گاز ال پی جی چیست

علت مصرف زیاد گاز ال پی جی چیست؟ پر کردن مخزن گاز ال پی جی آنقدر کار معمولی است که پیگیری تعداد دفعات توقف در پمپ و میزان سوخت مصرفی شما می تواند بیهوده به نظر برسد. به هر حال باید ال پی جی تهیه کنید تا به جایی که می خواهید برسید، پس چرا یک رکورد نگه دارید؟

علت مصرف زیاد گاز ال پی جی

مصرف ال پی جی به طور اجتناب ناپذیری در داخل خودرو بسته به عوامل خارجی زیادی متفاوت خواهد بود. دما، محیط سفر و سفرهای طولانی، همگی در مصرف سوخت شما نقش دارند. اما عملکرد داخلی وسیله نقلیه شما می‌تواند بر بازده سوخت شما نیز تأثیر بگذارد، همانطور که بر عادات شخصی شما تأثیر می‌گذارد.

هنگامی که مسافت پیموده شده خود را پیگیری می کنید و تعداد دفعات آن را باید پر کنید، می توانید بینش های ارزشمندی در مورد سلامت خودرو خود به دست آورید که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه تعمیرات بعدی کمک کند. همچنین می‌توانید برخی از عادات رانندگی را که ممکن است بخواهید برای صرفه‌جویی در خودرو و جیب خود تغییر دهید، ایده بگیرید.

علت مصرف زیاد گاز ال پی جی

علت مصرف زیاد گاز ال پی جی

بخش هایی از خودروی شما که بر مصرف سوخت تاثیر می گذارد:

1. روغن

تعویض روغن در فواصل منظم و توصیه شده توسط سازنده می تواند به کاهش مصرف سوخت ال پی جی کمک کند. اگر متوجه شده اید که راندمان سوخت شما رو به کاهش است و همچنین در گذشته اخیر روغن خود را تغییر نداده اید، روغن قدیمی ممکن است مقصر باشد.

برای وسایل نقلیه جدیدتر (2013 یا بعد از آن)، خودروسازان فناوری‌های سوخت و روغن خود را بهبود بخشیده‌اند، به طوری که شما فقط باید هر 7000 تا 10000 مایل روغن خود را تعویض کنید. در مقایسه با خودروهای قدیمی که نیاز به تعویض روغن در هر 3000 مایل داشتند، این نه تنها مصرف سوخت شما را بهبود می بخشد، بلکه در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی می کند.

2. سنسورهای اکسیژن، فیلترهای هوا، شمع ها و انژکتورهای سوخت

به نظر می رسد این چهار قسمت از وسیله نقلیه شما با مسافت پیموده شده ال پی جی شما ارتباطی ندارند، اما می توانند به طور جدی بر مصرف سوخت شما تأثیر بگذارند. اگر متوجه شدید مصرف گاز شما در ماه های اخیر افزایش یافته است، مطمئن شوید که این قطعات تمیز و درست کار می کنند.

3. لاستیک

حتی اگر نشانگر فشار باد تایر شما روشن نباشد، لاستیک‌های شما ممکن است کم باد شده باشند و این می‌تواند باعث کاهش راندمان سوخت شود. برای بررسی فشار هر لاستیک از یک فشارسنج ساده (که تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی یا قطعات خودرو موجود است) استفاده کنید. مطمئن شوید که قبل از روشن کردن ماشین خود برای یک روز این کار را انجام دهید زیرا لاستیک های خنک دقیق ترین فشار را به شما می دهند.

اگر متوجه شدید که لاستیک‌هایتان به‌طور مشهودی کم باد به نظر می‌رسند، در حال حاضر از زمانی که باید لاستیک‌هایتان را پر می‌کردید، گذشته‌اید. لاستیک‌هایی که باد ضعیفی دارند کشش را کاهش می‌دهند و تعداد دفعاتی را که لاستیک‌های شما باید بچرخانند تا مسافت یکسانی را جابجا کنند، افزایش می‌دهد. پر کردن لاستیک‌ها با psi توصیه‌شده بسیار مهم است، زیرا تورم بیش از حد و کم باد کردن می‌تواند بر مصرف سوخت شما تأثیر منفی بگذارد.

4. تهویه مطبوع

در روزهای بسیار گرم، استفاده از تهویه مطبوع می تواند فشار زیادی به موتور شما وارد کند و به کارایی سوخت شما آسیب برساند. برای کاهش این مشکل، یک پنجره را بشکنید تا دمای داخلی ماشین شما به دمای بیرونی یا کمتر از آن برسد. با این حال، به خاطر داشته باشید که بهتر است هنگام رانندگی با سرعت بزرگراه، شیشه‌ها را بسته نگه دارید، زیرا باعث کاهش کشش خودرو شما می‌شود.

عاداتی که بر مصرف سوخت تأثیر می گذارد

5. بیکار

این عادت بی‌معنی به نظر می‌رسد، اما این عادتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، فراموش می‌شود یا نادیده گرفته می‌شود. اگر در مکانی هستید که می توانید موتور خود را به طور کامل خاموش کنید، باید این کار را انجام دهید. خاموش کردن خودرو نه تنها برای مصرف سوخت شما بهتر است، بلکه از فرسودگی غیرضروری خودرو نیز جلوگیری می کند. اگر در موقعیتی هستید که نمی توانید موتور خود را به طور کامل خاموش کنید (مثلاً در یک روز گرم در حالی که منتظر هستید کسی را از مدرسه ببرید)، حداقل آن را در حالت خنثی قرار دهید.

6. استفاده از دنده اشتباه

اگر ماشین شما دارای گیربکس دستی (استیک شیفت) است، حتما از دنده مناسب استفاده کنید. اگر بارهای سنگینی را می کشید، باید از دنده پایین تری استفاده کنید، بنابراین موتور شما مجبور نیست بیشتر از آنچه نیاز دارد کار کند. به طور مشابه، هنگام حرکت با سرعت های بیشتر، حتما از دنده بالاتر استفاده کنید. طولانی و کوتاه این است: به موتور خود گوش دهید. اگر به نظر می رسد که بیش از حد کار می کند یا کم کار می کند، احتمالاً در حال هدر دادن بنزین هستید.

7. رانندگی تهاجمی

این عادت بد سه چیز است: رانندگی خیلی سریع، شتاب گیری خیلی سریع و توقف خیلی ناگهانی. هر سه این اقدامات منجر به مصرف سوخت بالا می شود. در صورت امکان، باید آهسته شتاب بگیرید و با سرعت ترافیک رانندگی کنید. بین خود و فرد جلوتر به خود فضای کافی بدهید تا بتوانید به تدریج و بدون ترمزگیری بایستید. کاهش سرعت طبیعی و بدون ترمز، در صورت امکان، می تواند به شما در افزایش بهره وری سوخت کمک کند.

اگر تا به حال به مصرف سوخت ال پی جی خود توجه نکرده اید، هیچ وقت برای شروع دیر نیست. برخی از وسایل نقلیه جدیدتر دارای سنسوری هستند که این کار را برای شما انجام می دهد، اما یک نوت بوک کوچک که از آن برای یادداشت کیلومتر شمار، سفر، و خوانش های پر کردن استفاده می کنید، روشی با فناوری پایین برای پیگیری میزان هزینه و سوخت شما است. اگر متوجه شدید که راندمان سوخت شما کمتر از حد مجاز است یا در طول زمان کاهش یافته است، فهرست بالا را مرور کنید و تغییراتی را انجام دهید تا به شما کمک کند مقداری از آن پول بنزین را به جیب خود بازگردانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *