بازار نفت خام خاورمیانه با افزایش قابل توجهی همراه بود 

بازار نفت خام خاورمیانه

منابع ما در بازار نفت و گاز در تحلیل شرایط بازار روز 25 آگوست توضیح دادند که فعالیت در بازار نفت خام خاورمیانه با افزایش قابل توجهی در تعداد معاملات و مناقصه های انتهای ماه برای محموله های نفت خام بارگیری ماه اکتبر، همراه بود. پس از یک وقفه کوتاه در فعالیت های خرید هند، تجارت محلی به همراه پالایشگاه های این کشور مجددا تلاش های خود برای خرید محموله های نفت خامِ تحویل در ماه های اکتبر و نوامبر را از سر گرفتند.

  • افزایش سطح مناقصه های انتهای ماه در منطقه
  • واکنش مثبت بازار نسبت به احتمال افزایش تقاضای چین

به گفته تجار فعال در بازار نفت در حال حاضر اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که شرکت Indian Oil ، مناقصه ای را برای دریافت محموله ی نفت خام شیرین به حجم نامشخص و برای تحویل در ماه نوامبر ارائه کرده است. همچنین پالایشگاه MRPL (پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور یک پالایشگاه متعلق به شرکت نفت و گاز طبیعی هند است) نیز مناقصه ای را برای دریافت 1 میلیون بشکه نفت خام از گرید ها مختلف، از جمله نفت خام خاورمیانه برای تحویل در ماه اکتبر ارائه کرد. هر دو مناقصه در تاریخ 27 آگوست به پایان می رسد.

از سوی دیگر نفت خام ESPO Blend روسیه نیز ظاهرا علاقمندان جدیدی برای معامله پیدا کرده است. چرا که ظاهرا در بازار 25 آگوست محموله ها ESPO از طریق مناقصه های منطقه ای میان تجار دست به دست می شد. شنیده ها حاکی از آست که شرکت های Surgutneftegaz (شرکت نفت و گاز روسی است که مالک ذخایر عظیم نفت و گاز در غرب سیبری است و هم اکنون پنجمین شرکت نفت و گاز روسیه به‌شمار می رود)

و Gazpromneft (چهارمین شرکت نفتی روسی که به‌عنوان شرکت تابعه و بخش عملیات کمپانی گازپروم فعالیت می کند) محموله ای 700 هزار بشکه ای از نفت خام ESPO Blend را برای بارگیری در ماه اکتبر با حق بیمه ای معادل 1.80 دلار در هر بشکه تا 1.90 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلَتس ماه آینده ی نفت خام دبی فروخته اند. طبق این اخبار خریداران به ترتیب شرکت های Vitol و ChemChina هستند؛ اما در حال حاضر این اطلاعات قابل تأیید نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *