قیمت روغن پایه ترکمنستان

قیمت روغن پایه ترکمنستان

قیمت روغن پایه ترکمنستان به گرید، میزان خرید و نرخ ارز بستگی دارد. روغن پایه ساخته شده با فناوری های هیدروکراکینگ و ایزومریزاسیون دارای چنان افزایش قابل توجهی در عملکرد مطلوب نسبت به فناوری تصفیه حلال بودند که در سال 1993 API روغن های پایه را بر اساس ترکیب طبقه بندی کرد. روغن های تصفیه شده با حلال امروزه به عنوان روغن های پایه گروه I شناخته می شوند.

روغن پایه ترکمنستان

روغن های پایه گروه ایل ترکمنستان نسبت به گروه I پیشرفت زیادی دارند زیرا حاوی سطوح پایین تری از ناخالصی هستند و به دلیل خالص بودن آنها تقریباً هیچ رنگی ندارند.

خلوص بهبود یافته به این معنی است که روغن پایه و مواد افزودنی می توانند در صورت استفاده بیشتر دوام بیاورند. روغن بی اثر تر است و محصولات جانبی اکسیداسیون کمتری را تشکیل می دهد که می تواند ویسکوزیته را افزایش دهد و با مواد افزودنی واکنش نشان دهد.

روغن های پایه گروه دوم نسبت به روغن های پایه گروه اول پیشنهاد می شود.

* پایداری حرارتی بهتر

* پایداری اکسیداسیون بهتر

* عمر طولانی تر

* افزایش حفاظت از قطعات

* مقاومت بهتر در برابر تشکیل لاک و لجن

پالایشگاه ترکمن باشی

وزارت نفت و منابع معدنی ترکمنستان هفته گذشته اعلام کرد که شرکت مهندسی هیوندای کره جنوبی و شرکت بین المللی ال جی در میانه یک پروژه گسترده برای توسعه ظرفیت نفت پایه، سوخت و سایر مواد پتروشیمی در پالایشگاه ترکمن باشی هستند.

انتظار می رود این پروژه تا سال 2015، 2 میلیون تن در سال ظرفیت فرآوری نفت خام را به ظرفیت فعلی 6 میلیون تن در سال پالایشگاه ها اضافه کند. این پروژه، فرآوری نفت گاز سبک و سنگین پالایشگاه ها را به همراه فرآوری باقیمانده های نفتی مانند نفت قیر افزایش می دهد. بر اساس خبر وزارتخانه در 21 ژوئیه. این واحد به گسترش محصولات اصلی پالایشگاه ها یعنی سوخت، روغن پایه، گاز تغلیظ شده، کک یا قیر کمک می کند.

یک ستون شکنش خلاء جدید قبلاً در واحد پالایش باقیمانده نفت سوخت وکیوم ساخته شده است. این وزارتخانه گفت که این ستون از بندر ماسان کره جنوبی منتقل شده است. در حال حاضر ساخت و ساز در کارخانه تولید کک با واحد آسفالت زدایی روغن قطران و در واحد تقطیر اولیه نفت خام در حال انجام است.

پالایشگاه ترکمن باشی

واحد کراکینگ کاتالیزوری

به گفته یکی از مقامات هیوندای به نقل از خبرگزاری رویترز در سال 2012، تعمیرات اساسی 534 میلیون دلاری این پالایشگاه واقع در دریای خزر در سال 2012 راه اندازی شد و انتظار می رود تا اواسط سال 2015 به پایان برسد. واحد کراکینگ کاتالیزوری و واحدهای اصلاح کاتالیزوری، تصفیه آبی سوخت دیزل و تصفیه نفت سفید.

ظرفیت پردازش نفت خام ترکمنستان

دولت ترکمنستان انتظار دارد ظرفیت پردازش نفت خام در پالایشگاه های دو کشور تا سال 2015 به 15 میلیون تن در سال برسد. این کشور هدف بلندپروازانه ای را برای ارتقاء صنعت پالایش و افزایش پالایش نفت خود به 30 میلیون تن تا سال 2030 تعیین کرده است. 10 میلیون تن در سال

ال جی اینترنشنال و هیوندای مهندسی در 9 پروژه پالایشی و پتروشیمی در ترکمنستان به ارزش کل 5.5 میلیارد دلار مشارکت دارند.

آنها در ژوئن قراردادی را با شرکت ترکمنگاس دولتی برای توسعه مجتمعی برای تولید پلی وینیل کلراید و هیدروکسید کاستیک امضا کردند. آنها به همراه شرکت مهندسی تویو، ژاپن، در حال ساخت یک مجتمع تولید اتیلن، پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند.

هر دو مجتمع از خوراک گاز طبیعی استفاده خواهند کرد. کشور آسیای مرکزی با 5.2 میلیون نفر جمعیت، چهارمین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را دارد.

پالایشگاه ترکمن باشی ظرفیت تولید 6500 تن در سال روغن پایه API گروه I و 70700 تن در سال روغن پایه گروه II را دارد.

ظرفیت پردازش نفت خام ترکمنستان

قیمت روغن پایه ترکمنستان

بازارهای روغن پایه ترکمنستان شروع به واکنش به افزایش قیمت‌های نفت خام و خوراک کرده‌اند و برخی از تولیدکنندگان در تلاش برای افزایش قیمت‌ها هستند. برخی از خریداران استدلال می‌کنند که از آنجایی که قیمت‌ها و حاشیه‌های روغن پایه ترکمنستان در حال حاضر بالا هستند، افزایش قیمت‌ها باید کوچک باشد یا حتی توجیه‌پذیر نباشد.

قیمت نفت از اوج خود در 13 فوریه شروع به کاهش کرده بود اما در روزهای اخیر دوباره تقویت شد. تحویل تاریخ نفت برنت به 96.84 دلار در هر بشکه رسید که اکنون در ماه آوریل تسویه حساب می شود. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز در ماه اول آوریل به 91.91 دلار در هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت گاز کم سولفور ICE اروپا در 834.29 دلار در هر تن باقی می ماند و اکنون به ماه اول مارس می رود. این قیمت ها از معاملات ICE لندن در اواخر 21 فوریه به دست آمد.

قیمت های صادرات در اروپا

قیمت‌های صادرات API Group I از اروپا نسبتا ثابت مانده است، شاید به دلیل کمبود مواد موجود برای مقاصد صادراتی. از دست دادن تولید از پالایشگاه در لیورنو، ایتالیا، باعث ایجاد شکافی در بازار شده است که توسط تولیدکنندگان دیگر در امتداد مدیترانه یا شمال غربی اروپا پر نشده است، بنابراین تاجران به دنبال منابع جایگزین هستند.

به گفته منابع، کارخانه لیورنو ممکن است تا ماه مه دوباره راه اندازی نشود، و از آنجایی که سایر تامین کنندگان فقط می توانند مقادیر کمتری را برای محموله ها ارائه دهند، ولگردی و قانونی شکنی خرید می تواند باعث فشار صعودی قابل توجهی بر ارزش ها شود. تامین کنندگان فروش داخلی را در اولویت قرار می دهند که در آن حاشیه سود بیشتر و جذب سریع و نسبتا مطمئن است.

قیمت حلال ها

قیمت حلال خنثی 150 این هفته بین 755 دلار در هر تن تا 770 دلار در تن ثابت است، در حالی که SN500 بدون تغییر در 905 دلار در هر تن تا 925 دلار در تن، هر دو بر اساس فوب است. پرس و جوهای کمی برای بسته های بزرگ سهام روشن وجود دارد که هنوز 1175 دلار در هر تن تا 1225 دلار در تن است.

فروش گروه I در اروپا ضعیف است و هیچ نشانه ای از افزایش معمول بهار وجود ندارد. مخلوط‌کن‌ها در سراسر اروپا تقاضای ضعیفی را برای روغن‌های تمام شده در همه بخش‌ها به دلیل ضعف عمومی ناشی از همه‌گیری کرونا توصیف می‌کنند. اکنون ترس واقعی در مورد وضعیت اوکراین وجود دارد و بسیاری از بازیکنان در حال حاضر از تعهد به پروژه های سرمایه جدید بیزار هستند.

قیمت‌های فروش روغن پایه در منطقه

قیمت‌های فروش درون منطقه‌ای از آغاز فوریه افزایش یافته است، بنابراین تفاوت صادرات به 150 یورو در هر تن تا 185 یورو در تن افزایش یافته است.

قیمت‌های روغن پایه گروه دوم در سراسر اروپا ثابت است و در واقع ممکن است بخشی از قیمت‌های از دست رفته زمانی که تخفیف در اوایل ژانویه معرفی شد را دوباره به دست آورده باشد. طبق برخی منابع، تقاضا کمی افزایش یافته است

قیمت های گروه دوم بدون تغییر در 1240 دلار / تن – 1275 دلار / تن (1095 یورو / تن – 1138 یورو در تن) برای 100 خنثی، 150 نیوتن و 220 نیوتن، در حالی که 600 نیوتن 1470 دلار / تن – 1520 دلار در تن (1،295 یورو در تن) است. 1340/t). این قیمت‌ها برای روغن‌هایی از منابع مختلف از جمله اروپا، ایالات متحده، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه اعمال می‌شود.

قیمت روغن پایه گروه سوم

بازارهای گروه سوم اروپایی با تقاضای عالی و زنجیره تامین نسبتا مطمئن از منابع مختلف از داخل اروپا، خلیج خاورمیانه و خاور دور سر و صدا دارند. قیمت ها ثابت است و در برخی موارد برای ماه های آینده تا ماه مه و ژوئن توافق شده است.

کمبود مواد افزودنی اثر مضری بر بازار گروه III دارد، زیرا برخی از مخلوط‌کن‌ها به سختی می‌توانند مقادیر کافی از افزودنی‌ها را از تامین‌کنندگان مورد تایید خود تهیه کنند. گفته می شود که منابع جایگزین در هر ظرفیت اضافی فروخته شده اند. یک منبع پیش بینی کرد که کمبود در سه ماهه دوم کاهش خواهد یافت.

قیمت‌های روغن‌های گروه III با لوح‌های جزئی تاییدیه‌های روان‌کننده نهایی به طور کلی بدون تغییر 1580 یورو به ازای هر تن تا 1600 یورو در تن برای گریدهای 6 و 8 سانتی استوک و 1485 یورو به ازای هر تن تا 1500 یورو در تن برای 4 cSt، همه بر اساس FCA بدون تغییر است. سابق آنتورپ-روتردام-آمستردام. روغن‌های گروه III با تاییدیه‌های کامل از سازندگان تجهیزات اصلی اروپایی دارای حق بیمه 1545 یورو در تن تا 1595 یورو در تن برای 4 cSt و 1620 یورو در هر تن تا 1725 یورو در تن برای 6 و 8 cSt هستند.

قیمت روغن پایه در بازار خاورمیانه

فعالیت ها نشان می‌دهد که تعدادی محموله به سمت سواحل غربی هند، پاکستان حرکت می‌کنند، همراه با حرکت دیگری از انبارها به سمت EGPC در مصر. محموله دوربان هنوز روی میز است، اما یا به دلیل تعویق گیرندگان یا فروشندگانی که برای به دست آوردن کشتی مناسب برای انجام سفر تلاش می کنند، به تعویق افتاده است. محموله غرب آفریقا – 7000 تا 8000 تن از گروه یک برای بارگیری از ینبعال بحر عربستان سعودی برای تخلیه در بندرهای متعدد به غیر از نیجریه هنوز تایید نشده است.

بازار خاورمیانه محموله های سهام پایه گروه I و گروه دوم عربستان سعودی و سایر بسته های کوچکتر از گروه I را نشان می دهد که از تایلند و سنگاپور می رسد. صادرات روغن های فرآوری لاستیک ایران در حال بارگیری از راس الکیمه، امارات متحده عربی تایید شد. این محصول از ایران صادر و سپس در امارات عرضه خواهد شد. در انتظار ارسال مجدد به حزیره در ساحل غربی هند.

صادرات گروه سوم از الرویس، امارات متحده عربی، سیترا، بحرین، و راس لافان، قطر، برجسته است و شامل محموله بزرگ 25000 تنی گاز به مایع گروه III+ است که از محل دوم برای تخلیه به سنگاپور یا چین بارگیری می شود. محموله های دیگر از Al Ruwais برای توزیع اروپایی و از Sitra برای گیرنده در چین، پاکستان و ساحل غربی هند بارگیری می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *