قیمت گوگرد گرانول صادراتی

قیمت گوگرد گرانول صادراتی

قیمت گوگرد گرانول صادراتی به ارزیابی آرگوس در 11 ژوئن

قیمت گرانول در هفته گذشته بین 525-520 دلار در تن cfr چین ثابت محاسبه شد. پیشنهادات cfr در این هفته به دلیل شکاف قیمت بین بازارهای داخلی و وارداتی، بدون هیچ معامله ای و با وجود نامشخص بودن جهت گیری بازار در میان سیگنال های متفاوت، ثابت ماندند.

امیدوار بودن به بازار گوگرد در آینده

در افریقای جنوبی و خاورمیانه می توان انتظار بهبود بازار را داشت و تقاضا از اندونزی نیز در حال ظهور است. در همین حال، تقاضا از سوی تولیدکنندگان کود در چین، هند، برزیل و افریقای شمالی ضعیف است و با وجود تقاضای پیش بینی شده، بازارهای کود در رکود نسبی به سر می برند. اما بازار گوگرد در سطح جهانی در پی این اوضاع دچار رکود کامل نشده است. انتظار می رود که مناقصۀ هفتۀ آیندۀ خاورمیانه در سطوح قیمت معاملاتی برای بارگیری محموله ها در جولای تعادل برقرار کند. قیمت های تعیین شده برای ماه ژوئن در خاورمیانه نشان دهندۀ تداوم رشد مشاهده شدۀ بازار گوگرد در ماه های اخیر است.

دورنمای 60-30 روزۀ بازار گوگرد

با اینکه بازار ثبات نسبی دارد، سیگنال های مختلطی در بازار گوگرد وجود دارد. از طرفی، با به ثبات رسیدن بازارهای خاورمیانه و افریقای جنوبی، بازار مدیترانه نیز روند آرامی را در پیش می گیرد. اگر قیمت کود همچنان به سیر نزولی خود ادامه دهد، می توان انتظار داشت که بازار گوگرد را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد؛ علیرغم اینکه کاهش در تعادل عرضه و تقاضا هنوز در برخی از بازارها مشاهده نشده است. با این حال، تأمین مالی و اختلال در خطوط اعتباری نقدینگی بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

پستی بلندی های گوگرد cfr چین

تمام محموله های چین با ترم cfr بین 525-230 دلار در تن cfr چین ارزیابی شدند که پایین ترین و بالاترین نرخ به ترتیب برای گوگرد مذاب و گوگرد گرانول ثبت شد.قیمت گوگرد گرانول صادراتی در هفته گذشته بین 525-520 دلار در تن cfr چین ثابت محاسبه شد.

پیشنهادات cfr در این هفته به دلیل شکاف قیمت بین بازارهای داخلی و وارداتی، بدون هیچ معامله ای و با وجود نامشخص بودن جهت گیری بازار در میان سیگنال های متفاوت، ثابت ماندند.

همچنین در این هفته قیمت های منطقه ای به 475 دلار در هر تن cfr چین کاهش یافتند اما هنوز مشخص نیست که چگونه این امر به بازار cfr منتثل شده است؛ در حالی که قیمت های تعیین شده توسط تأمین کنندگان همچنان روند صعودی دارد و هیچ فروش جدیدی از مبادی دارای تخفیف گزارش نشده است.

با بسته شدن بازار کاغذ Huaxicun، احساسات منفی در بازار منعکس شد و در معاملات فیزیکی RMB، چگونگی نحوۀ بیان سطح قیمت ناشی از تقاضا در بازار محلی مشخص خواهد شد.

صادرکنندگان کود با محدود شدن صادرات توسط بازرسی های گمرکی، تقاضا را کاهش داده اند. این مسئله در خارج از بنادر رودخانه نیز همچنان چالش برانگیز است.

گزارش شده است که بازار گوگرد مذاب به دنبال نرخ های عملیاتی پایین تر در ژاپن و انجام تعمیرات در کره جنوبی دچار بی ثباتی شده است. قیمت نقدی گوگرد مذاب هم بین 400-230 دلار به ازای هر تن cfr چین برآورد شده است.

روند کاهش قیمت ها در بازار فسفات

قبل از مناقصه امروز در بنگلادش، شاخص خرید در بازار فسفات تا 700.000 تن DAP و 250.000 تن TSP متوقف شد و شاخص فروش DAP نیز در پاکستان و هند ممنوع شد.

سطح DAP در بنگلادش نیز بین 1029-1019.74 دلار در هر تن cfr کاهش یافته بود. در مجموع، 1.55 میلیون تن DAP در قالب مناقصه پیشنهاد شد اما مشخص نیست که تا چه میزان می توان به حمایت تولیدکنندگان، به ویژه در سطوح پایین تر دسترسی داشت.

یکی از واردکنندگان در پاکستان 25.000 تن DAP عربستان سعودی را به قیمت 1030 دلار در هر تن cfr برای محموله ژوئن خریداری کرد. همچنین، گزارشاتی مبنی بر رزرو دو محموله دیگر عربستانی برای خریداران هندی به قیمت 90 دلار در هر تن cfr وجود دارد.

در غرب سوئز، قیمت MAP در برزیل به روند کاهشی خود ادامه داد و به 1050-1030 دلار در تن cfr رسید.

قیمت بارج نولا در این هفته با تضمین محموله های ایالات متحده برای صادرات مجدد به برزیل افزایش یافت.

ثبات بازر نقدی خاورمیانه

قیمت معاملات نقدی خاورمیانه بدون احتساب ایران در 490-480 دلار در تن fob ثابت ارزیابی شد. سه افزایش قیمت ژوئن در اواخر هفته گذشته و اوایل این هفته اعلام شد.

دو محموله نقد با قیمت 500-490 دلار در تن نت بک های fob خاورمیانه با افریقای جنوبی داد و ستد شدند. قیمت محموله های fob ایران نیز بین 455-380 دلار به ازای هر تن ارزیابی شد که پایین ترین و بالاترین قیمت برای محموله های کلوخه و گرانول به ترتیب ثبت شد.

انتظار می رود شرکت ملی نفت ایران (NIGC) در هفته آینده مناقصه 60.000 تنی را منتشر کند. این شرکت مناقصه قبلی خود را برای فروش 60.000 تن دیگر برای بارگیری از 14-10 ژوئن برابر با 24-10 خرداد در بندر عسلویه با قیمت 455 دلار در تن fob صادر کرد.

علاوه براین، انتظار می رود شرکت مونتاجات قطر مناقصۀ فروش محموله ماهانه به حجم 35.000 تن گوگرد گرانول برای بارگیری در ژوئیه از رأس لافان/ مسیعید قطر بسته شود.

ثبات fob بالتیک

قیمت محموله های fob بالتیک بین 340-305 دلار در هر تن ثابت محاسبه شد؛ به طوری بالاترین رقم و پایین ترین به ترتیب برای محموله های گوگرد قزاقستان از اوست لوگا و محموله های روسیه بود.

هز ینه های حمل و نقل همچنان رو به افزایش است زیرا برخی از کشتی های حامل تمایلی به ریسک پذیری در بنادر روسیه با وجود تحریم های اتحادیه اروپا ندارند. شرکت های بیمه گر هم شرایط بیمه را سخت تر کرده اند.

محموله های fob دریای سیاه بین 380-300 دلار در تن fob قیمت دارند که به دنبال آرام شدن بازار مدیترانه و شمال افریقا با پیشنهادات دریای سیاه، علاوه بر محموله های مدیترانه ای، 20 دلار در تن کاهش داشته است.

اخیرا هیچ محمولۀ بزرگی داد و ستد نشده است و محموله های کوچک تر عمدتآ به سمت مصر و ترکیه منتقل شدند. اخیرآ محموله های کوچک روسی به ترکیه و مصر فروخته شدند که نسبت به محصولات غیر روسی، قیمت بالاتری دارند.

هزینه های بیمه و حمل و نقل برای بنادر روسیه به دلیل محدود بودن تعداد کشتی های موجود در این بنادر بسیار بالا است.

اوست لوگا

بندر اوست لوگا و گوگرد گرانول

کاهش صادرات گوگرد روسیه

انتظار می رود محموله 60.000 تنی گازپروم این هفته در لوست لوگا توسط یک شرکت بازرگانی به مقصد چین بارگیری شود. هنوز هیچ اطلاعاتی از محموله های جولای گازپروم در دسترس نیست.

صادرات ماه می روسیه همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد؛ به طوری که در ماه می سال جاری 75.000 تن گوگرد از گازپروم به بندر اوست لوگا در بالتیک ارسال شد.

پس از کاهش تنها 21.000 تن در ماه مارس و 60.000 تن در آوریل، این میزان در ماه می به سطح معمول رسید. گازپروم در در 5 ماه اول سال 2022، 271.000 تن گوگرد به بندر اوست لوگا صادر کرد که در مقایسه با 278.000 تن در مدت مشابه سال 2021، کاهش نسبی داشت.

با این حال، بارگیری از گازپروم به دریای سیاه در سال جاری آغاز نشده است؛ در حالی که در ماه می سال گذشته، 130.000 تن از گازپروم به بندر کاوکاز بارگیری شده بود.

این ارقام نشان دهندۀ کاهش مقادیر صادراتی به جای کاهش حجم تولید ناشی از اختصاص بیشتر گوگرد داخلی برای مصرف و ذخیره سازیآن به نفع بازار صادرات در سال جاری اس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *