محصولات گاز مایع کماکان صعودی

محصولات گاز مایع کماکان صعودی

پایش و ارزیابی نوسانات قیمتی گاز مایع در مناطق مختلف جهان نشان می دهد که درهفته اخیر قیمت اغلب محصولات گاز مایع کماکان صعودی بوده است. همانگونه که پیش از این نیز در گزارش های تیم تحلیلی بازار نفت و گاز شاهد بودیم، قیمت فرآورده های نفتی متاثر از عوامل بسیاری می تواند باشد که مهم ترین آنها را می توان  بسته شدن پالایشگاههای تولید کننده این محصولات به دلایلی همچون اورهال ها وتعمیرات اساسی برنامه ریزی شده ویاتعطیلی ناگهانی آنها به دلایل پیش بینی نشده، تغییر میزان تقاضا به دلیل افزایش یا کاهش دمای فصلی،شیوع و گسترش بیماری‌های مختلف در جهان و دلایل متعدد دیگربرشمرد.

گزارش های تیم تحلیلی بازار نفت درهفته سوم جولای حاکی از آن است که محصولاتی همچون بوتان،پروپان ومحصول ترکیب شده ازاین دوگازپرمصرف، افزایش قیمتی تا ۱۱دلار در هرتن داشته اند که رونق بازار این محصولات را نشان می دهد. قیمت پروپان تحویلی طبق ترم تحویل CIF (هزینه بیمه وحمل بعهده فروشنده)جهت تحویل در بنادر آمستردام، رتردام آنتورپ به طور متوسط ۶۲۱دلار درهر تن بوده است که نسبت به ماه قبل ۱۰/۵دلارافزایش را نشان می دهد.

بوتان نیز در محموله های بزرگ(VLGC)جهت مبادله براساس ترم تحویل CIFدربنادر اروپایی مذکور۶۴۸دلار معامله گردیده است که افزایش ۹/۲۵دلاری را نسبت به ماه قبل نشان می دهد.

صادرات گاز مایع

البته در کنار این افزایشها محصولاتی همچون daf brest propaneکاهش ۶/۵دلاری در هر تن داشته اند ولی روند افزایشی قیمت های گازمایع مشهودتراست و محصولات اصلی پرمصرف کماکان صعودی و افزایشی هستند.د البته اگرچه محصول پروپان daf brest کاهش قیمت را نشان می دهد ولی محصول ترکیبی پروپان وبوتان daf brest همسو باقیمت سایر محصولات گاز مایع کماکان صعودی است و این محصول نیز۲/۵دلار افزایش در هر تن داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *