مروری بر وضعیت بازار نفت چین

مروری بر وضعیت بازار نفت چین

اکثر پالایشگاه‌های مستقل شاندونگ پیشنهادات بنزین و گازوئیل خود را در روز دوشنبه کاهش دادند، درحالی‌که برخی دیگر قیمت‌ها را بدون تغییر نگه داشتند قیمت‌های نفت خام بین‌المللی امروز کاهش یافت و تقاضای معاملات برای پالایشگاه‌ها متوسط ​​بود.

فروش بنزین و گازوئیل شرکت‌های غول‌های نفتی دولتی از ثبات برخوردار بوده و تا حدی نرم بوده است. برخی از شرکت‌های فروش در دلتای رودخانه یانگ تسه و شمال چین سقوط کردند، درحالی‌که شرکت‌های دلتای رودخانه مروارید تا حد زیادی تثبیت شدند. برخی از شرکت‌های فروش در جنوب چین اعلام کردند که معاملات امروز با کاهش قیمت نفت خام بین‌المللی ضعیف شده است.

ظرفیت تخلیه و ذخیره مواد اولیه در بنادر شاندونگ

گوانگژو (ICIS)- مخازن تازه ساخته‌شده 6/1 میلیون مترمکعب (cbm) در بندر ریژائو و اسکله 300 هزار تن نفت خام با وزن سنگین (dwt) در بندر دونگیاکو در پایان ماه ژوئیه مورد استفاده قرار گرفت، به این معنی که نفت خام ظرفیت تخلیه و ذخیره‌سازی در بنادر شاندونگ بیشتر افزایش می‌یابد. به گفته یک منبع از بندر ریشائو، 16 مخزن ذخیره نفت خام، هرکدام با ظرفیت ذخیره 100000 مترمربع، عمدتا خدمات ذخیره‌سازی نفت خام و نفت کوره را برای پالایشگران و تاجران مستقل ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها بعداً برای انبارها مورداستفاده قرار می‌گیرند. راه‌اندازی مخازن جدید نفت ظرفیت ذخیره‌سازی پایانه نفتی بندر ریشائو را به 2.955 میلیون مترمکعب بر متر افزایش داده است. منبع افزود، ساخت این مخازن جدید نفت اساساً در پایان سال 2020 به پایان رسیده بود، اما عملیات تجاری دیرتر از انتظار قبلی در سه‌ماهه اول انجام شد، زیرا مراحل مربوطه به‌آرامی پیش رفت. این منبع گفت که بندر که مشترکا با پتروشیمی Dongming سرمایه‌گذاری شده است، به دلیل مسائل مربوط به روش‌های حفاظت از محیط‌ زیست، تنها کمتر از 60 درصد آن را تکمیل کرده است، بنابراین راه‌اندازی اسکله می‌تواند به سال آینده موکول شود.

بر اساس آخرین اطلاعات از بندر چینگدائو، آن در 31 جولای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این، همراه با اسکله 100،000dwt که در پایان نوامبر 2020 به بهره‌برداری رسید، ظرفیت طراحی‌شده در بندر Dongjiakou را به بیش از 50 میلیون تن در سال و دو برابر کرده است. برخی از معامله گران بازار می‌گویند بهبود بیشتر زیرساخت‌ها در بنادر اصلی شاندونگ فشار عملیات را کاهش می‌دهد، زمانی که دومین اسکله نفت خام بندر دانگجیاکو نیز با قرار گرفتن نفت‌کش‌ها به‌شدت در حال عملیات بوده و مانع از حرکت نفت‌کش‌ها می‌شود. بااین‌حال، رقابت بین بنادر بعداً شدیدتر خواهد شد زیرا انتظار می‌رود عرضه مواد اولیه پالایشگاه‌های مستقل در نیمه دوم سال افزایش یابد. بندر Dongjiakou عمدتاً خدمات تخلیه مواد اولیه را برای پالایشگاه‌های مستقل مستقر در شاندونگ مانند Qirun Chemical، Vant Dongfang Hualong Group، Qicheng Petrochemical، Lijin Refining & Chemical و Shenchi Chemical ارائه می‌دهد. بندر ریژائو عمدتا در خدمت پتروشیمی دانگمینگ، پتروشیمی هایو و پتروشیمی هنان فنگلی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *