موانع رشد و توسعه شخصی در کسب و کار

موانع رشد و توسعه شخصی در کسب و کار

موانع رشد و توسعه شخصی در کسب و کار چیست؟

آیا می بینید که در حال تلاش برای پیشرفت هستید، اما دائماً به جایی نمی رسید؟ شما به احتمال زیاد موانعی برای رشد و توسعه شخصی دارید که احتمالاً حتی از آنها آگاه نیستید. بسیاری از مردم این موانع را دارند که مانع از دستیابی آنها به اهداف شخصی یا شغلی آنها می شود. صرف نظر از ماهیت موانع شما، این امکان وجود دارد که بر موانع غلبه کنید و با برخی تغییرات ساده در سبک زندگی و طرز فکر خود به اهداف خود برسید.

موانع رشد و توسعه شخصی

احتمالاً رایج ترین مانع برای رشد و توسعه شخصی، تخیل شماست. اینکه چقدر می‌توانید به انجام برسانید، فقط به چشم‌انداز و عزم شما برای به انجام رساندن آن محدود می‌شود. اگر فکر می کنید که نمی توانید کاری را انجام دهید، به احتمال زیاد آن را به انجام نخواهید رساند. از طرفی با نگرش مثبت و افکار مثبت در مورد موفقیت خود و تلاش مناسب موفق خواهید شد. شگفت انگیز است که یک نگرش مثبت در واقع چقدر می تواند تفاوت ایجاد کند. واقعاً می تواند به همین سادگی باشد.

یکی دیگر از موانع رایج برای رشد و توسعه شخصی، شکست ها یا رویدادهای گذشته است. غالباً شکست های گذشته یا اتفاقات بد در زندگی ما مانع رشد و توسعه آینده می شود. ما شکست های گذشته را به یاد می آوریم و این اغلب تلاش ما را برای رسیدن به اهداف جدید مختل می کند. طبیعی است که ذهن ما به چنین رویدادهایی بازگردد، اما تنها با عبور از آنها می توانیم واقعاً به عنوان مردم و در حرفه خود رشد کنیم. ما باید حوادث منفی گذشته خود را کنار بگذاریم تا بتوانیم به اهداف آینده خود برسیم. ماندن در گذشته ما را به جایی نمی رساند.

یکی دیگر از موانع رایج، سیستم های پشتیبانی ما یا عدم وجود آن است. پیام‌های منفی یا غیرحمایت‌کننده از طرف خانواده، دوستان و همکاران فقط ما را پایین می‌آورد. اطراف خود با افرادی که همفکر هستند و برای موفقیت در شغل و زندگی خود تلاش می کنند به شما کمک می کند تا همین کار را انجام دهید.

موانع رشد و توسعه شخصی

موانع رشد و توسعه شخصی

ادامه دادن در شرایط سخت

فرقی نمی‌کند که از یک گروه سازمان‌یافته، دوستان یا خانواده‌تان حمایت دریافت کنید. حمایتی که دریافت می‌کنید، صحبت‌های هیجان‌انگیز و گریه‌کردن در هنگام بروز مشکلات به شما کمک می‌کند تا زمانی که شرایط سخت می‌شود به راه خود ادامه دهید. یک سیستم پشتیبانی قوی بخش مهمی از کمک به شما برای دستیابی به اهداف و غلبه بر موانع رشد و توسعه شخصی است.

عدم برنامه ریزی مانع رشد و توسعه شخصی

یک مانع کمتر رایج برای رشد و توسعه شخصی، عدم برنامه ریزی است. بسیاری از مردم زندگی را تنها با گرفتن آنچه در اختیارشان قرار داده می گذرانند. آنها به امور پیش پا افتاده رضایت می دهند و برای تعیین اهداف یا تلاش برای فراتر از حد معمول تلاش نمی کنند. تعیین اهداف، طراحی طرحی برای رسیدن به آن اهداف و ایجاد جدول زمانی برای موفقیت، مانعی بسیار مهم است که اغلب نادیده گرفته می شود.

به یاد داشته باشید، موانع شخصی شما برای رشد و توسعه شخصی هرچه که باشد، می توانید بر آنها غلبه کنید. هر فردی که اهدافی را تعیین می کند، جدول زمانی برای موفقیت ایجاد می کند، از حمایت کافی برخوردار است و برای تعالی تلاش می کند، می تواند بر این موانع غلبه کند و به موفقیتی دست یابد که شایسته هرکسی است.

اگر برای رشد و توسعه شخصی به کمک بیشتری نیاز دارید، اطلاعات زیادی در اینترنت یا کتاب ها از طریق کتابخانه محلی یا فروشگاه آنلاین کتاب مورد علاقه شما وجود دارد. اگر احساس می کنید به راهنمایی های حرفه ای نیاز دارید، می توانید مربیان توسعه شخصی، پروفایل های توسعه شغلی و سایر ابزارهای رشد و توسعه شخصی را نیز بیابید.

چگونه بر موانع خودسازی مؤثر غلبه کنیم؟

ممکن است مواردی در زندگی شما وجود داشته باشد که از همه چیز احساس بیماری و خستگی کنید. اکنون، زمانی که در این موقعیت قرار گرفتید، نکته کلیدی این است که کارها را متفاوت انجام دهید تا بتوانید تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید.

هر فردی متفاوت است. این بدان معناست که هر چیزی که برای کسی کار کرد ممکن است برای شخص دیگری کارساز نباشد. با این حال، ما همیشه می توانیم از تجربیات دیگران درس بگیریم. این منحنی یادگیری ما را کوتاه می‌کند و ما را قادر می‌سازد تا روی سایر زمینه‌های زندگی خود تمرکز کنیم.

هر فردی به طور منحصر به فردی با استرس های زندگی مقابله می کند. عده‌ای هستند که سرنوشت بدشان را در آغوش می‌گیرند و می‌پذیرند و هیچ کاری برای آن انجام نمی‌دهند. از سوی دیگر، کسانی هستند که آشکارا نارضایتی خود را ابراز می کنند و فعالانه به دنبال راه هایی برای بهبود زندگی خود هستند. آنها می دانند که چگونه مسئولیت هر اتفاقی را که برایشان اتفاق می افتد بپذیرند، بنابراین روی خودشان کار می کنند. آنها باور ندارند که سرنوشت شانس است و نوشته شده است. در عوض می فهمند که سرنوشت خود را می آفرینند و انتخاب می کنند.

با این گفته ها، یکی از حوزه هایی که آنها همیشه به آن توجه می کنند، غلبه بر موانع توسعه مؤثر خود است.

موانع توسعه خود چیست؟

شایع ترین دام برای خودسازی ناموفق، ندانستن عواملی است که منجر به آن می شود. اکنون، برای اینکه بتوانید به طور مؤثر برنامه خود را اجرا کنید، باید درک محکمی از آنچه می تواند مانع از تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودتان شود، داشته باشید.

موانع توسعه خود

موانع توسعه خود

موارد زیر برخی از موانع شناخته شده برای خودسازی هستند که می توانید یکی یکی شروع به کار روی آنها کنید:

عدم مدیریت موثر زمان

این شاید بزرگترین مانع برای خودسازی باشد. اکثر مردم فکر می کنند که 24 ساعت در روز برای انجام تمام کارهایی که باید انجام دهند کافی نیست در حالی که در واقع بیش از اندازه کافی است. دلیل اینکه آنها در استفاده موثر از زمان شکست می خورند این است که تمایل دارند وظایف را تا زمانی که به شدت نیاز به انجام آنها نباشد، به حالت تعلیق در بیاورند. به این ترتیب، آنها در نهایت انباشته می شوند. کاری که می توانید برای غلبه بر این مانع انجام دهید داشتن یک برنامه ریز است. کارهایی را که باید روزانه انجام دهید یادداشت کنید و مطمئن شوید که آنها را انجام می دهید. در دام تنبلی نیفتید و فقط به خاطر داشته باشید که با پایان دادن به کاری که ابتدا باید انجام دهید، وقت آزاد زیادی برای گذراندن با عزیزانتان و بعداً برای استراحت خواهید داشت.

حواس پرت شدن

مطمئناً در این دنیا حواس‌پرتی‌های زیادی وجود دارد که اغلب تمرکزمان را از دست می‌دهیم. وقتی این اتفاق می‌افتد، اهداف خود را از دست می‌دهیم و تسلیم عوامل حواس‌پرتی می‌شویم، بدون اینکه متوجه شویم که موفقیت خود را طولانی می‌کنیم. اکنون، باید عوامل حواس پرتی خود را شناسایی کنید و یاد بگیرید که از آنها دور شوید. به عنوان مثال، به جای تکمیل گزارش کسب و کار خود، بیشتر وقت خود را صرف مرور اینترنت یا تماشای تلویزیون می کنید. یا ممکن است به یک جلسه مشتری رفته باشید، اما تصمیم گرفتید به جای خواب طولانی تر، آن را لغو کنید. به یاد داشته باشید، فقط شما می توانید به خودتان کمک کنید. مهم نیست چند بار همسر یا والدینتان به شما یادآوری می کنند که تمرکز خود را حفظ کنید، اگر انگیزه و انگیزه لازم برای این کار را نداشته باشید، همیشه به نقطه صفر بر می گردید.

محدود کردن خود

این بخش دیگری از زندگی شماست که ارزش دیدن دارد. چه مدت در آن دیوار خیالی که دور خود ساخته اید مانده اید. راه های بی شماری وجود دارد که می توانید به اهداف خود دست یابید، بنابراین هرگز خود را محدود به آنچه قبلاً می دانید نکنید. افق خود را گسترش دهید، یاد بگیرید که خارج از چارچوب فکر کنید و خلاق باشید. از افراد دیگر بیاموزید، زمان بگذارید تا بدانید چگونه به بالای نردبان موفقیت رسیده اند. زمان آن فرا رسیده است که نسبت به ایده های جدید ذهنی باز کنید. اقداماتی را که قبلا انجام نداده اید امتحان کنید تا بتوانید چیز جدیدی به دست آورید.

ترس از ارتکاب اشتباه

حتی افراد موفق در ابتدای کار خود مرتکب اشتباهاتی شدند. انیشتین چندین بار شکست خورد تا اینکه بالاخره لامپ را به کار انداخت، و مایکل جکسون نیز قبل از اینکه به عنوان یکی از بهترین بازیکنان NBA در تمام دوران شناخته شود، ضربات زیادی را از دست داد. می بینید، مهم این نیست که چند بار شکست می خورید، مهم این است که چقدر شجاع هستید که بلند شوید، گرد و غبار خود را پاک کنید و به دنبال رویاهای خود بروید. زندگی یک فرآیند یادگیری مداوم است، پس از اشتباه کردن نترسید. شما از اشتباهات خود درس می گیرید. اینها به معنای شکست نیست فقط یک یا چند راه به شما نشان داده می شود که به هدف خود عمل نکنید. شما باید تلاش کنید تا زمانی که همه چیز برای شما خوب عمل کند.

عدم وجود سیستم های پشتیبانی

افراد اطراف ما معمولا منبع قدرت و الهام ما هستند. این نشان می دهد که وقتی احساس می کنید هیچ کس به اندازه کافی از شما حمایت نمی کند، اشتیاق خود را برای اهدافتان از دست می دهید. دیگر شروع به احساس بی علاقگی می کنید، اما نباید اینطور باشد. خانواده شما شما را دوست دارند. دوستان شما انجام می دهند. من حدس می‌زنم که شما فقط باید در مورد رویاهایتان با آنها بازتر باشید. رویای خود را با آنها در میان بگذارید و از تعداد کمک ها و انگیزه ای که از این افراد خواهید گرفت شگفت زده خواهید شد. گاهی اوقات ما فقط باید صدا داشته باشیم تا کسانی که ما را دوست دارند بدانند چگونه می توانند به ما کمک کنند.

اینها فقط 5 مورد از رایج ترین موانع توسعه خود هستند. هنگامی که یاد گرفتید بر هر یک از آنها غلبه کنید، مطمئناً در صدر بازی خواهید بود. اگر دیگران این کار را کردند، شما هم می توانید! فقط به خودتان ایمان داشته باشید و روی آموزش توسعه شخصی سرمایه گذاری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *