نحوه ایجاد انگیزه در کارگران تولید

نحوه ایجاد انگیزه در کارگران تولید

ایجاد سطح بالایی از انگیزه کارکنان در محیط تولید چندین مزیت دارد. این مقدار کالاهای تولید شده را افزایش می دهد، زمان توقف را به حداقل می رساند و دفعات کنترل کیفیت را کاهش می دهد. کارگران با انگیزه معمولا مشکلات انضباطی کمتری را نشان می دهند. آنها به احتمال زیاد در طولانی مدت در یک شرکت بمانند. این امر هزینه های مرتبط با استخدام و آموزش کارکنان جدید را کاهش می دهد. در اینجا چندین راه برای ایجاد انگیزه در کارگران تولید وجود دارد که فراتر از ارائه دستمزد ساعتی بالاتر و مزایای بهداشتی بهتر است.

نحوه ایجاد انگیزه در کارگران تولید

فضایی از تشویق مثبت ایجاد کنید. به مدیران و سرپرستان آموزش دهید تا از تحسین شفاهی و کتبی برای تشخیص عملکرد برتر فردی استفاده کنند. از مشوق‌هایی مانند کارت‌های هدیه یا وعده‌های غذایی برای پاداش دادن به تیم‌هایی استفاده کنید که بهترین شیوه‌ها را دنبال می‌کنند و در حل مشکل ابتکار عمل می‌کنند. شما همچنین می توانید پاداش ها را به سهمیه های تولید گره بزنید، اما این نباید به قیمت ایمنی یا سایر ملاحظات مهم باشد.

حمایت از کارگران تولید

کارگران را با دادن ابزار و آموزش های لازم برای انجام کارشان به خوبی حمایت کنید. این امر ناامیدی را به حداقل می رساند و باعث می شود کارکنان احساس کنند که کار آنها برای شرکت ارزش دارد.

فرصت های مکرر برای کارگران برای یادگیری مهارت های جدید فراهم کنید. این کار انگیزه کارکنان را با کمک به افراد درگیر ماندن در مشاغل خود افزایش می دهد. آموزش را فقط برای افراد استثنایی رزرو نکنید. در عوض، یادگیری مداوم را بخشی از فرهنگ کلی شرکت خود قرار دهید.

حمایت از کارگران تولید

توضیح برنامه تولید برای نیروی کار

نیازهای برنامه تولید خود را به طور کامل برای نیروی کار خود توضیح دهید. سپس در صورت امکان به آنها اجازه دهید تا حدی خودمختاری در قالب برنامه ریزی انعطاف پذیر داشته باشند. این به کارمندان فرصتی می دهد تا تعادل خوبی بین کار و زندگی ایجاد کنند. بهره وری را از نزدیک زیر نظر داشته باشید تا بتوانید تنظیماتی را انجام دهید تا کارها به خوبی پیش برود.

به کارگران این فرصت را بدهید که بر فرآیندهای درون شرکت تأثیر بگذارند. وقتی مردم احساس می کنند به آنها گوش داده می شود و برایشان ارزش قائل می شوند، ارتباط بیشتری با کارشان پیدا می کنند. برای پاسخگویی به نظرات و پیشنهادات کارمندان، یک میز کمک ایمیل راه اندازی کنید. این یک راه کم هزینه برای استفاده از پتانسیل خلاق واقعی نیروی کار شما است.

ایجاد انگیزه در کارگران تولید

وقتی کسب و کار کوچک شما شامل تولید می شود، معمولاً گروهی از کارمندان برای مدیریت و نظارت دارید. اگرچه ممکن است امیدوار باشید که حقوق و مزایا استاندارد کافی باشد تا کارکنان با پشتکار کار کنند، اما اغلب اینطور نیست. روش های مختلفی برای ایجاد انگیزه در کارگران تولید وجود دارد که فراتر از حقوق و مزایا است. از طریق یک فرآیند آزمون و خطا، می آموزید که چه چیزی برای ایجاد انگیزه در کارمندان شما موثر است و آنها را در تولید محصولات با کیفیت بالا نگه می دارد.

ایجاد انگیزه در کارگران تولید

پیشنهادات و ایده هایی برای تولید

یک برنامه پیشنهاد کارمند برای کارگران تولیدی خود ایجاد کنید. از کارمندان خود دعوت کنید تا پیشنهادات و ایده هایی برای تولید و کارایی ارائه دهند. در صورت تمایل، موارد ارسالی می توانند ناشناس باشند. مشارکت دادن کارمندان در مدیریت و گردش کار کسب و کار شما به آنها قدرت می دهد و به آنها انگیزه قوی برای کار سخت تر می دهد.

تا آنجایی که می توانید ایده ها را به کار ببرید تا نشان دهید که چقدر برای نوآوری ها، ایده ها و تجربه کارگران تولیدی خود ارزش قائل هستید. هنگامی که این کارمندان تشویق شما را برای بررسی وظایف و فرآیندها با استفاده از تجربه خود برای ایجاد بهبود می‌یابند، معمولاً انگیزه بیشتری برای کار سخت‌تر و بهتر پیدا می‌کنند. علاوه بر این، زمانی که کارمندان می بینند که شما ایده ها را می شنوید و در آن گنجانده اید، انگیزه بیشتری برای تولید ایده های نوآورانه ای خواهند داشت که روند کار را بهبود می بخشد.

محیط کاری مناسب

محیط کاری تمیز، ایمن و مثبت را فراهم کنید. این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما اغلب برای پر انرژی نگه داشتن کارکنان کافی است. هنگامی که کارگران تولیدی شما وظایف مربوط به مسائل ایمنی را انجام می دهند، تجهیزات لازم را برای ایمن نگه داشتن آنها تهیه کنید و برای اطمینان از اینکه همه از دستورالعمل های ایمنی پیروی می کنند، چک های آموزشی منظم را انجام دهید.

سیستم پاداش

ایجاد یک سیستم پاداش برای ارائه مشوق های اضافی. برای مثال، اگر کارمندان به یک سهمیه خاص برسند، می‌توانند پاداش، روزهای تعطیل یا کوپن‌هایی را برای آموزش یا آموزش بیشتر دریافت کنند. چندین جایزه مختلف ارائه دهید تا کارمندان بتوانند پاداشی را که برایشان جذاب است انتخاب کنند. گزینه دیگر سازماندهی یک هدف گروهی است که در آن همه کارکنان تولید با هم کار کنند تا به آن برسند. وقتی کارمندان به هدف رسیدند، یک جایزه گروهی مانند مهمانی یا گردش ارائه دهید.

چگونه برای یک محل کار انگیزه ایجاد کنیم

یافتن راه هایی برای ایجاد انگیزه در کارکنان، صرف نظر از اینکه پویایی محیط کار چقدر متنوع است، منجر به خروجی بالاتر و نگرش بهتر خواهد شد. هنگام تلاش برای ایجاد انگیزه، باید شخصیت، سن، نژاد و جنسیت کارکنان خود را در نظر بگیرید. هنگام برنامه ریزی برای فعالیت های انگیزشی گروهی، یک فرد یا یک گروه از افراد را جدا نکنید زیرا این برای هدف شما مضر است.

گام اول

تصمیم بگیرید که آیا کارکنان شما به طور کلی به انگیزه نیاز دارند یا فقط تعداد کمی از آنها. اگر تولید یا نگرش برای همه کارمندان کم باشد، انگیزه دادن به کل گروه بیشتر از انگیزه دادن به تعداد معدودی از کارگران به نفع کارکنان شما خواهد بود.

گام دوم

با تک تک کارکنان در مورد عملکرد یا نگرش آنها در محل کار صحبت کنید. از کارمند بپرسید چه چیزی به تولید ضعیف آنها کمک می کند بدون اینکه نژاد، مذهب یا جنسیت کارمند خود را مشخص کنید. تمرکز بر آنچه کارمندان شما را متفاوت می کند، می تواند به عنوان تبعیض تلقی شود. با هم در مورد یک برنامه اقدام تصمیم بگیرید تا به کارمند کمک کنید تا انتظارات خود را در رابطه با کار خود برآورده کند.

گام سوم

یک کپی از برنامه اقدامی که با هم تایید کرده اید را به کارمندان جداگانه ارائه دهید. به کارکنانی که مشکلات بیرونی دارند که بر اطلاعات کاری آنها تأثیر می گذارد، در مورد مزایایی که شرکت شما ارائه می دهد که ممکن است به حل مشکلات کمک کند، پیشنهاد دهید. برنامه اقدام باید محرمانه بماند، به خصوص اگر هر چیزی که در آن فهرست شده است، اطلاعات شخصی مانند اطلاعات پزشکی یا مذهبی را فاش کند.

گام چهارم

مسابقات و رویدادهای اداری را معرفی کنید. رقابت هایی مانند مسابقاتی که به تولید برجسته پاداش می دهند، کارکنان را برای عملکرد بهتر در کار ترغیب می کند. رویدادهایی مانند باربیکیو یا گردش گروهی به یک رویداد ورزشی محلی باعث بهبود نگرش در دفتر می شود. هنگام برنامه ریزی برای پاداش یا رویداد، محدودیت های مذهبی یا پزشکی کارکنان خود را در نظر داشته باشید. دادن یک آب نبات به یک کارمند دیابتی به عنوان یک پاداش کوچک برای یک کار خوب، بی رحمانه به نظر می رسد و اثربخشی پاداش شما را کاهش می دهد.

گام پنجم

با کارمندان خود ملاقات کنید تا رویدادهای مناسبی را تعیین کنید که برای همه در محل کار شما لذت خواهد برد. یک نظرسنجی در محل کار که حداقل به مدت یک هفته باز است، اطمینان حاصل می کند که به همه فرصت داده می شود تا نظر خود را بیان کنند.

گام ششم

هر مسابقه یا رویدادی را که به کارمندان خود معرفی می کنید دنبال کنید. عدم اهدای جایزه به برنده مسابقه یا برنامه ریزی کامل و شرکت در یک رویداد، اثربخشی شما را در تلاش های انگیزشی آینده کاهش می دهد. اگر کارمند شما به دلیل تنوع اداری ابراز نگرانی کرد، جایگزینی برای پاداش ارائه دهید.

بازار نفت و گاز / پتروشیمی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *