پروژه هیدروژن سبز در دبی

پروژه هیدروژن سبز در دبی

پروژه هیدروژن سبز در دبی اولین پروژه در نوع خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. این پروژه که با همکاری اداره برق و آب دبی (DEWA)، اکسپو 2020 دبی و زیمنس انرژی اجرا شد، اولین سایت تولید هیدروژن سبز با انرژی خورشیدی در خاورمیانه و آفریقای جنوبی است.

پروژه هیدروژن سبز

اعلیحضرت شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس شورای عالی انرژی دبی و رئیس کمیته عالی اکسپو 2020 دبی، پروژه هیدروژن سبز را در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در دبی افتتاح کرد که دستاورد دیگری را برای امارت رقم زد. پیشگام در زمینه انرژی های تجدیدپذیر. این پروژه که با همکاری اداره برق و آب دبی (DEWA)، اکسپو 2020 دبی و زیمنس انرژی اجرا شد، اولین سایت تولید هیدروژن سبز با انرژی خورشیدی در خاورمیانه و آفریقای جنوبی است.

اداره برق و آب دبی

هدف DEWA از طریق این پروژه آزمایشی، نشان دادن تولید، ذخیره و برق رسانی مجدد هیدروژن سبز از انرژی خورشیدی است. این سیستمی است که تولید انرژی تجدیدپذیر را محدود می کند، چه برای درخواست پاسخ سریع و چه برای ذخیره سازی طولانی مدت. این نیروگاه برای برآورده کردن نیازهای آینده و تطبیق جایگاه های آزمایشی برای کاربردهای مختلف هیدروژن، از جمله کاربردهای بالقوه در تحرک و صنعت ساخته شده است. DEWA قبلاً یک پروژه آزمایشی برای تحرک سبز با استفاده از هیدروژن را کاوش و توسعه داده است که می تواند در آینده نزدیک، علاوه بر تعدادی مطالعات و استراتژی های تجاری، اجرا شود.

پروژه نوآورانه الهام بخش

اکسپو 2020 به همه علاقمندان تبریک می گوید و معتقد است که این پروژه نوآورانه الهام بخش بسیاری از راه حل های خلاقانه خواهد بود که برخی از بزرگترین چالش های پیش روی سیاره ما را برطرف می کند. در کمتر از پنج ماه آینده، ما این همکاری پیشگام را جشن خواهیم گرفت و تعهد امارات متحده عربی را به اهداف توسعه پایدار و ایجاد میراثی معنادار که تأثیر مثبتی فراتر از سایت و شش ماه نمایشگاه خواهد داشت، نشان خواهیم داد. بنت ابراهیم الهاشمی، وزیر دولت در امور همکاری های بین المللی و مدیر کل نمایشگاه اکسپو 2020 دبی.

پروژه هیدروژن سبز دبی

این پروژه برجسته هیدروژن سبز اهمیت مشارکت را در ترویج راه حل های نوآورانه انرژی پاک و پرداختن به تهدید وجودی ناشی از تغییرات آب و هوای جهانی برجسته می کند. دکتر کریستین بروش، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل زیمنس انرژی گفت که به عنوان اولین سایت در مقیاس صنعتی که قادر به تولید هیدروژن سبز در منطقه MENA است، این گام مهمی در انتقال انرژی است.

منبع: suqalnaft

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *