چشم انداز صنعت پتروشیمی اروپا و آمریکا

,
چشم انداز صنعت پتروشیمی اروپا و آمریکا

بررسی و چشم انداز صنعت پتروشیمی اروپا و آمریکا در روز ۲۲ جولای به تحلیل بازار نفت و گاز ایران

درآخرین معامله انجام شده برای ماه آگوست قیمت بنزن ۱۱۰۰دلار در هر تن بوده است.همچنین قیمت حلال زایلین ترکیبی کماکان در هفته منتهی به ۲۲ جولای، در آسیا کاهشی بوده است

کاهش قیمت بنزین در اروپا

درروز ۲۲ جولای و با بازشدن پنجره قیمت‌ها برای معاملات ماه سپتامبر،قیمت بنزن اروپا کاهش شدیدی داشت.قیمت هابین ۱۰۹۰ تا ۱۱۵۰ دلاردر هرتن بود ومیل به کاهش داشت.درآخرین معامله انجام شده برای ماه آگوست قیمت بنزن ۱۱۰۰ دلار در هر تن بوده است.ارزیابی پلتس برای قیمت بنزن با زمان تحویل ۵ تا ۲۱ روزه وبراساس ترم تحویل CIF بنادر سه گانه اروپایی در روز ۲۲ جولای نسبت به روز ۲۱ جولای با ۲۰۱ دلار کاهش به ۱۱۱۰ دلار در هر تن رسید.

ارزیابی ماه آگوست با ۱۹۹ دلار کاهش به ۱۱۰۰ دلار در هر تن رسید.ارزیابی جولای نیز با ۱۹۹ دلار کاهش به ۱۱۵۲ دلار در هر تن رسید.ارزیابی سپتامبر اکتبر و نوامبر با کاهش ۱۹۹ دلاری به ۱۰۶۸ دلار در هر تن رسید. قیمت های آگوست تاثیر زیادی برروی ارزیابی های بعدی داشت.

کاهش قیمت بنزین در اروپا

بنزن آمریکا با ترم تحویل DDP با کاهش ۲۵ سنتی در هر گالن نسبت به روز قبل و کاهش ۲.۵۰ سنتی نسبت به هفته گذشته به ۴۷۷.۵۰ در ۲۲ جولای رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینتر مدییت در این روزبا کاهش ۱.۶۵ دلاری به ۹۴.۷۰ دلار در هر بشکه رسید. نسبت بنزن به نفت خام به ۲.۱۲ رسید که از ۲.۱۸ در روز ۱۵ جولای کمتر بود.

رشد صادرات تولوئن چین در ماه ژوئن

قیمت های تولوئن در آسیا در روز ۲۲ جولای با سه دلار کاهش به ۹۴۳ دلار در هر تن براساس فوب کره جنوبی و ۹۹۰ دلار در تن براساس ترم CFR چین رسید که این کاهش به دنبال کاهش قیمت های محلی صورت گرفت.در بازار محلی قیمت هر تن برای تحویل آنی ۷۷۰۰ تا ۷۷۵۰ یوان و برای نیمه دوم جولای هر تن ۷۶۵۰ تا ۷۷۰۰ یوان بود.

در اخبار مربوط به آمار صادرات و بر اساس اطلاعات گمرک چین، این کشور ۱۰۴,۴۲۳ تن تولوئن در ماه ژوئن صادر کرد که رشدی برابر با ۱۰۷.۱ درصد نسبت به ماه قبل داشته است. تعداد معاملات انجام شده در هندوستان اندک بود زیرا خریداران برای خرید خود تردید داشتند. قیمت محلی ۹۱ روپیه در هر کیلوگرم بود.

برای اطلاع از تحلیل محصولات پتروشیمی اروپاکلیک کنید.

زایلین ترکیبی و کاهش مستمر قیمت

بر اساس چشم انداز صنعت پتروشیمی اروپا و آمریکا، قیمت حلال زایلین ترکیبی کماکان در هفته منتهی به ۲۲ جولای، در آسیا کاهشی بوده است که دلیل آن کاهش تقاضاوتعداد کم معاملات انجام شده در آسیا اقیانوسیه بوده است. آخرین معامله زایلین ترکیبی با ۸۵۰ دلار در هر تن براساس ترم تحویل فوب کره جنوبی صورت گرفته است. یکی از معامله گران گفته است قیمت ها بسیار پایین است و پایین تر هم می‌روند.

وضعیت ذخایر موجود سه محصول تولوئن، زایلین ترکیبی و استایرن در شرق و جنوب چین نشان می دهد که حجم ذخایر دو محصول تولوئن و استایرن نسبت به هفته قبل افزایش یافته ولی حجم زایلین ترکیبی در هر دو منطقه بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

زایلین ترکیبی وکاهش مستمر قیمت

قیمت حلال زایلین ترکیبی کماکان در هفته منتهی به ۲۲ جولای، در آسیا کاهشی بوده است که دلیل آن کاهش تقاضا و تعداد کم معاملات انجام شده است.

برای مشاهده تحلیل کاهش چشم گیر ذخایر بنزین آمریکا کلیک کنید.

تعطیلی واحد‌های تولید نفتا و افزایش قیمت پارازایلین

قیمت پارازایلین در آسیا با ۳۱ دلار افزایش درروز ۲۲ جولای، به ۱۰۷۸.۳۳ دلار در هر تن براساس ترم CFR چین‌ و تایوان رسید. قیمت این حلال براساس ترم فوب کره جنوبی به ۱۰۵۸.۳۳ دلار در هر تن رسید و تمام‌ کاهش هایی را که در اول هفته داشت جبران کرد.

خوراک نفتا نیز که ماهها برروی ۲۶۲.۸۳ دلار مانده بود به بالاتر از ۳۰۰ دلار در هر تن رسید. تامین کنندگان و خریداران نیز به دنبال خرید و ذخیره سازی بودند در حالی که تولید و عرضه محلی این محصول به دلیل تعطیلی یکی از واحد‌های تولیدی و کاهش تولید چند واحد دیگر کم شده بود.

اورتوزایلین آسیا در هفته منتهی به ۲۲ جولای با ثبات بود و قیمت آن بر اساس CFR چین ۱۰۵۰ و بر اساس CFR جنوب شرق اسیا ۱۱۰۰ دلار بود ولی ارزیابی قیمت در کره جنوبی با ۶۰ دلار کاهش به ۱۰۸۰ دلار در هر تن رسید و وضعیت کاهشی کماکان ادامه دارد.

یکی از معامله گران گفته است که اگرچه تمایلات خرید از سوی بازار چین وجود دارد ولی او به دلیل مشکلات حمل دریایی در چین بخصوص در بنادر کنار رودخانه، حاضر به عرضه محصول خود و فروش‌ در بازار چین نیست و بیشتر تمایل به فروش به جنوب شرق اسیا و جنوب آسیا و اروپا دارد.قیمت های با ترم تحویل CFR چین بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *