چگونه بوی کپک زدگی لباس را از بین ببریم؟

چگونه بوی کپک زدگی لباس را از بین ببریم

چگونه بوی کپک زدگی لباس را از بین ببریم؟ حتما شما هم گاهی متوجه بوی نامطبوع کپک زدگی لباس هایتان حتی پس از شستن آن شده اید. زیرا اگرچه لباس‌ها تمیز به نظر می‌رسند، اما حاوی میکروب‌هایی هستند که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند و در شستشو از بین نرفته‌اند.

برای جلوگیری از این اتفاق، در 5 مرحله توضیح می دهیم که چگونه می توانید بوی کپک زدگی را از لباس پاک کنید و میکروب های ایجاد کننده آن را از بین ببرید.

از بین بردن کپک حوله و لباس

حوله ها و لباس ها اگر برای مدت طولانی خیس بمانند به تدریج باعث ایجاد لکه های سیاه روی آن ها می شوند. این لکه ها چیزی نیست جز قارچ و کپک ناشی از رطوبت باقی مانده در حوله یا لباس. اگر شما هم همین مشکل را دارید در ادامه این پست با ساده ترین و بهترین راه حل خلاص شدن از شر حوله و لباس آشنا خواهید شد.

اگر حوله یا هر پارچه دیگری در معرض رطوبت باشد، به خصوص اگر در محیط گرم و تاریک مانند حمام باشد، به مرور زمان قارچ روی آن رشد کرده و باعث ایجاد لکه های سیاه روی پارچه می شود.

یکی از دلایل ایجاد لکه های سیاه روی حوله ها و لباس ها این است که حوله را در حمام نگه می دارید یا بدون اینکه در هوا پخش کنید تا خشک شود آن را روی چوب لباسی آویزان کنید تا قارچ روی آن ها رشد کند.

برای از بین بردن کپک روی حوله های معمولی یا لباس های شسته شده موثر نیست. حتی اگر حوله را چند بار در ماشین لباسشویی بشویید، می بینید که هنوز لکه های سیاه و قارچ روی حوله وجود دارد. اما چگونه می توان از شر کپک یا قارچ لباس و حوله خلاص شد؟

5 مرحله برای از بین بردن بوی کپک زدگی لباس

مرحله 1

1. لباس های کپک زده را از بقیه جدا کنید تا از آلودگی متقاطع میکروب ها جلوگیری کنید و در نتیجه از آلوده شدن بقیه لباس های خود جلوگیری کنید.

برای ضدعفونی کردن لباس ها بسته به نوع شستشوی مشخص شده، 2 گزینه دارید:

مرحله 2

2-الف) شستشو در آب بسیار داغ (بالای 60 درجه سانتیگراد) راه خوبی برای از بین بردن میکروب ها و بوی بد است.
2.ب) اگر می خواهید برای صرفه جویی در مصرف انرژی گران قیمت از شستشو با دمای بالا خودداری کنید، یا لباس های شما اجازه این کار را نمی دهند، از ضد عفونی کننده پارچه Sanytol استفاده کنید که در دمای بالای 20 درجه سانتی گراد موثر است.

مرحله 3

3. در صورت انتخاب ماده ضد عفونی کننده، لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و 80 میلی لیتر ضد عفونی کننده لباسشویی – گل های سفید را در محفظه نرم کننده اضافه کنید تا از قدرت ضد عفونی کنندگی کامل آن بهره مند شوید. این محصول بسیار مراقب لباس های شماست، بنابراین نگران نباشید.

مرحله 4

4. پس از پایان شستشو، لباس‌ها را آویزان کنید. این کار به‌طور ایده‌آل در فضای باز و زیر نور خورشید به محض پایان شستشو انجام می‌شود. اگر این امکان پذیر نیست، لباس ها را در داخل خانه آویزان کنید، اما مطمئن شوید که اتاق به خوبی تهویه می شود.

مرحله 5

5. زمانی که لباس کاملا خشک شد آن را خارج کنید. بسیار مهم است که اگر لباس‌ها هنوز مرطوب هستند یا در مکان‌های طبیعی مرطوب هستند، آن‌ها را نگهداری نکنید، زیرا لباس‌های شما در نهایت این را می‌گیرند.
بوی ناشی از باکتری های ایجاد کننده آن.

با این مراحل ساده و به لطف ضد عفونی کننده لباسشویی – گل های سفید، 99.9 درصد از میکروب های لباس هایتان را از بین می برید و با باکتری هایی که باعث بوی کپک زدگی لباس می شوند مبارزه می کنید و رایحه ای مطبوع و ماندگار به جا می گذارید.

فقط باید شستشوهای خود را با روتین جدید خود با Sanytol تطبیق دهید تا لباس های شسته شده دوباره بوی بد کپک زدگی نخواهند داشت. ضدعفونی باید در تمام کارهای روزمره خانه از جمله شستن لباس ها وجود داشته باشد، زیرا آنها در تماس مستقیم با بدن ما هستند و به این ترتیب از ورود باکتری ها و میکروارگانیسم های موجود در آنها به پوست ما جلوگیری می کنیم.

از بین بردن بوی کپک زدگی لباس

از بین بردن بوی کپک زدگی لباس

از بین بردن بوی مواد ضد عفونی کننده

چگونه بوی ضدعفونی کننده را از لباس بیرون می آوریم؟

حداقل 1/4 فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه آبکشی اضافه کنید و چرخه را متوقف کنید. قبل از تکمیل چرخه آبکشی، اجازه دهید لباس ها یک ساعت خیس بخورند. سرکه به از بین بردن باقی مانده عطر در الیاف کمک می کند. برای اطمینان از اینکه تمام مواد شوینده از روی لباس شما شسته شده است، یک چرخه آبکشی اضافی اضافه کنید.

از بین بردن بوی نم لباس

هنگامی که لباس ها پس از شستن برای مدت طولانی در لباسشویی خیس می مانند، راه های ساده و موثری برای جلوگیری و از بین بردن این بوی نامطبوع از لباس ها وجود دارد.

چگونه بوی لباس را در فصل بارندگی از بین ببریم؟ حتی اگر از بهترین دئودورانت استفاده کنید، بوی رطوبت از بین نمی رود، لباس های خیس مانند آهنربا برای قارچ و بوی بد عمل می کنند، بنابراین باید از لباس های خود محافظت کنید.

گاهی اوقات شستن به تنهایی کمکی به حفظ لباس شما نمی کند، لباس ها باید در محیطی خشک و سالم نگهداری شوند.

سوالات متداول

1. آیا می توان لباس ها را در داخل خانه آویزان کرد تا خشک شوند؟

بله، می توانید لباس های خود را در داخل خانه خشک کنید، هوا در فصل بارندگی کاملا نامشخص است. هر زمانی ممکن است باران ببارد بنابراین بهتر است لباس ها را در داخل خانه پهن کنید و پنکه را روشن کنید.

2. چگونه بوی لباس را در فصل بارندگی از بین ببریم؟

لباس‌هایتان را قبل از گذاشتن در کمد به خوبی با مواد شوینده بشویید و خشک کنید. این به از بین بردن بوی بد کمک می کند. همچنین لباس های خیس را برای مدت طولانی کنار هم قرار ندهید. این کار باعث می شود لباس های شما بوی بدی بدهد و همچنین باعث خراب شدن قارچ ها می شود.

3. چگونه از شر بوی شلوار جین خلاص شویم؟

این سوال را اغلب افراد می پرسند، شلوار جین خود را بعد از یک یا دو روکش نشویید. شلوار جین خود را پنج تا شش بار بپوشید و سپس با مواد شوینده بشویید. بگذارید شلوار جین کاملا خشک شود زیرا از پارچه ضخیم درست شده است.

4. چگونه از بوی نم در کمد لباس جلوگیری کنیم؟

کمد لباس خود را خشک کنید و لباس های خیس یا نیمه خیس را در آن قرار ندهید، لباس های خیس بوی بدی متصاعد می کنند پس همیشه لباس های خشک را در آن قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *