آیا گاز طبیعی تجدیدپذیر جایگزین سوخت مناسبی است؟

آیا گاز طبیعی تجدیدپذیر جایگزین سوخت مناسبی است؟

گاز طبیعی تجدیدپذیر (RNG) سوختی است که از طریق سوزاندن مواد آلی مانند گیاهان یا ضایعات مواد غذایی جذب می‌شود و سپس برای برآورده کردن استانداردهای خلوص پردازش می‌شود. RNG توسط برخی به عنوان راهی برای کنترل زباله های خود، ایجاد سوخت، گرمایش و الکتریسیته بدون کربن در نظر گرفته می شود. اما برخی دیگر نگران این هستند که شرکت‌های گاز برای استفاده از RNG تلاش می‌کنند زیرا قصد دارند آن را با گاز طبیعی معمولی در خطوط لوله مخلوط کنند.

گاز طبیعی تجدیدپذیر جایگزین سوخت

اگر به مسائل زیست محیطی توجه دارید، احتمالاً تا حدودی از فشارهای اجتماعی به سمت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر آگاه هستید. اگرچه گزینه های قابل اعتماد زیادی مانند انرژی خورشیدی و بادی وجود دارد، برخی از طرفداران به دنبال منبعی کمتر شناخته شده به نام گاز طبیعی تجدید پذیر هستند. اما گاز طبیعی تجدیدپذیر چیست و آیا استفاده از آن در واقع پاک‌تر از گزینه‌های دیگری است که سال‌ها از آن آگاه بودیم؟ آیا گاز طبیعی تجدیدپذیر جایگزین سوخت مناسبی است؟

گاز طبیعی تجدیدپذیر (RNG)

به گزارش KTVB، شهرستان آدا در آیداهو یکی از مناطق بسیاری در ایالات متحده است که به گاز طبیعی تجدیدپذیر (RNG) روی آورده است. آنها امیدوارند که این یک توسعه بزرگ زیست محیطی و اقتصادی باشد.

رایان دیویدسون، کمیسر کانتی آدا، به KTVB گفت: ما به معنای واقعی کلمه زباله را برای مالیات دهندگان خود به پول نقد تبدیل می کنیم.” این فرآیند جذب گاز دفن زباله و تبدیل آن به یک محصول قابل استفاده و پایدار چیزی است که برای کل Treasure Valley و فراتر از آن مفید خواهد بود.

گاز طبیعی تجدیدپذیر (RNG)

گاز طبیعی تجدیدپذیر چیست؟

گاز طبیعی تجدیدپذیر یا بیوگاز، طبق وزارت انرژی ایالات متحده، به سوختی اطلاق می شود که از طریق سوزاندن مواد آلی، مانند گیاهان، کود و ضایعات مواد غذایی به دست می آید و برای برآورده کردن استانداردهای خلوص فرآوری می شود. می توان از آن به عنوان سوخت حمل و نقل در هنگام فشرده یا مایع استفاده کرد و برای استفاده در برق و گرمایش تمیز کرد.

RNG به عنوان یک سوخت زیستی پیشرفته تحت استاندارد سوخت تجدیدپذیر ذکر شده است، بنابراین بسیاری امیدوارند که نه تنها به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر، بلکه به عنوان راهی برای پاکسازی محل های دفن زباله به آن روی آورند. اما مزایا و معایب این منبع انرژی به ظاهر پاک چیست؟

مزایای گاز طبیعی تجدیدپذیر

گاز طبیعی تجدیدپذیر به عنوان یک راه کربن خنثی برای پاکسازی محل های دفن زباله و روشن نگه داشتن خودروهای ما در نظر گرفته می شود. در تئوری، در هر CBC، RNG کربن خنثی است، زیرا از گیاهانی مشتق شده است که کربن را در طول عمر خود جدا می کنند. همچنین متانی را که معمولاً از زباله‌های آلی ساطع می‌شود، جذب می‌کند که می‌تواند لایه اوزون ما را خراب کند. وقتی سوزانده می شود به CO2 تبدیل می شود که به مراتب قدرت کمتری دارد. ساخت RNG همچنین باعث تولید نوعی کود می شود که می تواند به جای کودهای مصنوعی استفاده شود.

Chase Edgelow از شرکت EverGen Infrastructure Corp، یک شرکت RNG مستقر در کانادا، “ما باید به عنوان انسان با زباله های خود مقابله کنیم.”

ما به زیرساخت های زباله نیاز داریم. اما ما همچنین می خواهیم انتشار کربن را کاهش دهیم. پس چرا اجازه می‌دهیم انرژی حاصل از آن زیرساخت زباله مستقیماً وارد جو شود و به هدر برود؟»

معایب گاز طبیعی تجدیدپذیر

اگرچه RNG جایگزین مناسبی برای گاز به نظر می رسد، اما دارای معایبی است. به گفته Vox، برخی امیدوارند که این یک گزینه معتبر برای رسیدن به انتشار گازهای گلخانه ای خالص تا سال 2050 باشد. اما دلیل اینکه شرکت های گاز RNG را ترویج می کنند این است که بسیاری قصد دارند آن را با گاز طبیعی معمولی در خطوط لوله مخلوط کنند تا یک “ترکیب پایدار” حتی اگرچه این واقعاً برای حفظ گاز به عنوان یک منبع انرژی قابل دوام است. گفته می‌شود، بر خلاف سایر جایگزین‌های انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌ای را در هنگام استفاده به طور کامل حذف نمی‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از “ماده آلی” از جوامع کشاورزی که هوا و آب را با متان آلوده می کنند که از پرورش دام، رواناب کشاورزی و غیره به دست می آید، گرفته می شود. متأسفانه بسیاری از این مزارع در جوامع آسیب پذیر مستقر هستند.

RNG از نظر تئوری عالی به نظر می‌رسد، اما این فقط راه دیگری برای شرکت‌های گازی است تا در میان یک انقلاب زیست‌محیطی به رشد خود ادامه دهند. قطعاً بهترین کار این است که به سلاح‌های خود پایبند باشیم و از انرژی پاک دفاع کنیم.

استفاده از انرژی سبز

انرژی دو سوم کل گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد، بنابراین استفاده از منابع پاک تر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی کلیدی است. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA)، در حالی که انتقال انرژی هنوز راه زیادی در پیش دارد، اما انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان در حال چرخش هستند. آژانس گفت که انتقال انرژی یک روند “غیرقابل توقف” است.

توسعه زندگی با تامین انرژی

امروزه نه تنها توسعه، بلکه ادامه زندگی نیز نیازمند انرژی است. در دنیای امروز تامین انرژی از طریق حامل های مختلفی مانند نفت، گاز و فرآورده های آنها، زغال سنگ، انرژی هسته ای و انرژی های تجدیدپذیر انجام می شود. بنابراین با توجه به نقش موثر انرژی در توسعه و رونق اقتصادی و افزایش مصرف انرژی به موازات رشد و توسعه کشورها و با توجه به محدودیت منابع بویژه گاز طبیعی و به منظور جلوگیری از بروز بحران در آینده، نیاز به مدیریت صحیح تولید و استفاده از گاز طبیعی به عنوان پاک ترین سوخت فسیلی که اثرات منفی زیست محیطی کمتری دارد بسیار ضروری است.

حجم ذخایر اثبات شده گاز در جهان

در سال 2009، ذخایر گاز اثبات شده جهان 6621 تریلیون فوت مکعب برآورد شده بود که برای تولید 63 سال کافی است، اما در بررسی های سال 2010 این میزان به 58.6 سال کاهش یافت. اگرچه تولید گاز در همه جا افزایش یافته است (به جز اروپا که میادین به نیمه دوم عمر خود می رسند)، رشد تقاضا از رشد ذخایر جهانی پیشی گرفته است. تولید گاز در سال 2012 نسبت به سال 2011 1.9 درصد افزایش داشته است. ایالات متحده با 32.9 bmc بیشترین افزایش را داشت و همچنان بزرگترین تولید کننده گاز جهان در سال 2012 بود. با کاهش تولید میادین متعارف، واردات گاز اروپا احتمالاً دو برابر خواهد شد. تا سال 2030. تخمین زده می شود که میادین غیر متعارف 30 سال به تولید گاز جهانی اضافه خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *