تجزیه و تحلیل بازار روزانه ی نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه

نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه

 به گفته بازار نفت و گاز ایران در بازار نفت خام و فراورده های نفتی آسیا و اقیانوسیه، در روز 6 اکتبر فعالیت در بازار نفت خام شیرین این منطقه افزایش یافته و مناقصه های جدیدی در حال ارائه می باشد. چرا که در حال حاضر توجه تجار به تدریج روی محموله های بارگیری در ماه دسامبر متمرکز می شود. بر اساس اسناد ارائه شده از مناقصه های جدید، در خصوص گرید های نفت خام شرق دور و روسیه، شرکت ONGC Videsh Ltd هند یا به اختصار  OVLدر اولین مناقصه ی این ماه خود، محموله ای به حجم 700 هزار بشکه نفت خام Sokol را برای تحویل در تاریخ 4 تا 10 دسامبر ارائه می دهد. این مناقصه در تاریخ 12 اکتبر با اعتبار همان روز به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر فعالان بازار تا حد زیادی پیش بینی می کنند که حق بیمه ی نفت خام Sokol در معاملات آتی برنت دوبی توست سوآپ یا efs فیوچر پشتیبانی شده و ثابت باقی بماند، که این امر مستقیما باعث می شود تا نفت خام سوکل معامله شد بر مبنای پلتس روز نفت خام دبی از نظر اقتصادی برای خریداران جذاب تر باشد. یک تاجر نفت خام مستقر در جنوب شرقی آسیا توضیح داد: اکنون EFS بسیار گسترده است و قطعاً از معاملات آتی بازار پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس داده های منتشر شده توسط S & P Global Platts، EFs ماه آینده ی برنت / دبی در پایان معاملات روز 5 اکتبر بازار آسیا، در حدود 4.42 دلار در هر بشکه ارزیابی شد، که این رقم مشخصا بالاتر از میانگین ماه سپتامبر، یعنی 3.64 دلار در بشکه است.

فروش محموله ای توسط شرکت OVL

بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت OVL  چندی پیش محموله ای با حجم مشابه را برای تحویل در تاریخ 21 تا 27 نوامبر به یک کاربر نهایی با حق بیمه ای در حدود 3.50 دلار در هر بشکه تا 3.60 دلار در هر بشکه و به ارزیابی پلتس ماه نوامبر نفت خام دوبی و بر اساس CFR (قیمت کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) بندر Yeosu، فروخته است. اما در همین حال، در بازار نفت خام شیرین منطقه ی آسیا و اقیانوسیه، شرکت PV Oil ویتنام مناقصه ای را برای تحویل یک محموله به حجم 200 هزار بشکه نفت خام Su Tu Den برای بارگیری در ماه های ژانویه تا ژوئن 2022 ارائه کرده است. این مناقصه در تاریخ 12 اکتبر با اعتبار روز 22 اکتبر بسته خواهد شد.

در وضعیت بازار نفت خام منابع  توضیح دادند که شرکت PV Oil پیش از این مناقصه ی مشابهی را برای بارگیری نفت خام Su Tu Den طی ماه های جولای تا سپتامبر 2021 برگزار کرد، که در پایان این محموله به شرکت پالایش و پتروشیمی Binh Son ویتنام با حق بیمه ای بیشتر از 1 دلار در هر بشکه تحویل داده شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *