آخرین خبرهای تولید بوتادین

آخرین خبرهای تولید بوتادین

آخرین خبرهای تولید بوتادین به تحلیل بازار نفت و گاز ایران:

بوتادین یک ترکیب آلی است. بخش عمده بوتادین به عنوان محصول جانبی از کراکینگ نفت (با بخار) در تولید اتیلن بدست می‌آید. هیدروژن زدایی از بوتان یا بوتن روش دیگری است که به‌ صورت عملیات یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای انجام می‌گیرد.

بوتادین آسیایی

Cfr چین با توجه به ضعیف شدن بازار داخلی چین، در 14 آوریل برابر با 25 فروردین 1401، 20 دلار در روز کاهش داشت و براساس برابری واردات محموله های داخلی چین معادل 1.285 دلار در متریک تن بود.

پرمیوم محموله های cfr چین نسبت به محموله های داخلی چین به دلیل افزایش هزینه های لجستیکی ناشی از تأخیر در بنادر چین افزایش یافت. cfr شمال شرق آسیا با 40 دلار کاهش در روز به 1.440 دلار در متریک تن رسید. قبل از بسته شدن بازار در ساعت 12:30 دقیقه بعد از ظهر به وقت سنگاپور، هیچ معامله ثابتی شنیده نشد.

فوب کره با 30 دلار کاهش در روز به 1.420 دلار در متریک تن رسید و شکاف قیمتی خود را به cfr چین کاهش داد زیرا با در نظر گرفتن زیان ها در cfr چین و cfr شمال شرق آسیا، دسترسی به اسپات بر اساس فوب کره محدود بود. قیمت های داخلی چین 100 یوان در روز کاهش داشت و در 9.400 یوان در متریک تن ارزیابی شد.

بوتادین (۱,۳-Butadiene) خصوصیات + کاربرد

cfr تایوان هم با کاهش 30 دلاری در هفته به 1.430 دلار در متریک تن رسید که منعکس کننده ی زیان در cfr شمال شرق آسیا است. هیچ معامله ای در بازار شنیده نشد. cfr آسیای جنوب شرقی با 30 دلار کاهش در هفته با قیمت 1.390 دلار در متریک تن ارزیابی شد و همچنان مسیر خود را در cfr شمال شرق آسیا حفظ کرد؛ بدون اینکه تغییر چشمگیری در حمل و نقل داشته باشد.

بوتادین آسیایی

بوتادین آسیایی

ثابت ماندن قیمت های پی وی سی قبل از پیشنهادات ماه می

PVC آسیایی در هفته منتهی به 13 آوریل برابر با 24 فروردین 1401 با فعالیت اسپات قبل از پیشنهادات ماه می، ثابت ارزیابی شد. همچنین ممکن است پیشنهادات ماه می به دلیل نگرانی از نرخ تقاضا در چین لغو شود. پیشنهادات آوریل از سوی تأمین کنندگان کلیدی 100-80 دلار در ماه افزایش یافته بود.

بازار PVC داخلی چین در این هفته سقوط کرد که نشان دهنده ی کاهش تقاضا در پی اعمال قرنطینه کووید-19 است. PVC بر پایه اتیلن در هفته با 100 یوان کاهش به 9.100 یوان در متریک تن رسید، در حالی که PVC کاربید با 100 یوان کاهش در مدت مشابه به 9.500 یوان در متریک تن رسید.

با کاهش تقاضای داخلی تولیدکنندگان PVC به صادرات این محصول به هند و آسیای جنوب شرقی ادامه دادند. PVC کاربید هم 1.300 دلار بر متریک تن فوب چین و PVC اتیلن 1.370 دلار در متریک تن فوب چین ارزیابی شدند که هر دو 10 دلار در روز کاهش داشتند.

Arrow - بازار نفت و گاز پتروشیمی

مشاهده کامل مقاله خبرهای بوتادین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *