افتتاح پروژه خورشیدی 500 مگاواتی Ibri 2 در عمان

افتتاح پروژه خورشیدی 500 مگاواتی Ibri 2 در عمان

به گزارش بازار نفت و گاز، کنسرسیوم ACWA Power پروژه خورشیدی 500 مگاواتی Ibri 2 را در عمان افتتاح کرد. این پروژه تخمین زده می شود 50,000 خانه با برق تامین کند و 340,000 تن انتشار دی اکسید کربن در سال را جبران کند.

کنسرسیوم ACWA Power

تحت حمایت جناب سید حمود بن فیصل البوسعیدی وزیر کشور عمان و با حضور جناب مهندس خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان، کنسرسیومی متشکل از ACWA Power – توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و اپراتور پیشرو در تولید برق، آب شیرین‌شده و نیروگاه‌های هیدروژن سبز شرکت سرمایه‌گذاری خلیج فارس (“GIC”) و پروژه‌های انرژی جایگزین. شرکت (“AEPC”)، امروز Ibri 2، اولین پروژه مستقل انرژی خورشیدی (IPP) را که تحت برنامه ملی انرژی های تجدیدپذیر کشور راه اندازی شده و به شبکه اصلی ملی متصل می شود، افتتاح کرد. این کنسرسیوم انرژی های تجدیدپذیر را در یک دوره 15 ساله برای شرکت تدارکات برق و آب عمان (OPWP) تولید خواهد کرد.

پروژه خورشیدی 500 مگاواتی Ibri 2

این پروژه گامی مهم در جهت دستیابی به چشم انداز 2040 عمان است که شامل 20 درصد از تولید انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 و تا 39 درصد تا سال 2040 و همچنین حفاظت از منابع طبیعی در سلطان نشین است. Ibri 2 همچنین نشان دهنده یک مشارکت قوی بین بخش های دولتی و خصوصی است و نمونه دیگری از توانایی سلطنت برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چارچوب یک محیط قانونی، قانون گذاری و نظارتی شفاف و شفاف تحت چتر مقررات بخش برق عمان است.

پروژه ایبری 2

ایبری 2 با سرمایه گذاری 417 میلیون دلاری (160 میلیون ریال عمانی)، بزرگترین پروژه انرژی های تجدیدپذیر عمان در مقیاس شهری است. این پروژه بر اساس ساخت، خود، بهره برداری (BOO) توسعه یافته است که از فناوری فتوولتائیک خورشیدی برای تولید 500 مگاوات برق تجدیدپذیر استفاده می کند. ساخت و ساز تنها در 13 ماه با بالاترین استانداردهای بهداشتی و ایمنی، با 5 میلیون ساعت کار ایمن، علیرغم اختلال در زنجیره تامین در نتیجه بیماری همه گیر، تکمیل شد.

سخنان سرمایه گذار

به‌عنوان شرکتی که انتقال را در سطح جهانی پیش می‌برد، بسیار مفتخریم که نقشی کلیدی در حمایت از اهداف جاه‌طلبانه انتقال انرژی چشم‌انداز 2040 سلطنت عمان ایفا می‌کنیم. از زمان ورود به بازار عمان در سال 2011، ما سرمایه گذاری مستقیم خارجی قابل توجهی را وارد کرده ایم، زیرا به چشم انداز و آینده آن اعتقاد قوی داریم.

ما همراه با شرکای خود، شرکت سرمایه گذاری خلیج فارس و شرکت پروژه های انرژی جایگزین، از نقاط قوت ترکیبی خود در سرمایه گذاری، تخصص صنعت و دانش فنی برای دستیابی به تکمیل سریع و موفقیت آمیز پروژه عطف IBRI 2 استفاده کرده ایم، علی رغم شرایط چالش برانگیز تحمیل شده توسط پاندمی کووید 19. مایلم از این فرصت استفاده کنم و از دولت عربستان سعودی به خاطر حمایت بی‌وقفه‌اش در ایجاد امکان توسعه این پروژه در زمان بی‌سابقه تشکر کنم.» سعید محمد ابونییان، رئیس قدرت ACWA

ابونییان افزود: «همانطور که به آینده نگاه می‌کنیم، مشارکت‌ها و راه‌حل‌هایی مانند آنچه در Ibri 2 معرفی کرده‌ایم، در حل مشکلات دنیای واقعی مرتبط با تغییرات اقلیمی بسیار مهم خواهد بود و تضمین می‌کند که با هم آینده‌ای سبزتر را درک می‌کنیم.»

میزان تولید نیروگاه

در اوج ظرفیت تولید، تولید نیروگاه برای تامین برق تخمینی 50000 خانه کافی خواهد بود و 340000 تن انتشار دی اکسید کربن در سال را جبران می کند. پروژه Ibri 2 PV IPP علاوه بر تحویل کارآمد انرژی پاک به شبکه اصلی ملی، ارزش اجتماعی-اقتصادی ملموسی را با در نظر گرفتن محتوای محلی ایجاد می‌کند و به فارغ‌التحصیلان محلی آموزش در محل کار و فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهد. به عنوان بخشی از زنجیره تامین پروژه، دو استارت آپ محلی – تاج خاورمیانه و دیا انرژی – برای ساخت تاسیسات مکانیکی قرارداد بسته شدند. علاوه بر این، تیم عملیات و تعمیر و نگهداری پروژه به نرخ 100% عمانی دست یافته است.

Ibri 2 PV IPP که در استان الظهیره واقع شده است از حدود 1.5 میلیون پنل خورشیدی دو چهره تشکیل شده است و در مساحتی بالغ بر 13 میلیون متر مربع وسعت دارد.

ACWA Power از سال 2011 در عمان حضور داشته است و در دهه گذشته بیش از 2.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را وارد این کشور کرده است. همراه با Ibri 2 PV IPP، این شرکت دارای هفت پروژه اضافی در حال بهره برداری یا توسعه در سلطنت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *