افتتاح پروژه 850 مگاواتی برق آبی راتل

افتتاح پروژه 850 مگاواتی برق آبی راتل

به گزارش بازار نفت و گاز، نخست وزیر هند، مودی، سنگ بنای پروژه 850 مگاواتی برق آبی راتل را می گذارد. این پروژه که انتظار می رود در طول ساخت آن نزدیک به 4000 شغل ایجاد کند، سرمایه گذاری 690 میلیون دلاری را شامل می شود.

پروژه برق آبی

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، سنگ بنای پروژه 850 مگاواتی برق آبی راتل را در قلمرو اتحادیه جامو و کشمیر (J&K) گذاشته است. پروژه برق آبی توسط شرکت Ratle Hydroelectric Power Corporation (RHPCL) اجرا می شود.

شرکت پروژه یک سرمایه گذاری مشترک (JV) بین NHPC متعلق به دولت هند (51٪) و شرکت توسعه برق ایالت جامو و کشمیر (JKSPDC) است که دارای 49٪ مالکیت است. Ratle یک طرح رودخانه ای است که بر روی رودخانه چناب در ناحیه کیشتوار ساخته می شود.

سرمایه گذاری برای پروژه برق آبی

در ژانویه 2021، کابینه هند سرمایه گذاری 52.82 میلیارد INR (690 میلیون دلار) برای پروژه برق آبی راتل را تصویب کرد. دولت هند از قلمرو اتحادیه J&K با ارائه 7.76 میلیارد INR (100 میلیون دلار) کمک مالی برای مشارکت سهام JKSPDC در این پروژه حمایت می کند. NHPC 8.08 میلیارد INR (110 میلیون دلار) از منابع داخلی خود سرمایه گذاری خواهد کرد.

انتظار می‌رود فاز ساخت پروژه برق آبی راتل برای نزدیک به 4000 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند. پروژه برق آبی از چهار واحد 205 مگاواتی و یک واحد 30 مگاواتی برای تولید انرژی 3136.76 میلیون واحد در سال تشکیل خواهد شد. این شامل یک سد بتنی به ارتفاع 133 متر خواهد بود.

قرارداد پروژه برق آبی

در اوایل ماه جاری، RHPCL قراردادی را با شرکت مهندسی و زیرساخت مگا برای اجرای کلید در دست پروژه امضا کرد. نخست وزیر مودی همچنین سنگ بنای پروژه برق آبی 540 مگاواتی کوار را که بر روی رودخانه چناب در ناحیه کیشتوار نیز ساخته خواهد شد، گذاشت. هزینه پروژه تا سپتامبر 2020، 46.42 میلیارد INR (610 میلیون دلار) برآورد شد. به گفته دفتر نخست وزیر، پروژه های برق آبی راتل و کوار به تامین نیازهای برق منطقه J&K کمک خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *