انفجار شناور ذخیره سازی و تخلیه (FPSO) در ساحل نیجریه

انفجار شناور ذخیره سازی و تخلیه (FPSO) در ساحل نیجریه

به گزارش بازار نفت و گاز، FPSO در خارج از ساحل نیجریه با 10 سرنشین منفجر شود. تحقیقات برای مشخص کردن علت انفجار FPSO Trinity Spirit که ظرفیت پردازش تا 22000 بشکه نفت در روز و ذخیره تا 2 میلیون بشکه را دارد و مرکز اصلی تولید بلوک OML 108 است در حال انجام است.

انفجار شناور ذخیره سازی

یک کشتی شناور ذخیره سازی و تخلیه (FPSO) در ساحل نیجریه با 10 خدمه منفجر شد. شرکت تولید و اکتشاف شبه نیجریه (SEPCOL) گفت که FPSO Trinity Spirit در پی انفجار در شعله های آتش سوخت.

به نقل از رویترز، ایکمفونا اوکافور، مدیر اجرایی SEPCOL، گفت: «در حال حاضر گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است، اما می‌توانیم تأیید کنیم که قبل از حادثه 10 خدمه در کشتی حضور داشتند و ما تحقیقات را با توجه به ایمنی و امنیت آنها در اولویت قرار می‌دهیم. “

FPSO قادر است تا 22000 بشکه نفت در روز را فرآوری کند و تا 2 میلیون بشکه نفت را ذخیره کند. این خبرگزاری به نقل از یک منبع صنعتی فعال در بخش نفت نیجریه گزارش داد که Trinity Spirit در زمان وقوع انفجار حدود 50000 بشکه در انبار داشت. این کشتی همچنین در زمان وقوع حادثه در پمپاژ نفت خام از میدان نفتی Ukpokiti در بلوک OML 108 شرکت نداشت.

تحقیقات درباره علت انفجار

به گفته Okafor از SEPCOL، تحقیقات برای مشخص کردن علت انفجار در حال انجام است و با حمایت جوامع محلی و شرکت نفت آمریکایی شورون، اوضاع تحت کنترل است. SEPCOL اپراتور فنی این بلوک است که منطقه ای به وسعت 750 کیلومتر مربع را در دلتای نیجر با عمق آب از 30 تا 213 متر پوشش می دهد.

FPSO Trinity Spirit مرکز اصلی تولید بلوک OML 108 است. در سال 2019، مجوز تولید بلوک OML 108 توسط رگولاتور این کشور، کمیسیون تنظیم مقررات بالادستی نفت نیجریه (NUPRC) لغو شد.

به نقل از رویترز، Gbenga Komolafe، مدیر اجرایی NUPRC، گفت: «ما اطلاعاتی از حادثه آتش‌سوزی دیروز دریافت کردیم و بلافاصله به افسران میدانی خود دستور دادیم تحقیقات را آغاز کنند. تحقیقات همچنان ادامه دارد. تنها پس از دریافت گزارش این تحقیقات از تیم خود، بیانیه ای جامع و عاری از حدس و گمان صادر خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *