اولین مزرعه بادی بزرگ فراساحلی در فرانسه

اولین مزرعه بادی بزرگ فراساحلی در فرانسه

به گزارش بازار نفت و گاز، ایبردرولا برای اولین مزرعه بادی بزرگ فراساحلی خود در فرانسه ایستگاه فرعی نصب می کند. این زیرساخت با وزن حدود 3400 تن، قلب انرژی نیروگاه بادی فراساحلی 500 مگاواتی Saint-Brieuc خواهد بود که اولین مزرعه بادی Iberdrola در فرانسه و دومین مزرعه در حال بهره برداری در کشور است.

ایستگاه فرعی نیروگاه بادی فراساحلی

ایبردرولا نصب ایستگاه فرعی نیروگاه بادی فراساحلی Saint-Brieuc در بریتانی فرانسه را با موفقیت به پایان رساند. این زیرساخت مرکز انرژی تاسیسات خواهد بود که پس از راه اندازی در سال 2023، اولین سایت اصلی این فناوری ایبردرولا در فرانسه، چهارمین سایت شرکت در جهان و دومین سایت در حال بهره برداری در فرانسه خواهد بود.

این پست با وزن حدود 3400 تن، سنگین تر از 20 فروند هواپیمای بوئینگ 747 وظیفه جمع آوری تمام برق تولید شده توسط 62 توربین بادی نیروگاه را بر عهده خواهد داشت که 1820 گیگاوات ساعت در سال تخمین زده می شود. این خروجی برای تامین نیازهای 835000 خانه از جمله گرمایش و جلوگیری از انتشار تقریبا 200000 تن CO2 در سال در جو کافی است.

انتقال برق تولید شده به خشکی

برای انتقال برق تولید شده به خشکی، این شرکت 90 کیلومتر کابل زیردریایی نصب خواهد کرد که تقریباً سه برابر طولی است که معمولاً برای یک مزرعه بادی خشکی لازم است. تمام کابل های بین توربین های بادی برای اطمینان از ناوبری ایمن و حفظ فعالیت های ماهیگیری در مزرعه بادی دفن خواهند شد.

این زیرساخت توزیع برق در بلژیک توسط یک سرمایه گذاری مشترک متشکل از Smulders (یکی از شرکت های تابعه Eiffage Metal) و Equans ساخته شده است. اولی مهندسی و ساخت فونداسیون و پستی را که ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات الکتریکی را در خود جای داده است که توسط شرکت انرژی تجدیدپذیر GE Grid Solutions عرضه می شود، انجام داده است، در حالی که دومی مونتاژ آن را انجام داده و مسئول راه اندازی آن خواهد بود.

پشتیبان این پست عظیم

ساختار پشتیبان این پست از یک فونداسیون ژاکتی به ارتفاع 63 متر به وزن 1630 تن تشکیل شده است. طول این پست 55 متر، عرض آن 31 متر و ارتفاع آن 23 متر است و وزن کلی آن تقریباً 3400 تن است.

هر دو عنصر در پایان ژوئن از کارخانه کشتی سازی بلژیکی Equans در Hoboken و Heerema Fabrication Group در Vlissingen به منطقه پارک وارد شدند، جایی که به ترتیب پست و فونداسیون در آنجا ساخته شده است.

راه اندازی تاسیسات

به گفته امانوئل رولین، رئیس تجارت فراساحلی ایبردرولا در فرانسه، زمانی که این تاسیسات راه اندازی شود، دپارتمان Cotes d’Armor، به رهبری مزرعه بادی فراساحلی Saint-Brieuc، کمک کننده اصلی انرژی های تجدیدپذیر در بریتانی خواهد بود. معادل 9 درصد از کل برق مصرفی منطقه را تولید می کند.

پلتفرم های توربین بادی

علاوه بر نصب پست، ساخت و ساز سنت بریو نیز با نصب سکوهای بادی دریایی (جکت) ساخته شده توسط کنسرسیوم Navantia-Windar به پیشرفت خود ادامه می دهد.

تاکنون 4 سکو از مجموع 62 سکوی موجود در این تاسیسات نصب شده است. این عناصر در تاسیسات Navantia-Windar در Brest و Fene ساخته شده‌اند، در حالی که شمع‌هایی که توربین‌های بادی را به بستر دریا متصل می‌کنند، در تاسیسات Windar در Avilés ساخته شده‌اند.

ایجاد 1250 شغل مستقیم

این پروژه برای 1250 شغل مستقیم در آویلز و فنه ایجاد کرده است. علاوه بر این، در نتیجه این قرارداد – به ارزش 350 میلیون یورو Navantia-Windar یک کارخانه در برست، فرانسه افتتاح کرده است که در آن 186 ضربه چاقو و سکوی میانی قطعات انتقال و سازه مشبک برای 34 سازه از 62 سازه ساخته شده است. این پارک ساخته شده و 250 شغل ایجاد کرده است.

ساخت مزرعه بادی Saint-Brieuc بیش از 1500 شغل در فرانسه ایجاد می کند که بین شرکت های مختلف در این کشور توزیع شده است (از جمله 250 شغل در کارخانه Navantia-Windar Brest). در مجموع، این به معنای ایجاد حداقل 2750 شغل بین دو کشور است.

سکوهای سنت بریو

سکوهای سنت بریو روی سه پایه ایستاده اند. ارتفاع هر کدام 75 متر، عرض 25 متر و وزن آن 1150 تن است. ایبردرولا برای اولین بار از یک دستگاه هیدرولیکی نوآورانه به نام گیره های شمع برای تعمیر این سازه ها استفاده کرده است که تثبیت و پایداری بیشتری را در مرحله نصب، که انتظار می رود در ماه های آینده آغاز شود، فراهم می کند.

Iberdrola قبلاً قراردادهای Navantia-Windar به ارزش بیش از 1 میلیارد یورو را اعطا کرده است، از جمله اعطای بخش های انتقالی به Windar برای مزارع بادی دریایی عقاب بالتیک در آلمان و Vineyard Wind 1 در ایالات متحده و همچنین سفارش هایی که قبلاً تکمیل شده اند. Wikinger در دریای بالتیک و East Anglia One در بریتانیا.

ساخت قطعات بادی دریایی

علاوه بر این، این همکاری به تبدیل Navantia به یک معیار جهانی در ساخت قطعات بادی دریایی و تامین‌کننده پیشرو این نوع سازه در فرانسه، با یکی از بزرگترین پتانسیل‌های توسعه در این صنعت در اروپا کمک کرده است.

مزرعه بادی فراساحلی Saint-Brieuc که در 16 کیلومتری ساحل واقع شده است، مساحتی معادل 75 کیلومتر مربع را پوشش خواهد داد. ساخت آن نشان دهنده سرمایه گذاری کلی نزدیک به 2.5 میلیارد یورو است.

این تاسیسات جدید تعهد Iberdrola را به بازار فرانسه نشان می دهد، جایی که این شرکت قصد دارد تا سال 2025 حدود 4 میلیارد یورو عمدتاً در پروژه های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *