اولین کارخانه تجاری لیتیوم در آرکانزاس

اولین کارخانه تجاری لیتیوم در آرکانزاس

به گزارش بازار نفت و گاز، جوایز استاندارد لیتیوم FEED و مطالعه DFS برای اولین کارخانه تجاری لیتیوم در آرکانزاس. پروژه شاخص این شرکت در جنوب آرکانزاس واقع شده است، جایی که درگیر آزمایش و اثبات قابلیت تجاری استخراج لیتیوم از بیش از 150000 هکتار از عملیات مجاز آب نمک است.

اولین کارخانه تجاری لیتیوم در آرکانزاس

Standard Lithium Ltd. (“Standard Lithium” or the “Company”) (TSXV: SLI) (NYSE American: SLI) (FRA: S5L)، یک شرکت توسعه فناوری نوآورانه و پروژه لیتیوم، به روز رسانی اولین کارخانه تجاری لیتیوم خود را ارائه می دهد.

نکات کلیدی:

  • طراحی مهندسی جلویی (FEED) و مطالعه امکان سنجی قطعی (DFS) برای اولین کارخانه تجاری اعطا شده به طرح های فرآیند بهینه (OPD).
  • OPD یک تجارت راه حل های مهندسی Koch (KES) است که متخصص در مهندسی، تدارکات، ساخت و ساخت تاسیسات تجاری است.
  • OPD بیشتر در مهندسی فرآیند توسط M3 Engineering پشتیبانی خواهد شد.
  • اعطای قرارداد امکان تبدیل به یک قرارداد EPC را به صورت یکجا فراهم می کند.

اولین پروژه تجاری لیتیوم

این شرکت یک فرآیند انتخاب رقابتی FEED/DFS را تکمیل کرد و خوشحال است که قرارداد را به OPD LLC، یک تجارت متعلق به کخ مستقر در کتی، تگزاس، واگذار می کند. مطالعه FEED/DFS و قرارداد EPC بعدی بر روی اولین پروژه تجاری لیتیوم که توسط استاندارد لیتیوم توسعه می‌یابد متمرکز است. این پروژه به پردازش آب نمکی می پردازد که در حال حاضر توسط Lanxess در تأسیسات جنوبی آن، جایی که کارخانه نمایش مستقیم استخراج لیتیوم (DLE) پیش تجاری شرکت مستقر است، در حال کار است.

جریان آب نمک موجود در این مکان تقریباً 3000 گالن آمریکا در دقیقه (usgpm) است و با استفاده از معیارهای طراحی بازیابی 90 درصد لیتیوم در طول فرآیند DLE، منجر به تولید سالانه مورد انتظار بین 5000 تا 6000 تن در سال (TPA) می شود.

کربنات لیتیوم با کیفیت

کربنات لیتیوم با کیفیت باتری این اولین پروژه در Lanxess South، که به عنوان فاز 1A تعیین شده است، بخشی از توسعه مرحله‌ای پروژه‌های لیتیوم تجاری است که توسط استاندارد لیتیوم در نظر گرفته شده است:

  • فاز 1A جریان آب نمک موجود در کارخانه Lanxess South (طراحی 5-6000 TPA لیتیوم کربنات).
  • توسعه فاز 1B در کارخانه Lanxess South (تقریباً 5000 TPA پیش بینی می شود).
  • فاز 2 Lanxess West Plant (مرجع SLL Lanxess PEA مورخ 6 آگوست 2019)؛ و
  • فاز 3 کارخانه مرکزی Lanxess (مرجع SLL Lanxess PEA مورخ 6 آگوست 2019).
  • به موازات آن، استاندارد لیتیوم نیز در حال بررسی پروژه های مستقل است.

تولید هیدروکسید لیتیوم

پروژه جنوب غربی آرکانزاس (طراحی فعلی 30000 TPA هیدروکسید لیتیوم را در نظر می گیرد؛ مرجع SLL SWA PEA مورخ 26 نوامبر 2021)؛ و سایر پروژه های توسعه ای در حال بررسی توسط شرکت.

OPD شرکت M3 Engineering مستقر در توسان، آریزونا را درگیر کرده است که فرآیند تخصصی و تخصص مهندسی شیمی بیشتری را در رابطه با فاز 1A ارائه خواهد کرد. سایر شرکت‌های گروه راه‌حل‌های مهندسی Koch نیز در طول این مطالعه پشتیبانی خواهند کرد.

مطالعات بهینه سازی فرآیند

مطالعه FEED در ابتدا مطالعات مختلف بهینه سازی فرآیند و معاوضه را در نظر می گیرد، پس از آن طراحی تسهیلات به اندازه کافی برای پشتیبانی از ارائه یک مطالعه امکان سنجی قطعی (DFS) و تصمیم سرمایه گذاری نهایی (FID) پیشرفت خواهد کرد. در پایان مطالعه، انتظار می رود که طراحی به اندازه کافی توسعه یابد تا امکان تبدیل مطالعه FEED به یک قرارداد مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز (EPC) را فراهم کند. نتایج مطالعه FEED در گزارش NI 43-101 DFS در H1 2023 خلاصه خواهد شد.

مدیر اجرایی استاندارد لیتیوم

دکتر اندی رابینسون، رئیس و مدیر اجرایی استاندارد لیتیوم اظهار داشت: جایزه این مطالعه FEED نقطه عطف مهمی برای لیتیوم استاندارد است زیرا شرکت و تمام شرکای پروژه ما را به تجاری سازی نزدیک تر می کند. تیم پروژه داخلی ما یک فرآیند انتخاب رقابتی سختگیرانه را پشت سر گذاشت و ما خوشحالیم که با OPD و شرکای آن در مهندسی KES و M3 کار می کنیم تا اولین تاسیسات تجاری خود را طراحی کنیم و به سمت قرارداد EPC و سپس ساخت و ساز حرکت کنیم.

فرآیند انتخاب و جایزه مطالعه نمونه های دیگری از تعهد لیتیوم استاندارد به توسعه پروژه منظم و مسئولانه است. بحث‌های تجاری با Lanxess که از ساخت و بهره‌برداری از اولین کارخانه تجاری پشتیبانی می‌کند، همچنان ادامه دارد، همانطور که همه مطالعات حمایتی مانند مجوز، تحقیقات ژئوتکنیکی و ادغام مهندسی با زیرساخت‌های موجود Lanxess ادامه دارد.

رئیس طراحی فرآیند بهینه

برایان بوستر، رئیس طراحی فرآیند بهینه، افزود: OPD از اینکه با تیم استاندارد لیتیوم در این پروژه کلاس جهانی به جلو حرکت می کند، هیجان زده است. استراتژی های اجرای پروژه موفق و رویکرد کلید در دست ما در مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز ارزش قابل توجهی به پروژه اضافه می کند. به‌عنوان بخشی از KES، ما در موقعیت خوبی برای ارائه طیف گسترده‌ای از پشتیبانی هستیم زیرا با استاندارد لیتیوم و M3 از طریق FEED و اجرای پروژه همکاری نزدیک داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *