اکتشاف سه چاه نفتی در حوضه سوبی با 350 میلیون تن ذخایر

اکتشاف سه چاه نفتی در حوضه سوبی با 350 میلیون تن ذخایر

به گزارش بازار نفت گاز، سینوپک می گوید که سه چاه اکتشافی در حوضه سوبی با 350 میلیون تن ذخایر تخمین زده شده، جریان نفت بالایی را ثبت می کنند. ارزیابی اولیه نشان می دهد که ایجاد یک منطقه مساعد 420 کیلومتر مربعی با 350 میلیون تن منابع نفت شیل توسط سینوپک در پایین آمدن کوینتونگ، چشم انداز خوبی برای اکتشاف و توسعه در منطقه به نمایش گذاشته است.

اکتشاف نفت شیل

شرکت نفت و شیمی چین (HKG: 0386، “Sinopec”) یک پیشرفت استراتژیک دیگر در زمینه اکتشاف نفت شیل گزارش کرده است. این بار، شرکت تابعه آن Sinopec East China Petroleum Bureau جریان نفت شیل پربازده را در سه چاه اکتشافی در حوضه سوبی ثبت کرده است. از جمله چاه Qinye 1HF تولید روزانه نفت 55 تن، چاه Shuaiye 3-7HF 20 تن در روز و چاه شادو 1 مستقر قبلی دارای تولید تجمعی 11000 تن در طول 392 روز جریان مداوم است.

سه چاه اکتشافی در حوضه سوبی

ارزیابی اولیه نشان می دهد که ایجاد یک منطقه مساعد 420 کیلومتر مربعی توسط سینوپک با 350 میلیون تن منابع نفت شیل در منطقه کوینتونگ، چشم انداز خوبی برای اکتشاف و توسعه در منطقه به نمایش گذاشته و جایگزین استراتژیک منابع نفت خام در حوزه سوبی چین را افتتاح خواهد کرد.
نفت شیل در حوضه Subei دارای عمق دفن بیش از 3000 متر است، جایی که توسعه آن به دلیل فشار زیاد و فضای ذخیره سازی نازک تر از یک تار مو دشوار است، که چالش های بزرگی را برای تکنیک های پردازش مانند حفاری و شکستگی به همراه دارد. دفتر نفت چین شرقی سینوپک با ترکیب حقایق واقعی اکتشاف حوضه سوبی برای تقویت تحقیقات در مورد شرایط شکل‌گیری و الگوهای غنی‌سازی نفت شیل قاره به این موفقیت بزرگ در اکتشاف نفت شیل دست یافته است.

تلاش های سینوپک برای اکتشاف نفت

سینوپک به گسترش و تلاش های اکتشافی خود در زمینه نفت شیل ادامه داده است. در ژانویه 2021، شعبه اکتشاف سینوپک تولید آزمایشی چاه Taiye 1 نفت و گاز شیل را انجام داد، برآورد اولیه نشان داد که ذخایر گاز شیل 200 میلیارد متر مکعب و میعانات 280 میلیون تن است.

در نوامبر 2021، میدان نفتی Sinopec Shengli به موفقیت بزرگی در اکتشاف نفت شیل در منطقه اکتشافی شرق دست یافت، اولین دسته از ذخایر زمین شناسی نفت شیل با پیش بینی های فعلی به 458 میلیون تن رسیده است. برآوردهای اولیه از منابع نفت شیل در این منطقه به 4 میلیارد تن می رسد که آن را به مرز جدیدی برای افزایش ذخایر و تولید در شرق چین تبدیل می کند.

در اکتشاف و توسعه گاز شیل، سینوپک اولین میدان گاز شیل بزرگ چین به وسعت 10 میلیارد متر مکعب، میدان گاز شیل فولین را تأسیس کرد که در مجموع 40 میلیارد متر مکعب گاز شیل تولید کرده است. تا کنون، میدان گاز شیل دارای ذخایر جدید 104.883 میلیارد متر مکعبی است که مجموع آن را به 900 میلیارد متر مکعب می رساند که 34 درصد از کل ذخایر گاز شیل اثبات شده در چین را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، سینوپک اولین میدان گاز شیل عمیق چین، میدان گاز شیل Weirong را کشف کرد که فاز اول آن ظرفیت تولید 1 میلیارد متر مکعب را در سال 2020 ایجاد کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *