اکتشاف منابع جدید گاز در مالزی

اکتشاف منابع جدید گاز در مالزی

به گزارش بازار نفت و گاز، موبادالا و شرکای آن در مالزی اکتشاف گاز جدیدی انجام دادند. چاه Cengkih-1، واقع در نزدیک به 220 کیلومتری ساحل بینتولو در ساراواک، در عمق کلی 1680 متر حفاری شد و پس از آن ادعا می شود که با یک ستون گاز به طول بیش از 110 متر در اوج چرخه IV/V میوسن مواجه شده است.

اکتشاف منابع جدید گاز در مالزی

Mubadala Energy (موبادالا پترولیوم سابق) و پتروناس از کشف گاز جدید در فراساحل مالزی از طریق حفاری چاه اکتشافی Cengkih-1 در بلوک SK 320 خبر دادند.

این چاه اکتشافی در عمق 1680 متری حفاری شده و گفته می‌شود که ستون گازی به طول بیش از 110 متر را قطع کرده است. ستون گاز در چرخه میوسن IV/V مخازن کربنات اوج ملاقات شد.

قرارداد اشتراک تولید

Mubadala Energy اپراتور Block SK 320 با 55 درصد سهام است، در حالی که پتروناس 25 درصد سهام در قرارداد اشتراک تولید (PSC) دارد.

شریک سومی در بلوک به شکل ساراواک شل وجود دارد که 20 درصد باقی مانده را در اختیار دارد.

Mubadala Energy، که در سال 2010 به مالزی حمله کرد، شش اکتشاف گاز انجام داد.

مدیرعامل موبادالا انرژی

منصور محمد آل حامد، مدیرعامل موبادالا انرژی گفت: این کشف موقعیت ما را در مالزی به عنوان یک اپراتور قابل اعتماد و قابل اعتماد با قابلیت‌های فنی عمیق بیشتر تثبیت می‌کند.

تقاضای گاز در آسیای جنوب شرقی همچنان در حال رشد است و ما مشتاقانه منتظر کمک به رفع این نیازهای انرژی، در راستای استراتژی خود برای ایفای نقش فعال در انتقال انرژی هستیم.

میدان گازی جدید مالزی

چاه Cengkih-1 در استان لوکونیا مرکزی، نزدیک به 220 کیلومتر از ساحل بینتولو در ساراواک واقع شده است.

این میدان نزدیک میدان گازی پگاگا است که در بلوک SK320 نیز قرار دارد. Mubadala Energy و شرکای آن تولید را از میدان Pegaga در مارس 2022 آغاز کردند.

پتانسیل زیاد کشف جدید

محمد فیروز اسنان، معاون ارشد مدیریت نفت پتروناس مالزی گفت: این کشف پتانسیل بزرگ این نوع کربناته اثبات شده در لوکونیای مرکزی را تأیید می کند.

با توجه به نزدیکی به بسیاری از امکانات موجود، از جمله پگاگا که تولید آن در مارس امسال آغاز شد، می توان درآمدزایی این کشف را با هزینه کمتری تسریع کرد.

میدان پگاگا با یک پلت فرم پردازش مرکزی یکپارچه توسعه داده شده است که می تواند در کنار میعانات گاز 550 میلیون فوت مکعب استاندارد (mmscfd) گاز در روز را اداره کند. یک خط لوله جدید زیر آب گاز را از سکو به شبکه گاز موجود در دریا و متعاقباً به مجتمع LNG پتروناس در خشکی منتقل می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *