اکسون موبیل در اعتراض به اقدام نظامی روسیه از پروژه ساخالین-1 خارج می شود

اکسون موبیل در اعتراض به اقدام نظامی روسیه

به گزارش بازار نفت و گاز، اکسون موبیل در اعتراض به اقدام نظامی روسیه از پروژه ساخالین-1 خارج می شود. این شرکت نفت و گاز مستقر در ایالات متحده گفت که با توجه به رویدادهای اخیر جنگ روسیه علیه اوکراین، در حال آغاز روند توقف عملیات و توسعه مراحل خروج از سرمایه گذاری ساخالین-1 است.

خروج از پروژه ساخالین-1

اکسون موبیل اعلام کرده است که از پروژه نفت و گاز دریایی ساخالین-1 در روسیه خارج خواهد شد و در اعتراض به اقدام نظامی روسیه در اوکراین هیچ سرمایه گذاری جدیدی در این کشور انجام نخواهد داد. این شرکت گفت که با توجه به رویدادهای اخیر، در حال راه‌اندازی فرآیند توقف عملیات و توسعه مراحل خروج از سرمایه‌گذاری Sakhalin-1 است.

این کشور از دیگر بازیگران نفت و گاز مانند بریتیش پترولیوم، اکوینور و شل در خروج از روسیه پیروی کرده است. شرکت توتال انرژی فرانسه نیز اعلام کرده است که دیگر به هیچ پروژه جدیدی در این کشور بین قاره ای سرمایه تزریق نخواهد کرد.

اعلام اکسون موبیل

اکسون موبیل اعلام کرد که «از مردم اوکراین حمایت می کند، زیرا آنها به دنبال دفاع از آزادی خود و تعیین آینده خود به عنوان یک ملت هستند. ما از اقدام نظامی روسیه که تمامیت ارضی اوکراین را نقض می کند و مردم آن را به خطر می اندازد ابراز تاسف می کنیم.

عمیقاً از دست دادن جان بیگناهان متأسفیم و از واکنش قوی بین المللی حمایت می کنیم. به طور کامل همه تحریم ها را رعایت می کنیم.» این شرکت نفت و گاز مستقر در ایالات متحده از طریق شرکت تابعه خود، 30 درصد از سهام عملیاتی در پروژه تولید ساخالین-1 واقع در دریای اوخوتسک، در سواحل جزیره ساخالین در خاور دور روسیه دارد.

این پروژه شامل تولید از بلوک های مجوز Chayvo، Odoptu و Arkutun Dagi است. شرکا قصد دارند یک پایانه صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) در این سایت بسازند.

شرکای ExxonMobil در پروژه Sakhalin-1، شرکت‌های وابسته به Rosneft RN-Astra و Sakhalinmorneftegaz-Shelf با 20 درصد سهام، کنسرسیوم ژاپنی SODECO با 30 درصد سهام، و ONGC Videsh هند با 20 درصد سهام هستند.

علیرغم کشف چندین سال پیش، میادین فراساحلی ساخالین-1 تا زمانی که فناوری های جدید در دسترس قرار نگرفتند، توسعه نیافته بودند. میدان چایوو در سال 2005 شروع به تولید کرد، در حالی که میادین Odoptu و Arkutun-Dagi به ترتیب در سال های 2010 و 2015 به بهره برداری رسیدند.

اکسون موبیل گفت که فرآیند توقف عملیات باید با دقت مدیریت شود و از نزدیک با شرکا هماهنگ شود تا از اجرای ایمن آن اطمینان حاصل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *