ایجاد شرکت بزرگ گازی در منطقه MENA

ایجاد شرکت بزرگ گازی در منطقه MENA

به گزارش بازار نفت و گاز، Capricorn Energy با NewMed ادغام می شود تا یک شرکت بزرگ گازی در منطقه MENA ایجاد کند. با ترکیب پیشنهادی با نیومد انرژی، Capricorn Energy از برنامه های اعلام شده قبلی خود برای ادغام با شرکت نفت و گاز رقیب مستقر در بریتانیا، Tullow Oil، با آخرین معامله که ارزش Capricorn Energy را 271 p به ازای هر سهم ارزیابی می کند، خارج خواهد شد.

ایجاد شرکت بزرگ گازی در منطقه MENA

Capricorn Energy مستقر در بریتانیا و شرکت اسرائیلی NewMed Energy (Delek Drilling سابق) با هدف ایجاد یک شرکت بزرگ گاز و انرژی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) پیشنهاد ادغام کرده اند.

بلافاصله قبل از بسته شدن قرارداد ادغام، به سهامداران Capricorn Energy پیشنهاد می شود 620 میلیون دلار معادل 1.72 پوند به ازای هر سهم به عنوان سود نقدی ویژه پرداخت شود.

قرارداد پیشنهادی برای ادغام

قرارداد پیشنهادی، انرژی Capricorn را بر اساس تقسیم سود 338 میلیون دلار یا 0.99 پوند به ازای هر سهم ارزیابی می کند.

طبق مفاد قرارداد، Capricorn Energy 2.34 از سهام خود را برای هر سهم در NewMed Energy مبادله خواهد کرد. این باعث می‌شود که سهامداران Capricorn Energy 10.3 درصد از سهام گروه ترکیبی را در اختیار داشته باشند، در حالی که سهامداران NewMed Energy باقیمانده سهام 89.7 درصدی را در اختیار خواهند داشت.

ارزیابی گزینه‌های Capricorn

نیکولتا جیادروسی، رئیس Capricorn Energy گفت: هیئت مدیره درگیر یک فرآیند قوی و پویا برای ارزیابی گزینه‌های Capricorn بوده و طیف وسیعی از عوامل خارجی و شرایط بازار را در نظر گرفته است.

ترکیب با نیومد و سود نقدی ویژه نشان دهنده ارائه ارزش قابل توجهی برای سهامداران Capricorn است. ما معتقدیم که این یک معامله قانع کننده است که تحقق ارزش کوتاه مدت را با مشارکت مداوم و ایجاد ارزش در یک شرکت گاز در کلاس جهانی ترکیب می کند.

مجموع ذخایر و منابع

مجموع ذخایر و منابع 2P + 2C موجودیت بزرگ شده حدود 11.8 تریلیون فوت مکعب (TCF) است که عمدتاً گاز میدان لویاتان در دریای مدیترانه خواهد بود. نیومد انرژی دارای 45.3 درصد سهام در میدان لویاتان است.

انتظار می‌رود که شرکت ترکیبی با نام NewMed Energy تولید سود خالص 690 میلیون فوت مکعب استاندارد در روز (MMscfd) داشته باشد. به صورت عمومی در لندن فهرست خواهد شد.

سبد بزرگ نیومد انرژی دارایی های تولیدی در اسرائیل و مصر خواهد بود.

توزیع سرمایه به سهامداران

یوسی ابو، مدیر اجرایی نیومد انرژی گفت: جریان‌های نقدی امن، پایدار و با عمر طولانی به این ترکیب اجازه می‌دهد ترکیبی قانع‌کننده از توزیع سرمایه به سهامداران و پتانسیل رشد را ارائه دهد.

با Capricorn، ما دیدگاه مشترکی در مورد چارچوب تخصیص منضبط سرمایه و استراتژی داریم تا به طور بالقوه به طور قابل توجهی تولید خود را افزایش دهیم و در عین حال به بازار LNG با هدف تامین تقاضای فزاینده گاز اروپا گسترش دهیم.

“این ترکیب نقش اساسی در انتقال انرژی، از طریق تحولات مقرون به صرفه قهوه ای ارگانیک ایفا می کند و در عین حال بازدهی جذابی را برای سهامداران ما به ارمغان می آورد.”

ترکیب پیشنهادی با نیومد انرژی

با ترکیب پیشنهادی با نیومد انرژی، Capricorn Energy از برنامه های اعلام شده قبلی خود برای ادغام با شرکت نفت و گاز رقیب بریتانیایی Tullow Oil خارج خواهد شد.

ارزش کل معامله ادغام

ارزش کل معامله با نیومد انرژی برای سهامداران فعلی Capricorn Energy به ازای هر سهم 271 p است. این نشان دهنده حق بیمه 36 درصدی به قیمت پایانی 199p در روز قبل از اعلام معامله با Tullow Oil است.

قرارداد ادغام Capricorn Energy و NewMed Energy قرار است در سه ماهه اول 2023 بسته شود. این قرارداد منوط به تأییدیه های نظارتی، تأیید سهامداران هر دو شرکت و سایر شرایط خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *