بررسی بازار پلیمر + جدول قیمت

بررسی بازار پلیمر

بررسی بازار پلیمر در روز ۲۰ جولای به تحلیل بازار نفت و گاز ایران. در روز ۲۰ جولای برابر با ۲۹ تیر، قیمت پی وی سی بر اساس ترم CFR چین در ارزیابی  با ۸۰ دلار کاهش به ۹۰۰ دلار در هر تن رسید. قیمت های ۸۹۰ و ۹۳۰ دلار نیز شنیده شد.

افزایش فشارها بر بازار پی وی سی

قیمت های پلی وینیل کلراید یا پی وی سی بر اساس پلتس در هفته منتهی به ۲۰ جولای که اولین هفته بعد از تعطیلات در ترکیه بود کاهش یافت.

علیرغم اینکه معامله گران و فعالان بازار به سر کارهای خود بازگشتند ولی تمایل به خرید با توجه به شرایط اقتصاد کلان و نامناسب بودن وضعیت اقتصادی در پایین ترین حد خود بود. در شرایطی که اقلام مهم پی وی سی خریداری نداشت بازار تحت تاثیر عدم تقاضا قرار گرفته و متحمل عرضه زیاد کالا وعدم تمایل به خرید شده است.

یکی از فعالان بازار گفته است که با شروع نیمسال دوم سال و شیوع مجدد اومیکرون در چین عرضه کنندگان چینی کالاهای خود را به سمت ترکیه و اروپا ارسال نمودند و با عرضه زیاد آن فشار مضاعفی بر بازار وارد کرده اند.

برای مطالعه بررسی بازار فراورده های پلیمری کلیک کنید.

 

کاهش قیمت ها در چین ،هند وتایوان

بر اساس بررسی بازار پلیمر، قیمت پی وی سی هندوستان با ترم  تحویل CFR با کاهش ۱۰۰دلاری در هفته منتهی به ۲۰جولای به ۱۰۵۰دلار در هر تن رسید.بعد از عرضه های جدید برای ماه آگوست ،تمایل به خرید کاهش یافت وقیمت ها  بین ۱۹۰تا۲۳۰دلار  نسبت به ماه قبل کاهش یافت که در روز ۱۹جولای این قیمت ها اعلام شد.

تازه ترین قیمت ها مربوط به محموله های تحویل CFRچین است که هر تن پی وی سی به قیمت ۹۳۰دلاربراساس ترم CFR چین قیمت گذاری شدکه این قیمت از سپتامبر سال ۲۰۲۰تا کنون کمترین قیمت بوده است.

قیمت تحویل با ترم CFR هندوستان نیز با ۲۳۰دلار کاهش در هر تن نسبت به ماه قبل به ۱۰۹۰دلار برای تحویل در ماه آگوست رسید.همچنین قیمت های فوب تایوان با ۲۰۰دلار کاهش در هر تن به ۸۰۰دلار رسید.

در هندوستان یک منبع مطلع گفت که خریداران پی وی سی سعی می‌کنند که ازخرید  رزین پی وی سی در این ایام خودداری کنند زیرا اطمینان ندارند که کاهش قیمت ها تا همین حدباقی  بماند. تقاضا برای خرید لوله های پی وی سی از سوی بخش کشاورزی و ساختمان هند در فصل باران های موسمی در هندوستان که تا ماه سپتامبر ادامه می یابد کاهش یافته است.

قیمت پی وی سی بر اساس ترم CFRجنوب شرقی آسیابا  ۱۵۰دلار کاهش نسبت به قبل ۹۳۰دلار در هر تن ارزیابی شد.قیمت پی وی سی براساس ترم تحویل CFRهند‌وستان با ۱۰۰دلار کاهش به ۱۰۵۰دلار در هر تن رسید.

سرمایه گذاری شرکتها برای تولید پی وی سی درآمریکا

بازار پلی اتیلن و مبهم بودن شرایط اقتصادی

در هفته منتهی به ۲۰ جولای قیمت پلی اتیلن با دانسیته پایین نسبت به هفته قبل کاهش یافت که علت آن کاهش تقاضا و مشخص نبودن وضعیت اقتصادی بود. فعالان بازار نگران این هستند که شرایط تورمی اقتصاد و افزایش سود های بانکی در آسیا می تواند بر روی قیمت و میزان مصرف پلی اتیلن تاثیر بگذارد.

قیمت پلی اتیلن با دانسیته پایین برای مصارف عمومی در روز ۲۰جولای ۱۴۳۵ دلار در هر تن بر اساس ترم تحویل CFRجنوب آسیا ارزیابی شد که ۲۵ دلار نسبت به روز قبل و ۴۵دلار نسبت به هفته قبل کاهش داشت.قیمت ها در این منطقه بین ۱۴۲۵تا ۱۴۵۰دلاردر هرتن بود.

برای مطالعه قیمت جهانی محصولات پلیمری کلیک کنید.

افزایش قیمت فراورده های اصلی

در بررسی بازار پلیمر، در روز ۱۸ جولای در پایانه سنگاپور کلیه فرآورده های نفتی افزایش قیمت نسبت به روز قبل داشتند.

بیشترین افزایش قیمت هارا می توان در بنزین های بدون سرب با اکتان های متفاوت مشاهده نمود که تحت عنوان Mogas شناخته می شوند.قیمت انواع گازوییل ،کروسین ونفتا نیز افزایش در حدود ۲دلاری داشتند.

افزایش قیمت فراورده های اصلی

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *