کاهش انتشار کربن با برنامه های مالی 2.6 میلیارد دلاری

کاهش انتشار کربن با برنامه های مالی 2.6 میلیارد دلاری

به گزارش بازار نفت و گاز، دولت بایدن برنامه های مالی 2.6 میلیارد دلاری را برای کاهش انتشار کربن راه اندازی می کند. دو برنامه قانون زیرساخت دو حزبی تولید برق و صنایع سنگین را کربن زدایی می کند، شبکه های حمل و نقل منطقه ای را برای انتشار CO2 جذب شده ایجاد می کند.

کاهش انتشار کربن

دولت بایدن هریس، از طریق وزارت انرژی ایالات متحده (DOE)، امروز اعلامیه‌هایی مبنی بر تمویل دو برنامه را صادر کرد که پروژه‌های جذب کربن و گسترش شبکه‌های خط لوله منطقه‌ای را برای انتقال دی‌اکسید کربن (CO2) برای ذخیره‌سازی دائمی زمین‌شناسی یا برای تبدیل به مصارف نهایی با ارزش، مانند مصالح ساختمانی. این دو برنامه – برنامه پروژه‌های جذب کربن و برنامه طراحی مهندسی جلو/انتقال دی‌اکسید کربن (FEED) – با سرمایه‌گذاری بیش از 2.6 میلیارد دلاری از قانون زیرساخت‌های دو حزبی رئیس جمهور بایدن تأمین مالی می‌شوند.

این برنامه ها روی هم بر اساس اقدامات اخیر دولت برای تسریع سرمایه گذاری در انرژی های پاک و نوآوری صنعتی و پیشبرد هدف پرزیدنت بایدن مبنی بر اقتصاد انتشار گازهای گلخانه ای به صفر تا سال 2050 ایجاد مشاغل با درآمد خوب و فرصت های اقتصادی استوار است. این سرمایه‌گذاری‌ها همچنین از ابتکار Justice40 حمایت می‌کنند و DOE همچنان به تعامل با جوامع عدالت محیطی برای اطمینان از اینکه عدالت در مرکز دستیابی به اهداف آب و هوایی ما قرار دارد، اولویت می‌دهد.

وزیر انرژی ایالات متحده

جنیفر ام. گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، گفت: «برای دستیابی به اهداف آب و هوایی پرزیدنت بایدن، ما باید به سرعت تولید برق و صنایع سنگین خود – مانند تولید فولاد – را که برای انتقال انرژی پاک ضروری هستند، کربن زدایی کنیم. “قانون زیرساخت دو حزبی به وزارت انرژی اجازه می دهد تا در فناوری های جذب، تبدیل و ذخیره کربن که نقش اساسی در توسعه و استقرار انرژی پاک دارند، سرمایه گذاری کند.”

انتشار گازهای گلخانه ای، که CO2 جزء اصلی آن است، در چند دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. گازهای گلخانه ای به تغییرات اقلیمی دامن می زنند و خطر خشکسالی و سیل را افزایش می دهند و کشاورزی، سلامت و تامین آب ما را در معرض خطر قرار می دهند. این برنامه ها ضبط، انتقال و ذخیره سازی دائمی انتشار گازهای گلخانه ای را برای کمک به کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی بر جوامع امکان پذیر می کند. آنها همچنین با ایجاد مشاغل با درآمد خوب و بهبود کیفیت هوا برای جوامع سراسر کشور مفید خواهند بود.

اعلامیه برنامه پروژه های جذب کربن

برنامه پروژه های جذب کربن 2.54 میلیارد دلاری بر روی فن آوری ها و زیرساخت های یکپارچه جذب، حمل و نقل و ذخیره کربن متمرکز خواهد بود که می تواند به راحتی در نیروگاه های انرژی فسیلی و منابع صنعتی اصلی CO2 مانند سیمان، خمیر کاغذ و کاغذ، آهن استفاده شود. و فولاد و انواع خاصی از تأسیسات تولید مواد شیمیایی.

پروژه های منتخب به چالش های فنی، زیست محیطی، صدور مجوز و تامین مالی برای استقرار تجاری می پردازند. پروژه‌ها در چند فاز با انتخاب رقابتی بین فاز 1 و فاز 2 پیش می‌روند. در مرحله اول، مطالعات طراحی مهندسی مقدماتی به موازات قانون سیاست ملی محیط‌ زیست و سایر موارد انطباق با مجوز تکمیل خواهد شد. فازهای 2-4 نیازمند طراحی دقیق، ساخت و بهره برداری از شش تأسیسات با استفاده از سیستم های نمایشی یکپارچه جذب و ذخیره کربن است. این سیستم‌های نمایشی برای برآورده کردن اهداف پروژه از جمله نمایش حداقل 95 درصد راندمان جذب کربن و تأیید ذخیره‌سازی کربن ایمن زمین‌شناسی مورد نیاز خواهند بود.

اطلاعیه برنامه حمل و نقل دی اکسید کربن

برنامه 100 میلیون دلاری حمل و نقل دی اکسید کربن طراحی مهندسی پیشرو سیستم های خط لوله دی اکسید کربن منطقه ای را برای انتقال ایمن CO2 از منابع کلیدی به مکان های متمرکز طراحی خواهد کرد. پروژه ها دانش DOE را در مورد هزینه های حمل و نقل کربن، پیکربندی شبکه حمل و نقل و ملاحظات فنی و تجاری برای حمایت از تلاش های گسترده تر کشور برای توسعه و استقرار فن آوری های جذب کربن و حذف دی اکسید کربن، تبدیل کربن و ذخیره سازی در مقیاس کاملاً تجاری گسترش می دهند.

DOE همچنین در حال همکاری نزدیک با اداره ایمنی خطوط لوله و مواد خطرناک وزارت حمل و نقل ایالات متحده است تا راهنمایی های ایمنی آنها را در مجموعه تحقیقات، توسعه، نمایش و استقرار DOE برای خطوط لوله CO2 بگنجاند. برای خواندن بیانیه DOE در حمایت از اقدامات ایمنی جدید خط لوله CO2 که اخیرا توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده اعلام شده است، اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای مدیریت کربن

DOE ابزارهای مدیریت کربن جدید را راه اندازی می کند. در حمایت از تلاش‌های کلی دولت بایدن برای پیشبرد فناوری‌ها برای کاهش انتشار کربن و سایر اثرات زیست‌محیطی تولید و استفاده از سوخت‌های فسیلی، دفتر مدیریت انرژی فسیلی و کربن وزارت انرژی (FECM) همچنین دو ابزار تعاملی جدید را برای کمک به مدیریت پیشرفته کربن راه‌اندازی کرده است. فناوری ها و زیرساخت ها در ایالات متحده:

Carbon Matchmaker Tool یک منبع اطلاعات آنلاین طراحی شده برای افزایش آگاهی از فرصت های بودجه مدیریت کربن. حمایت از توسعه بخش خصوصی زیرساخت های جذب، ذخیره سازی و حمل و نقل کربن و مسیرهای حذف دی اکسید کربن؛ و فرصت های توسعه تجارت منطقه ای و آموزش را تسهیل می کند.

نمودار تعاملی مدیریت کربن یک ابزار آنلاین که برنامه های مدیریت کربن را در قانون زیرساخت دو حزبی و از طریق سایر فرصت های بودجه DOE برجسته می کند و به کاربران در مورد منابعی که تحت هر برنامه قرار می گیرند آموزش می دهد. این ابزارهای جدید به تامین منابع مدیریت کربن لازم برای پیشبرد اهداف DOE در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زمان گذار کشور به آینده انرژی پاک کمک می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *