بزرگترین پروژه زیردریایی میدان گازی در آسیا و اقیانوسیه

بزرگترین پروژه زیردریایی میدان گازی در آسیا و اقیانوسیه

به گزارش بازار نفت و گاز، مک درموت میدان گازی را برای بزرگترین پروژه زیردریایی در آسیا و اقیانوسیه تحویل می دهد. اولین خط جریان لوله در لوله برای تولید در هند به عنوان بخشی از پروژه KG-DWN 98/2 ONGC.

مک درموت با استقرار بیش از 2000 خدمه، چالش‌های کووید-19 و فصل فعال موسمی را با موفقیت پشت سر گذاشت تا یک میدان گازی به نام میدان U را برای پروژه ONGC KG-DWN 98/2 Block تحویل دهد.

پروژه زیردریایی میدان گازی

سامیک موکرجی، مدیر اجرایی مک‌درموت، گفت: «تکمیل این فصل از کمپین خلیج بنگال برای تحویل میدان گازی ONGC، همراه با دستاورد قبلی ما از اولین گاز در 14 ماه، توانایی مک درموت را در ارائه پروژه‌های پیچیده زیر دریا در شرایط چالش‌برانگیز نشان می‌دهد. معاون رئیس جمهور و مدیر عامل.

پروژه KG-DWN 98/2 Block ONGC، واقع در خلیج بنگال در سواحل شرقی هند، بزرگترین و یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های زیردریایی در آسیا اقیانوسیه است که شامل نصب زیرساخت زیردریایی در آب‌های فوق‌عمیق است. مک درموت دو سیستم گازی را برای میدان های گازی ONGC تحویل می دهد: U-Field و R-Field. این پروژه در یک کنسرسیوم با شرکت Larsen & Toubro Hydrocarbon Engineering (L&T HE) که سازه ها را در هند تولید می کنند، اجرا می شود.

تکمیل میدان گازی

انتظار می رود پس از تکمیل، میدان گازی به طور قابل توجهی تولید داخلی را افزایش دهد و به برآورده شدن نیازهای روزافزون انرژی هند و کاهش وابستگی به واردات کمک کند. این پروژه توسط یک تیم پروژه بزرگ مستقر در هند، با استقبال از ابتکار دولت هند در هند ارائه شد.

سوبرامانیان سارما، مدیر تمام وقت و معاون ارشد اجرایی، گفت: “گشایش چاه U1-B (GX-06) در بلوک DWN-98/2 یک نقطه عطف مهم است که همه ما می توانیم به آن بسیار افتخار کنیم. انرژی)، L&T، مدیر عامل و MD، L&T HE. «اینکه ما با وجود شرایط بسیار دشوار پروژه و شرایط آب و هوایی حتی با شیوع یک بیماری همه گیر جهانی، موفق به دستیابی به این هدف شدیم، گویای عزم تیم های پروژه است. این دستاورد به عنوان شاهدی بر هم افزایی همه شرکای کنسرسیوم، راه طولانی در تضمین موفقیت پروژه و تحقق چشم انداز ONGC برای بهره برداری از ذخایر غنی انرژی هند کمک خواهد کرد.

زیرساخت دریایی میدان گازی

U-Field اکنون به زیرساخت زیردریایی Vashishtha ONGC متصل است، پروژه ای که McDermott در سال 2019 توسط فدراسیون صنعت نفت هند به عنوان پیمانکار سال EPC شناخته شد.

کشتی های مک درموت، از جمله Derrick Barge 30، Derrick Lay Vessel 2000، the North Ocean 102 و Lay Vessel 105 (LV105) صدها مایل خط لوله، 37 مایل (60 کیلومتر) ناف و نزدیک به مایل ها (16 کیلومتر لوله های قابل انعطاف) نصب کردند.

ماهش سوامیناتان، معاون ارشد مک درموت در آسیا و اقیانوسیه گفت: «این چهارمین نقطه عطف تولید گاز مک درموت در سواحل شرقی هند در 18 ماه گذشته است. ناوگان متنوع این شرکت کارایی قابل توجهی را به ارمغان آورد و اولین موفقیت های قابل توجهی را در طول کمپین دریایی به دست آورد. این کمپین اولین استفاده از فناوری عایق لوله در لوله در یک پروژه دریایی هند را نشان داد. LV105 همچنین اولین جریان تولید لوله در لوله را در هند به عنوان بخشی از این کمپین نصب کرد.

مک درموت تا به امروز به پنج میلیون ساعت کار بدون آسیب از دست رفته در پروژه دست یافته است. فاز بعدی این پروژه قرار است در سال 2022 اجرا شود.

دامنه مهندسی هیدروکربن L&T

تمام سازه‌های توسعه KG-DWN 98/2 Cluster II در تأسیسات ساخت مدولار L&T Hydrocarbon Engineering در Kattupalli (LTHE-MFFK) در تامیل نادو ساخته می‌شوند. منیفولد گاز U-Field، نصب شده در عمق آب 4593 فوت (1400 متر) و واحد توزیع زیردریایی مرتبط، اولین سازه‌های سیستم تولید زیردریایی هستند که در هند ساخته شده‌اند و نشان دهنده تعهد کنسرسیوم به ابتکار ملت “Aatmanirbhar Bharat” برای خودگردانی هستند. تکیه

علاوه بر این دو جزء کلیدی تکمیل U-Field، LTHE-MFFK همچنین ساختارهای SURF را تحویل داد و به عنوان یک مرکز قرقره برای ساخت ساقه و چرخاندن خطوط لوله صلب، که برای تسهیل جریان گاز از چاه‌های U-Field نصب شده‌اند، خدمت کرد. به ترمینال خشکی در Odalarevu.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *