تاسیسات ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور برای توسعه نفت

تاسیسات ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور برای توسعه نفت

به گزارش بازار نفت و گاز، قرارداد وود برای اولین توسعه نفت در دریای سنگال منعقد شد. تأسیسات ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور (FPSO) به طور خاص برای پردازش هیدروکربن ها و ذخیره سازی نفت قبل از انتقال به بازارهای سراسر جهان طراحی شده است.

هدف طراحی تاسیسات ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور

Wood توسط Woodside Energy قراردادی برای توسعه Sangomar FPSO، واقع در 100 کیلومتری جنوب داکار، سنگال، منعقد کرده است.

تاسیسات ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور (FPSO) به طور خاص برای پردازش هیدروکربن ها و ذخیره سازی نفت قبل از انتقال به بازارهای سراسر جهان طراحی شده است. پس از تکمیل در سال 2023، FPSO ظرفیت تولید تقریباً 100000 بشکه در روز نفت خام خواهد داشت که درآمدی را برای کمک به ارائه مزایای اقتصادی و اجتماعی پایدار در بلندمدت برای سنگال فراهم می کند.

یک تیم چند رشته‌ ای Wood یک سیستم مدیریت تولید ترکیبی (PMS) و سیستم اندازه‌گیری مجازی (VMS) را در اتاق کنترل Sangomar FPSO و دفاتر خشکی Woodside در سنگال و پرت پیاده‌سازی خواهد کرد و از قابلیت‌های دیجیتال Wood و پلت فرم Virtuoso® بهره می‌برد.

سیستم تولید

Virtuoso® PMS و VMS نظارت بلادرنگ سیستم تولید را همراه با پشتیبانی تصمیم گیری برای عملیات پیچیده و نظارت پیشرفته برای مدیریت هیدرات و موم فراهم می کند. PMS تداوم تولید را تضمین می کند و شعله ور شدن را به حداقل می رساند که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و شدت متان سنگومار می شود علاوه بر این، VMS تعداد دبی سنج های زیردریایی مورد نیاز برای توسعه را به حداقل می رساند.

Virtuoso به عنوان یک فرآیند دو قلو دیجیتال پیشرو، بیش از 30 درصد از سیستم‌های LNG جهان را با استفاده از مدل‌های جریان چند فازی همراه با داده‌ های بلا درنگ نظارت و بهینه‌ سازی می‌کند و یک سیستم پشتیبانی تصمیم‌ گیری در زمان واقعی را برای نظارت، کنترل، بهینه‌ سازی و برنامه‌ ریزی عملیات تولید از منافذ ارائه می‌کند. به سیستم های انتقال پرابو پارتاساراتی، معاون عملیات هوشمند در وود، گفت: ما خوشحالیم که می‌توانیم به رابطه دیرینه خود با وودساید پس از اعطای این قرارداد جدید ادامه دهیم.

سنگال به عنوان یکی از بازارهای اصلی گاز طبیعی آفریقا که دارای بیش از 450 میلیارد متر مکعب ذخایر است، در نظر دارد خود را به عنوان یک تولید کننده و صادرکننده گاز منطقه ای تثبیت کند. ما مفتخریم که بخشی از این اولین پروژه در نوع خود برای سنگال هستیم که نقشی کلیدی در کمک به دستیابی به این هدف ایفا خواهد کرد.

برنده قرارداد اخیر به دنبال کار مداوم وود با وودساید است که تجزیه و تحلیل طراحی تضمین جریان را برای توسعه FPSO Sangomar اجرا می‌کند، با تکیه بر تجربه گسترده خود در عملیات پیچیده این میدان که شامل مدیریت هیدرات و موم، گردش روغن داغ و روغن مرده، و بهینه سازی بالابر گازی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *