تامین گاز اروپا از افریقا با خط لوله 4000 کیلومتری

تامین گاز اروپا از افریقا با خط لوله 4000 کیلومتری

به گزارش بازار نفت و گاز، الجزایر، نیجریه و نیجر تفاهم نامه 13 میلیارد دلاری خط لوله گاز ترانس صحرا امضا کردند. این خط لوله گاز خشکی به طول بیش از 4000 کیلومتر برنامه ریزی شده است که از واری در نیجریه شروع شود، از نیجر عبور کند و به Hassi R’Mel در الجزایر ختم شود و از آنجا به خطوط لوله موجود که به اروپا می رسد متصل شود.

تامین گاز اروپا از الجزایر

الجزایر، نیجریه و نیجر یک یادداشت تفاهم برای ساخت خط لوله گاز ترانس صحرای 13 میلیارد دلاری امضا کرده اند که سه کشور آفریقایی را از صحرای صحرا عبور می دهد. این تفاهم نامه در الجزایر توسط محمد ارکاب وزیر انرژی و معادن الجزایر، تیمیپر سیلوا وزیر دولت نیجریه در امور منابع نفتی و وزیر انرژی و انرژی تجدیدپذیر نیجر ماهمان سانی ماهامادو امضا شد.

خط لوله گاز طبیعی به اروپا

خط لوله خشکی که انتظار می رود بیش از 4000 کیلومتر طول داشته باشد، برای انتقال سالانه 30 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) گاز طبیعی به اروپا طراحی شده است. این تفاهم نامه به دنبال توافقی در ژوئن 2022 بین سه کشور آفریقایی برای احیای پروژه خط لوله گاز است که برای نزدیک به چهار دهه مورد بحث قرار گرفته بود.

ساخت پروژه خط لوله گاز ترانس صحرا

در سال 2009، توافقنامه ای بین نیجریه، نیجر و الجزایر برای ساخت پروژه خط لوله گاز ترانس صحرا با هدف راه اندازی آن در سال 2015 امضا شد. اما به دلایل مختلف، از جمله نگرانی های امنیتی، این پروژه تاکنون اجرا نشد.

به گزارش شبکه رسانه ای الجزیره، ماه گذشته، وزارت نفت نیجریه اعلام کرد که سه کشور آفریقایی یک کارگروه برای پروژه خط لوله ایجاد کرده اند و یک نهاد را برای به روز رسانی یک مطالعه امکان سنجی تعیین کرده اند. خط لوله پیشنهادی گاز طبیعی را از نیجریه تامین می کند و از شمال از طریق نیجر و بیشتر به الجزایر عبور می کند.

برنامه ریزی خط لوله گاز

برنامه ریزی شده است که از Warri در نیجریه شروع شود و در Hassi R’Mel در الجزایر به پایان برسد. از آنجا به خطوط لوله موجود که به اروپا می رسند متصل می شود. احیای این پروژه در زمانی اتفاق می افتد که اتحادیه اروپا با تامین گاز طبیعی دست و پنجه نرم می کند و به دنبال راه اندازی عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دنبال منابع جایگزین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *